/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Soltek SL-85DR3-R ATX mv.....
Fra : renekure
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 08-12-02 11:50

Jeg overvejer en opgradering af min PC, og er meget interesseret i at høre andres evt erfaringer med de valg jeg har gjort mig.

Bundkort:
Soltek SL-85DR3-R ATX

Kortet er valgt ud fra bla. følgende kriterier :
USB 2.0 - mulighed for Seriel ATA - FSB 533mhz - udvidelses muligheder i form af ledige PCI slots -
Ville gerne have haft on-board LAN, men der er jo rigeligt plads til et netkort

CPU:
Intel Pentium4 Northwood2 2.4GHz In-a-Box

16KB Data & 16KB Instruction L1 cache 2400MHz
512KB L2 cache 2400MHz
55 million transistors
0,13 micron processor
Socket: Socket 478
FSB: 533MHz
Including Cooler

Resten kommer fra mit "gamle" System :
RAM:      512 MB DDR PC-266
Grafikkort:   ATI Radeon 7500 64 MB DDR
Harddiske:   IBM DeskStar 60GXP 60 GB
      IBM DeskStar 120GXP 80 GB
DVD:      ASUS DVD-R616
CD-ROM:      Plextor Ultraplex 40 Max (SCSI)
Brænder:      Plextor PlexWriter 8/2/20 (SCSI) Ekstern
SCSI-Controller:   Adaptec AVA-2904CD
Video-capture:    Miro DC-30

OS:      XP Home

Gode råd modtages gerne

Mvh René

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-02 02:01

Hej René!

Jeg har fundet en test og beskrivelse vedrørende Soltek SL-85 af ældre dato, og bundkort i den serie og fra Soltek blev omtalt posivtivt - hvis du ikke har læst den kan du læse den via:
http://www.hardinfo.dk/tests/bundkort/default.asp?ID=317

Endvidere har jeg fundet en test m.m. af Soltek Sl-85DR3 sammenlignet med Asus P4PE som du kan se via:
http://www.3dxtreme.org/Soltek_sl-85DR3p1.shtml

Selve bundkortet kan jeg kun give dig ret i lyder til at være noget fremtidssikret; men det er svært - det ene øjeblik mener man det er USB 2.0 der vil blive mest fremtrædende og det næste FireWire; men så kommer der hele tiden også udvidelseskort og dejlig med plads er der jo. Det går stærkt og er svært at råde; men jeg synes bundkort sammen med dine yderligere oplysninger ser fornuftige ud.

Men prøv og drøft med dem, hvor du har tænkt dig at købe bundkortet; men svært er det og det gør det ikke nemmere, at vi ved, at der kommer masser af nyt hele tiden. Men hvis du på nuværende tidspunkt, ikke er helt tilfreds med din PC, ja så ville jeg opgradere eller købe en hel ny komplet PC!

Jeg har skrevet denne kommentar, mest fordi, at jeg kan se, at der ikke er andre der har villet give sit besyv med trods dit flotte forarbejde - og jeg håber du kan bruge dette til noget.

Hvis ikke, så synes jeg, at du skulle prøve at forhøje point, så skal du nok få lidt flere kommentarer.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 22-03-06 08:00

Tak for svaret Bjarne_H.