/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Se efter om bruger er i db
Fra : tj_cuper
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 04-05-06 17:37

Hey nogle af jer der har et script som kigger databasen i gennem. For at se om brugernavn er optaget og derfor man ikke kan lave det samme brugernavn som en anden :D

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 04-05-06 19:22

Prøv dette link.

http://www.w3schools.com/asp/default.asp

I det hele taget kan du lede på nettet after ASp scripts og der er mange muligheder.

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 04-05-06 21:53

Ja har jeg skam prøvet men kan ikke finde noget script som virker. Derfor spørg jeg her som sidste mulighed.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 04-05-06 23:40

Jeg går ud fra
at du har databaseforbindelse m.m.
at tabellen hedder BRUGERE
at feltet hedder BRUGERNAVN og KODEORD
at databasen er en Access database ved navn DATABASE.MDB
<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("DATABASE.mdb")
objConn.Open(strConn)

sql="Select * from BRUGERE where BRUGERNAVN='" & request.form("brugernavn") & "'"
Set RS = objConn.Execute(strSQL)
if rs.eof then 'hvis der ikke kommer et resultat fra databasen, der matcher
response.write("Brugernavn ledigt")
sql2="insert into brugere (brugernavn, kodeord) values ('" & request.form("brugernavn") & "','" & request.form("kodeord") & "')"
objConn.Execute(sql2)
else
response.write("Brugernavn optaget")
end if
%>

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 05-05-06 08:52

Hmm det virker ikke rigtig...

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-05-06 09:07

Det er meget få oplysninger du kommer med - ud fra det er det nærmest umuligt, at finde ud af hvad der går galt.

Kom med nogle af de fejlmeddelser du får eller beskriv hvad der går galt - det ande svarer til at du stiller din bil foran en blind mekaniker og sige ´´´den kan ikke køre´´

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 05-05-06 13:14

hehe yea har du ret vi bare lige midt i en skole time :P

Men det var noget med databasen..

objConn.Execute(sql2) var en af dem den lavede fejl ved.

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 25 point
Dato : 05-05-06 14:32

Kan du ikke kopier teksten, der kommer frem på siden når den laver fjel og sæte den ind hér?

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : tj_cuper

Dato : 16-05-06 17:15

Tak for svaret smorch.