/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Har kvinder lyst til sex?
Fra : Magnus90
Vist : 2506 gange
220 point
Dato : 16-05-06 16:21

Hejsa !
Jeg er opdraget meget strengt med hensyn til seksualitet.
Jeg er opdraget til at tro at kvinder reelt ikke har lyst til sex, men at de i stedet for, går efter nærhed og kærlighed osv. og kun dyrker sex med manden fordi at hun ved at det er vejen til nærhed og hvad man nu ellers har brug for.

Hun gør så at sige manden en tjeneste, for selv at modtage hvad hun i virkeligheden har brug for.

Men jeg har hørt fra flere at det ikke passer, men også fra nogle at det passer fint.

Jeg kan simpelthen ikke få min opdragelse ud af hovedet uanset hvor meget jeg prøver.

Hvad er rigtigt og hvad er myte?

Har kvinder nogle gange BEHOV for at få mandens penis op i sig, eller er det kun noget hun gør for at få nærhed som nævnt?

Manden er jo nærmest farligt for samfundet uden sex i længere perioeder.
Det samme gælder jo ikke kvinder.

Kan en kvinde blive ophidset nok til at ville dyrke uhæmmet sex med en mand, uden at ville have nærhed og ømhed osv?

Det kan jo ikke være samme behov som kvinden har, for så ville vi jo dyrke sex overalt hele tiden, da det jo for manden ofte er noget han vil stort set hele tiden hver dag.

Hvad med de såkaldte kvindelige nymfomaner?
Er det en opdragelse der er gået galt?
Er det fordi hun har fået at vide at sex er skammeligt, så hun dermed får EKSTRA lyst til at udforske hvad det var hun ikke måtte rode med.

Der er jo mange kvinder der går hjem med en mand på et diskotek og dyrker sex med ham. Nogle gange er det ikke engang fordi hun vil mødes igen. Dvs. det er et engangknald.
Men er det så kun for at få at vide at hun er tiltrækkende nok?

Eller får hun helt seriøst noget ud af at have en lem opppe i sig?

Der er jo mange kvinder der ikke kan opnå orgasmer.
Hvis kvinder har samme behov som mænd til sex, så er det måske her den ligger begravet, for hvorfor de ikke har den samme drive som mænd.

Jeg er opdraget så strengt mht. seksualitet at jeg har haft problemer med det ALTID.
Alt det her kører gennem hovedet på mig når jeg dyrker sex med en pige. Det gør så at jeg ikke kan få rejsning på med mindre jeg kender pigen ud og ind.
Dette gør også at jeg aldrig går i seng med mine venners veninder, eller nogen som helst piger der kender nogen jeg kender, for jeg vil ikke have at de sladrer til mine venner om at jeg ikke kunne få den op.
En overgang i mit liv troede jeg næsten ikke på at kvinder havde en skede. Det var for godt til at være sandt. Så derfor begyndte jeg at gå i fællessauna og på nudiststrande for rent faktisk at se det med mine egne øjne, og virkelig få det ind med syv tommer søm at det ikke bare er noget jeg har fået at vide men at de rent faktisk har en skede.

Dette gjorde jeg også for at få kvinden ned fra et gudestade, som hun var hævet op på.
Kvinder var det helligste af det helligste. De rene skabninger. Vi mænd var bare svin der ville iseng med dem.

Nogen der kan hjælpe mig videre?

Hvad kan jeg gøre for at få et normalt sexliv?

Nogen der kan anbefale en bog eller noget?

Lav helst ikke sjov med mit indlæg, det er seriøt ment, og går mig virkelig på.

Jeg har prøvet at gå til 2 sexologer. De forstod ikke hvad jeg mente. De sagde at jeg bare skulle få mig en kæreste.
Så ville det gå over. Men det gjorde det ikke.

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 16-05-06 16:32

Kvinder; Man kan ikke leve unden dem, og man kan ikke leve med dem!!

