/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Problem med login script.
Fra : tj_cuper
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 29-04-06 17:17

hej jeg har et ret stort problem. Jeg har lavet et log in system til min side selve login systemet virker fint. Problemet er at jeg har lagt en kode ind på min side som skal beskyttes koden::

<%
if isEmpty (session("id")) Then
   Session.Timeout = 20
   Session.Contents.RemoveAll()
   Response.Redirect("Default.asp")
End if
%>

Den beskyttet side er en sde som indeholder en nyheds formular, men hver gang jeg prøver at oprette en nyhed. Går den bare til forsiden når jeg klikker på submit, hvad kan der være galdt. Den skulle jo bare gerne blive inde på den beskyttede side. og vise de nye nyhed som er skrevet.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 18:47

Som du skriver, er siden skrivebeskyttet.
Og laver du noget om på den, uden at fjerne skrivebekyttelsen, får du problemer.
Og hvis den skal opdateres tit, kan det hurtigt gå hen og blive en træls affære
Du kunne lave siden, med brugeradgang-adgangs beskyttelse.
Som her på kandu med login, hvor du giver brugere-dig selv adgang til siden.
Så ville du ikke have problemet.

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 29-04-06 19:02

Det har jeg skam. men problemet kommer stadig når jeg prøver at oprettet. så logger af den af og går til forsiden. og ingen nyhed er blevet skrevet...

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 19:04

Så er siden for GODT beskyttet.

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 29-04-06 19:05

Hehe hvad kan jeg gøre. jeg kan sende dig script så kan du kigge på det?

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 19:12

Men bruger du script, du har fundet på nettet, er det ikke sikkert det virker, som du vil have det til.
For det er ikke sikkert, du giver tilladelse, ændringer.

Virker det når du ikke bruger beskyttelse.

Eller kunne du prøve disse, kun prøveprogrammer.

http://www.aevita.com/web/lock/
http://www.atrise.com/htmlock/

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-04-06 20:09

Som jeg læser ovenstående, ønsker du et system, hvor siderne er beskyttet, så kun klienter, der er logget ind, kan se dem.

I så fald, skal du lave en login side, der checker om brugernavn / kodeord er iorden, og som så, hvis logindata er ok sætter en sessions variabel fx. session("login")=1

Derefter skal siden redirecte til din startside.

Alle ASP sider, der så skal være beskyttet kan du så lægge flg. ind i (som anden linie)

<%if session("login")<>1 then response.redirect("login.asp")%>

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 20:22

Som jeg kan læse det, har han ikke selv adgang til siden.

Med en kode, der skal beskytte koden.
Og så er den helt ude hvor mågerne vender.
Så kører han jo 2 beskyttelser, både mod brugere, og ham selv.

Så må det gå galt, hvis han som bruger eller admin logger ind, da det hele jo er beskyttet, og ikke bare enkelte brugere-admin

Men kan selvfølgelig tage fejl
Men følger lige med her.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-04-06 21:29

Jeg synes også det er lidt uklart hvad han har adgang til eller ej, så derfor skitserede jeg bare en enkel og effektiv måde at beskytte sider på

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 29-04-06 21:39

hej jeg har login script og det hele og kan godt logge ind ikke det der er problemet.

Problemt er at den fil som beskytter mine sider gør at jeg ikke kan skrive en nyhed i mit byhed system.

Hver gang jeg logger ind som admin og vil skrive en nyhed og trykker på min formular "submit"

går den bare til forsiden og intet er sket....

Det der er problemt. Min beskyttelse kode i toppen af en session.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-04-06 23:49

Problemet må så være, at der intet er i session("id") når du forsøger at oprette en nyhed.

Findes der en session.abandon et sted i dit system?

sMorch

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 29-04-06 23:50

hmm ja det er der vist i min logout..

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 30-04-06 00:06

Yes nu virker det sku, du er men meget klog dreng :DDD du den først jeg sprøg der viste hvordan :D

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 30-04-06 01:02

Jeg har prøvet det et par gange selv

Fedt at det virker

sMorch

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-06 00:30

P.S.: Husk at lukke spørgsmålet, hvis du mener du har fået løst dit problem

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : tj_cuper

Dato : 02-05-06 15:20

Tak for svaret smorch.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-05-06 16:00

Men det var åbenbart ikke all 200 point værd