/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SM-Buscontroller ?
Fra : cartho
Vist : 8335 gange
300 point
Dato : 28-04-06 18:15

Jeg har lige købt en ny pc. Packard Bell I xtreme gold MC 8333. AMD Athlon 64 x2 Dual core 4200+ med XP mediacenter. Jeg har skiftet styresystem til XP pro, problemet er nu at jeg har et
gult spørgsmålstegn i enhedshåndtering under andre enheder, hvor der står " ? SM - buscontroller". Jeg går ud fra at det er en driver der mangler, men kan ikke finde nogen. Alle programmer lå på et
skjult diskrecovery drev. Der manglede også drivere til lyd, grafik og tv kort efter skiftet, men dem har jeg fundet. Mit bundkort hedder MS-7168 ver.1C (Orion) det eneste jeg har fundet er en biosopdatering, men den hjalp ikke.
Jeg vil lige tilføje, at alt var i orden, mens jeg kørte med windows mediacenter, men jeg vil bruge Xp pro. Så jeg ville blive glad, hvis der var en som kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-04-06 18:24

Du skal indstallere div. driver fra cdèn, der fulgte med til bundkortet, eller hente dem på deres hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 300 point
Dato : 28-04-06 20:06

Du skal finde ud af hvilket chipset det er og hente fra dennes hjemmeside.. Prøv at scanne din computer med dette program (Everest Home).. det fortæller dig alt om din pc også hvor du henter drivere http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : cartho

Dato : 28-04-06 22:07

jlbendtsen,det var et godt program (Everest) med det fandt jeg ud af, hvad chipset der er på mit bundkort (Radeon Xpress 200 Amd Hammer ) og spørgsmålstegnet forsvandt. Der er bare det at
når jeg ser wmv film med 1057 K bit pr. sec. er det som at se en tegnefilm. Problemet er åben-
bart kun med wmv 1057 K bit og variabel bitrate. Har prøvet 1000 K bit og lavere, uden der er problemer. Jeg har afprøvet filmene på en anden pc og her spiller de alle fint. Har også prøvet avi,mpg og dvd de virker fint. Bruger wm player til at se film med. Kan det være mit Ati Radeon X700 (512mb) grafikkort ?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-04-06 23:48

Hej, det er da værd at prøve. Du kan finde seneste driver her:

https://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=640

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-04-06 10:15

Det er altid en god ide at opdatere sine drivere.. men måske du også skulle kontrollere dine codecs du kan hente de forskellige her www.divxstation.com

Godkendelse af svar
Fra : cartho

Dato : 03-05-06 23:20

Tak for svaret jlbendtsen.