Sex er kommet meget langt siden tidernes morgen, og det er blevet mere annerkendt, derfor er det ikke underligt at det kun er mænd der er liderlige hele tiden, kvinder kan sagtens være liderlige og have lyst til sex. Det eneste problem er det tager tid at finde sin EGEN rytme indenfor sex, men det kommer. Man er jo hellere ikke ligefrem verdensmester den første gang man kører i bil. Derfor vil jeg anbefale dig; Hvis du er lidt nervøs og/eller usikker over for sex, så start langsom, gå ikke ud over dine egne grænser, fordi til sidst mister du lysten. Du kan selvfølgelig altid købe/leje bøger, blade og film ang. sex. Der er også forretninger eller organisationer der er specialiserede indenfor dette emne, bare spørg! Sidste udvej er nettet, det kan muligvis også være en hjælp til at finde ro, da man ikke skal ud og rande nervøs rundt fordi man syntes det er pinligt.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-05-06 16:34

oki .. så er min dejlige kæreste en mand ??? for hun bliver sgu skruphysterisk hvis ik hun får sex hver anden dag ...mindst...

D9N

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 16-05-06 16:47

Hej

For mig (og sikkert også for en masse andre) har jeg ikke sex for at få nærhed. Jeg dyrker kun sex med min kæreste, og jeg dyrker kun sex for at vise min kærlighed til ham og for at få nydelsen.

Jeg synes du skulle prøve at lade være med at tænke så meget på det.

Mænd og kvinder ER forskellige.. og det kan man jo ikke gøre noget ved, desværre.

Jeg synes bare du skulle tage en dag af gangen, og se hvordan det går.

Nogle kvinder kan godt bare have et engangsknald med nogen de ikke kender - fordi det, de godt kan lide ved engangsknald, er at de ikke føler sig bundet til personen bagefter.

Jeg har aldrig haft engangsknald, og jeg vil heller aldrig. Jeg tror også der er mange andre kvinder som kun vil dyrke sex med en de elsker, ligesom jeg.

Jeg kan desværre ikke give dig flere/bedre råd end at:

LAD VÆRE MED AT TÆNKE SÅ MEGET PÅ DET, OG TRO PÅ AT ALT SAMMEN NOK SKAL GÅ..

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 16-05-06 16:53

Til D9N:

Okay... Jeg er sikker på at det går over.

Jeg var næsten ligesådan i starten af mit forhold til min kæreste.
Jeg ved dog ikke hvorfor.
Når han sagde nej til sex, blev jeg lidt ked af det og troede ikke at han kunne lide mig mere. (Hvilket er latterligt at tro)

MEN det gik over efter cirka et halvt år... fordi derefter havde jeg vænnet mig til at være meget sammen med min kæreste.. og jeg havde vænnet mig til at ikke dyrke så meget sex.
Selvom at man jo dyrker meget sex i starten af forhold :)

Bare rolig, jeg er næsten helt sikker på at det går over. Når hun har lyst, og du ikke har, kan du jo f.eks. foreslå at ligge i ske, eller bare ligge og kysse og røre ved hinanden.. det er meget dejligt til tider :)

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 230 point
Dato : 16-05-06 16:57

Jep - sex er ligeså fedt for kvinder, som det er for mænd. Motivet for at for sex er fuldstændig irrelavant, det det handler om er, at både mænd og kvinder nyder det.

Det, at kvinder skulle have mindre lyst til sex er noget, der stammer fra en tid, hvor kvinder blev opdraget til ikke at vise følelser og nydelse. En tid, hvor sex var noget, man skammede sig over og noget, der var en nødvendighed for enten at reproducere sig eller tilfredstille manden.
Med andre ord, var det rent kulturelt.

