/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Pigpen fra radiserne
Fra : 9ul
Vist : 2513 gange
200 point
Dato : 19-05-06 22:21

Hvad hedder Pigpen fra tegneserie striben radiserne på dansk?

Pigpen er ham der figurere i en støvsky.

Man kan copy/paste denne url hvis man vil have en visuel opfrisker

http://www.annstreasurechest.com/Images/charlie%20brown/meet_pig_pen_big.gif

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-06 22:37

jeg kender ikke selv meget til serien, men i dette link er der navnene på dem der er med

http://da.wikipedia.org/wiki/Radiserne

Karakterne Søren Brun (Charlie Brown), Nuser (Snoopy), Thomas, Trine, Schröder og Rumle

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 19-05-06 22:48

Det er Rumle.
(så vidt jeg husker fra Cartoon Network)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-06 00:11

Han hedder Rumle, og det danske navn fik han efter oversætterens egen søn som blev kaldt Rumle da han var lille, og nu kun bruger det som sit navn.

http://da.wikipedia.org/wiki/Paul_Hammerich

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-06 07:59

Oversætteren opkaldte en af figurerne for Rumle, men om det er Pigpen, står der ikke noget om

Kommentar
Fra : 9ul

Dato : 20-05-06 09:49

Tak for svarene, jeg har også selv søgt på nettet og er faldet over de samme sider som nogle af jer.

www.da.wikpedia.org viser jo en del af persongalleriet, så man kan bruge udelukkelses metoden og lade rumle tilbage. Men jeg mangler stadig en fuldstændig verificering, så der ikke er tvivl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 14:22

Den lille pipfugl i radiserne hedder Woodstock, håber det er stavet rigtig, navnet er efter den der open air festival, der var i staterne engang i 70erne eller 80erne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 14:37

Dokumentation for påstanden her, første billede i anden række: http://www.pib.dk/dk/peanuts.html#

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 14:39

Klik på hverdagsstriber, når du kommer til siden

Kommentar
Fra : 9ul

Dato : 20-05-06 16:59

Jeg tror lige du skal læse spørgsmålet igen o.v.n. Det dejer ikke om woodstock men om:

"Hvad hedder Pigpen fra tegneserie striben radiserne på dansk?

Pigpen er ham der figurere i en støvsky. "

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-06 01:44

Jeg har total misforstået spørgsmålet det er først nu jeg har klikket på din link, og set støvskyen, ved godt hvad han hedder, men kan ikke komme på det, jeg vender tilbage senere

Kommentar
Fra : 9ul

Dato : 21-05-06 10:13

Tak o.v.n.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 200 point
Dato : 21-05-06 19:50

Hej igen.

Jeg har lige set Radisserne på Cartoon Network sammen med min datter i dag.
Pigpen hedder Rumle på dansk.

Kommentar
Fra : 9ul

Dato : 21-05-06 21:44

Tak for svaret igen Paulus

Godkendelse af svar
Fra : 9ul

Dato : 21-05-06 21:45

Tak for svaret (igen) Paulus1.