/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
PCI eller PCI-Ekspress?
Fra : Moggi
Vist : 1260 gange
200 point
Dato : 22-05-06 22:10

Hej..

Jeg står og vil købe nyt grafikkort. Ville det så være en god idé inden dette at skifte mit bundkort ud med et som understøtter PCI-ekspress, således at jeg kan få et PCI-ekspress grafikkort?

Jeg har nu et Asrock-kort med alm. PCI og en AGP-port.

Jeg har kigget lidt på dette bundkort:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134803

Vil det eventuelt være et godt kort?

Vil gerne høre om erfaringer med PCI-ekspress. Er det meget hurtigere end 8XAGP?

Mvh.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-05-06 22:41

Du skal købe et med 2 stk. PCI-E slots, der kan køre i SLI-mode.
Du kan så på et tildpunkt køre med 2 PCI-E grafikkortm parallelt.
Det rykker !
Det værste at spare på er bundkortet. Så er man låst.
Hvis man køber et ordentligt bundkort, kan man så altid
udvide med mere RAM, bedre grafikkort etc,
Gambrinus
(Min ringe mening)

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-05-06 22:58

Det er da ikke en ringe mening...

Har du så også et forslag til et godt bundkort som kan køre SLI-mode?

Jeg er tilhænger af ASUS men den opfattelse kan du måske også ændre på?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-05-06 23:17

Nogle køre Ford andre Opel. Jeg køre Alfa Romeo !
Nogle sværger til Intel andre AMD. Jeg har ikke erfaringer med Intel.
Jeg har et GigaByte GA-K8NXP-SLI.
Meeennnnn... Det er jo en anden prisklasse.
Hvis du vælger AMD, skal du ikke vælge socket 754 men socket 939 (Understøtter Dual RAM)-
Socket AM2 er på vej, men den har jeg ikke sat mig ind i endnu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-05-06 23:19

Køb idag og du er snydt imorgen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 23-05-06 10:34

Jeg har en P4 på socket 478.
Jeg synes ikke lige tiden er inde til at skifte denne også (=for dyrt).

Men et nyt grafikkort er påkrævet.

Det eneste bundkort jeg kan finde på edbpriser med socket 478 og som har PCI-E, er det som jeg linker til oven over.

Så jeg ser at mit valg står mellem dette kort og et PCI-E-grafikkort eller at beholde mit nuværende bundkort og så købe et nyt AGP-grafikkort.

Har du en mening om dette?

(Jeg hæver pointtallet pga. alle mine ringe tillægsspørgsmål)

Mvh.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-05-06 10:41

Så synes jeg du skal købe et godt AGP grafikkort.
Udviklingen går så hurtigt, at selv om du skifter bundkort og PCI-E grafikkort, vil der findes bedre alternativer om en måned. Så kan man gå og ærgres sig over at man ikke ventede.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-06 10:44

De penge du spare, ved ikke at skifte bundkort, er bedre brugt til et bedre AGP grafikkort,
hvis du ellers er tilfreds med din elektronhjerne (Pc)
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 23-05-06 11:00

Det er afgjort, jeg køber et AGP-kort. Så må tiden bringe mig en ny PC
Tak for svaret Gambrinus.