Tro mig, der har været en masse kvinder, der i det skjulte har nydt sex uden at sige det højt

Det er rigigt at en kvinde ikke nødvendigvis har orgasme hver gang - men det gør ikke sex mindre fedt. Prøv at spørg en mand, der dyrker tantrasex, om han nyder det mindre fordi han ikke får udløsning... Næppe

Så klø bare på du.... Kvinden ligger ikke sammen med dig for at gøre dig en tjeneste, sådan fungerer det ikke i disse tider. Hun vil have din krop og mærke dig, ellers var hun der ikke.

Vaxen

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 16-05-06 17:07

Ja, kvinder har lyst til sex. =) Tror bare ofte det er dem der er de fornuftige og nærer sig (for, som du selv siger, at det ikke sker uhæmmet hvor som helst!) :P

Men kvinder har det fuldstændig ligesom mænd... de skjuler det bare lidt mere, tror jeg. Snakker måske ikke helt lige så højt om det.

Men mit råd til dig er bare: Det er svært, men prøv at lyt til hvad andre siger om at de tænker stort set ens. Og lad være at skam dig over det og være genert. =) Hun er sammen med dig fordi hun gerne vil!

Godkendelse af svar
Fra : Magnus90

Dato : 16-05-06 17:15

Tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 16-05-06 17:39

hejsa..
det skulle vel ikke være nødvendigt at lave sjov med deit indlæg, da der med garanti er bunkevis af mænd, der har det som dig,,,der er desværre bare ikke så mange der vilindrømme det, desværre...
du fortæller ikke hvor gammel du er...
min kæreste er af dem slags mænd, der ikke har lyst til konstant sex....jeg har meget mere lyst end ham og nogengange er han faktisk ked af, at han ikke kan opfylde mine fulde behov, så derfor bruger vi en del at onanere sammen, hvilket er vildt ophidsende for begge to......
han er også en af de mænd, der ikke sådan bare lige får en stivert ved enhver lejlighed....han tænker meget konstruktivt og fantaserer i det uendelig og sætter en masse forstillinger i gang inde i sit smukke hoved.... der skal en masse forarbejde og historier og skuespil til, for at han kan få den optimale nydelse og fulde vilde orgasme.....det er for mig meget nyt, men også lidt spændende, at dyrke sex på en ny og anderledes måde.....han får ikke bare stiv pik ved sex...den blir hurtigt lille igen og kan være rigtig svær at få op at stå...,men det lykkes som regel....men decideret samleje, det er sjældent vi gør det, for når den først er kommet derind, så fyres den meget hurtigt af og jeg kan jo godt li' at der er noget i lidt længere tid, end bare lige to minutter, så derfor, så bruger vi attrap og andre sjove sager...
du er absolut ikke den eneste der har de problemer og desværre er det et tabuemne...mænd kan da altid...nej det kan de ikke......
jeg elsker sex og dyrker ikke sex kun for at få nærhed..jeg gør det af liderlighed og safterne skal løbe og det skal krible og krable inden i mig..
tidligerre i mit liv, der har jeg da dyrket denne ligegyldige form for sex, de der engangsknald,for at få en smule nærhed, men det var så sandelig da også en gang kedelig sex uden nogen særlig tilfredsstillelse.....
at vi kvinder ikke sådan bare lige kan få orgasmer...det er igen individuelt, men for de fleste, tror jeg, så handler det om, at vi ikke fortæller hvad vi kan li' og ikke slapper nok af ivores krop . måske er mange af os bange for at give os 100% hen til vores elsker i angst for at man vil opfatte os som nogen liderlige slemme og lystne horekvinder...men hvorfor skulle vi dog ikke også kunne være det af og til...
efter jeg har mødt ham jeg er sammen med nu, så er jeg blevet meget mere fri på det verbale plan, men der mangler så sandelig stadig meget at åbne op for..
igen fordi jeg har den der idé om, at han skal betragte mig som en liderlig hungrende kvinde..
men det er jeg jo, så hvorfor ikke bare gøre det..og vise det....men, det tager tid at komme ud over den barriere......
så klødu bare på....der skal nok vise sig noget positivt til dig en dag................din opdragelse vil altid forfølgedig, men du skal prøve at komme ud over grænsene og være dig selv og dine lyster og behov bekendt....
held og lykke.....
..............................................................
miss.j.

