/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
pop up billede
Fra : 2100
Vist : 721 gange
30 point
Dato : 21-05-06 20:44

Hvordan er det lige man laver en pop up billede ved at klikke på det lille billede i Dreamweaver

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-05-06 20:48

Mener at når man fører musen hen over billedet bliver det større.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 09:22

Insert/interactive media/rollover image.
Husk at der skal være forskel på billed størrelsen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 09:31

Men kan ikke lige finde fuktionen mouse over.
Der skal klikkes.
Eller du kan redigere det bagefter ?
Du kan også prøve www.html.dk de har koden.
Ellers kan du hente Dyro Pop Maker på min side www.steenmartinsen.dk den kan lave noget med musen over.
Eller er det et helt fotogalleri du vil lave, med thumbnails, der klikkes på, og bliver vist som store billeder

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 11:52

Hej sofus

rollover glemmer vi lidt. Jeg kan sagtens få et større billede vist ved at linke til det store billede ved klik på det lille billede. Men så er ploblemet hvordan jeg får lukket billedet igen, da jeg linker direkte til billedet i mappen, kan selvfølgelig altid bruge tilbage pilen øverst til venstre, men ville hellere at der var en luk funktion af stor billede.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:02

Altså at det lukkede automatisk

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:05

Ved klik på lille billede vises stor billede, men hvordan får jeg lukket det store efter åbning.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:06

Ved at klikke på luk, åbner billedet ikke i din browser.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:09

Laver lige en demo så du kan se hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:09

ok

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:14
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:16

Har jeg forstået det rigtigt.

Efter at have set det store billede, skal du tilbage til det lille.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:19

Ja da det er rigtig, da der jo vil ligge flere lille billeder på siden

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:20

Hvis det er tilfældet.

Og du laver det med MX.

Skal du under LINKET til det store billede, under TARGET, vælge BLANK.

Så bliver billedet åbnet i et nyt vindue.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:22

Ellers kan du bruge Jalbum, der ligger på min side.
Som er gratis og som jeg brugte til dette.
Meget nemmere end at lave det med XP
http://www.steenmartinsen.dk/ClipArt/index.html

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:26

Du kan se mere her.
Eneste ulempe ved den nye udgave er, at du er tvunget til at installere Jave.
Den jeg har liggenede under downloads, har en helt anden Jave, uden alle sikkerheds funktioner
http://jalbum.net/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:27

Meget nemmere end at lave det med XP

Der skulle selvfølgelig have stået MX

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:30

Har rettet det så det nu åbner i et nyt vindue, bruger Dreamweaver 8
Kan man indsætte på billedet luk, så man ikke behøver at bruge X

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:34

Det kan du godt, men ikke lige huske koden.
Men prøv noget af dette
http://www.google.dk/search?hl=da&q=close+window+html&meta=

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:35
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:41
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:47

<input type="button" value="Close this window" onclick="self.close()">
Vil bruge denne kode, men den skal jo indsættes i vinduet på den store billede, hvor indsættes denne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:49

efter HEAD
øverste linie

eller BODY
Nederste linie

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:50

Altså når du åbner og ser dokumentet som KODE i MX

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 12:55

Duer ikk, prøv at kikke på linket.

http://home1.stofanet.dk/duo2/aa1/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 12:59

Det skal være i Html koden på det store billede

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 13:11

Hvordan, da jeg linker direkte til billedet som ligger i en mappe, billedet er jo ikke indsat på en oprettet side

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 13:14

Kan godt se det....
Men der må være en side oprettet, ellers kunne den ikke vises.
Ellers skal du oploade det store billede for sig selv. Og indsætte ovennævnte kode.

Og fra det lille billede henvise til det store, med TARGET - BLANK

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 13:27

Sådan er siden lavet.
Har indsat det lille billede på siden. I Properties - Link er indsat HC.jpg - I Target er indsat _blank
Det store billede er oploadet for sig selv.

Ved stadig ikke hvor du vil havde at jeg indsætter koden.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 13:31

Så må jeg gå ud fra at det store billede ikke er lavet som et html dokument - men bare et billede.

Prøv at lav det om til et html domument, og så indsæt koden.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 13:52

Det var jo for at undgå at man skulle lave et nyt dokument for hvert stor billede, så der må vel være en anden løsning på dette.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 30 point
Dato : 22-05-06 13:56

Hvis det er et billede, der skal lukkes, uden html kode
så skal du bruge X i din browser, da et billede ingen kode har,

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 22-05-06 14:05

OK Sofus, men finder du ud af om det måske kan løses alligevel må du gerne skrive til mig på denne adresse. sh()duo2.dk
Men tak for kampen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 14:22

Jeg kan som sagt ikke forstå du ikke kan bruge dette, tager 2 minutter at lave
http://www.steenmartinsen.dk/Ny%20mappe/index.html