/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Motherboard = Bundkort ??
Fra : BerndJ
Vist : 1214 gange
100 point
Dato : 26-04-06 15:41

Er motherboard det samme som bundkort?
Hvor kan jeg få at vide hvilket motherboard / bundkort min pc har? (eventuel via AIDA??)
Hvordan opgraderes til nyeste driver??

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-06 15:55

Hej, ja det er det samme. Du kan bruge denne til at finde ud af hvilket bundkort du har:

http://www.cpuid.org/pcwizard.php

Du kan normalt finde en ny bios-opdatering på producentens hjemmeside men ellers skriv igen.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 26-04-06 16:09

Mange tak for svaret lawitt. Jeg afprøver programmet og vender tilbage hvis jeg fortsat er i tvivl.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-04-06 16:16

Hej Lars
PCWizzard2006 fortæller at mainboard (det samme som motherboard / bundkort ?? ik'os??) er:

Mainboard: Gigabyte C51-MCP51
Manufacturer: unspecified
Bios: Award Software Interneational, Inc.
Chipset: nVidia nForce 410/430
Processor: AMD Sempron 2800+

OG NU??? Jeg er desværre stadigvæk i tvivl HVOR jeg kan opdatere driveren? Kan du hjælpe?? Har du brug for flere oplysninger??