Kommentar
Fra : Magnus90

Dato : 17-05-06 00:29

Hej Missjosephine

Rigtig godt indlæg jeg fik meget ud af.
Din ærlighed skinner igennem og virker seriøs og som noget der virkelig overbeviser mig.

Tak for det.

Har algt lidt point til dig her:

http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=87831

Hvis du vil have dem som tak.

Kommentar
Fra : simplythebest

Dato : 05-11-06 19:36

Hmm,jeg tror sku egentlig ikke på at kvinder kun går i seng med mænd for at få nærhed
en kvinde kan da være forbandet liderlig til tider (nogen mere end andre self.)
man høre jo selv om så mange der mødes i byen og tager hjem til hinanden efter, jeg tror ikke at hun gør det for at få nærhed af en mand som hun slet ikke kender?
du spørger til hvad et normalt sexliv er..
det kan ingen svarer på, det er hvad man selv syndes der er normalt, hvad man selv føler for, og lyster til,

håber du finder ud af det.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 06-11-06 11:48

Jo kvinder har behov for sex, blot for sexen. Det er en drift som alle andre dyr også er udstyret med. Den skal sikre vores beståen.

Men da vi er mennesker er vi også præget af vores kultur og de normer der er i denne. I vores verden er det lige så vigtigt at holde sammen og være en del af et fællesskab. Derfor har der gennem tiden været en hel det mærkelige sammenblandinger af hvordan sexen skal/kan knytte os sammen. Og de deraf neurotiske forestillinger.

Det er også forskelligt hvordan vi bliver stimuleret til at mærke lysten. Men jeg oplever at det er ok at være en liderlig kvinde. Samtidig oplever jeg også at det er forkert at være liderlig på en hvilken som helst mand og når som helst, men det handler vel mere om hvordan vi er skruet sammen psykisk og hvordan vi lever i kulturen. Det handler bl.a. om normer for tillid og loyalitet. Det kan jo være meget praktisk, at vi har disse.

Noget andet er at det kan være sværer for en kvinde at blive opstemt. Men hvis det er længe siden, så bliver det også nemmere at blive opstemt. Der er selvfølgelig forskel på kvinder og på det der ligger usagt i opdragelsen og den påvirkning det har på den enkelte. Derfor er jeg også sikker på at du nok skal få knækket den nød, når du selv arbejder på at ændre din opfattelse at kvinders lyst. Har du selv en klart defineret problematik du ønsker at få ændret, feks. at du vil have sex blot for sex, uden at skulle involvere dig i kvinden.....eller noget andet?

Det er helt almindeligt at mænd ikke kan blive gennemføre sammenleje de første gange, så det skal du ikke lade dig styre af. Det er såmænd lige så normalt at kvinden kan føle det er hende der er årsagen til denne skavank, ved de første forsøg. Men en tilfreds(-stillet) kvinde ville aldrig gå videre med den historie, tværimod.

Jeg ønsker relationen i et forhold, derfor søger jeg min sex i forholdet. Men der er da været perioder i mit liv hvor relationen ikke var ønsket eller ikke mulig og i disse perioder kunne jeg da sagtens have sex med hvem som helst og hvor som helst og når som helst. Alene fordi JEG havde lyst og muligheden for sex var der.

Ved også at min gamle mor ind imellem havde lyst helt frem til sin død. Til trods for at hun ikke havde en mand i 35 år. Hun brugte legetøj...thi hi...det er årsagen til at jeg ved det. Hun blev 80.

Hvordan det hænger sammen for nymfomaner, ved jeg ikke. Men har fået den opfattelse at det er en belastende tilstand for kvinden. Ligesom at være afhængig af alt muligt andet. Men det er vel egentlig afhængigheden der er det største problem og de konsekvenser det medfører.

held og lykke