/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
UPDATE AF BIOS ????
Fra : dhmoelsted
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 19-04-06 16:55

nu brænder lo.... jeg er blevet anbefalet af HP at update min bios i hp notebook 5000 serien af forskellige årsager som jeg lægger ind .. problemet er bare nu at den ikke vil modtage denne update...skulle der ikke være en der er lidt klogere end HP .....

>> Nu har jeg hente den update, men er løbet ind i et problem.
>> Når jeg pakker den ud og indstaller den. Når MS DOS vinduet åbner og den
>> kommer den frem til at min BIOS er F30 og den nye er F35.
>> Så køre den som den skal, Men efter jeg har klikket på OK til update,
>> begynder den ikke og indstaller det. For efter ca. 20 sek. slukker den
>> bare pc ned. Der efter skal jeg tænde for den og BIOS er ikke update.
>> Jeg har nu prøvet flere gange også i fejlsikret tilstand, hvor den
>> skriver jeg ikke har Admininstra adgang. Men når jeg ser på min
>> Brugerkonto så er jeg computerAdmin.
>>
>> Håber på du kan hjælpe.

Jeg beklager den sene svartid, men vi har haft lukket i påsken. Jeg har
diskuteret problemet med min cheftekniker, og det kunne se ud som om
computeren kunne være defekt på en eller anden facon.

Da computeren er uden for garanti kan jeg desværre ikke bestille en
reparation, men jeg vil informere dig om, du stadigt har din
reklamationsret. Hvis du vil reklamere skal du kontakte din forhandler.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 19-04-06 17:04

Hej, boot fra en bootdisk (kan fås på www.bootdisk.com) og brug phlash16 istedet for winphlash:

http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=933029

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-04-06 16:02

hej lars foreløbig tak for dit svar.. det første link kan ikke gå igennnem....tror du osse at der er fejl i bundkortet pris ca 4500 plus mont. netto er villig at tage den til rep på et ikke særlig attraktiv værksted og rep.. men hva gør de ved den ,rep bundkortet ? skifter det ? eller lægger bios ind ad omveje, problemet er jo opr. startet med at den hylede fra bundkortet som forsvandt ved genstart men iøvrigt ikke har været der de sidste 8 dage... hvad vil du anbefale og hvad tror du der sker ved at undlade at sende den til rep... håber du vil ha ulejl. med at svare på denne smøre
venligst
hans
nb ca 9md tilbage af rekl. tid.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-06 22:57

Hej,

Ud fra den artikel jeg fandt til dig tror jeg ikke på der er noget galt med bundkortet så jeg ville til enhver tid prøve om bios opdateringen løser problemet. Hvis ikke så send den til reparation og lade dem rode med det...

Mht. linket ser det ud til der er sneget sig en fejl ind. Det skal være:

http://www.bootdisk.com

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-04-06 11:28

Tak for svaret lawitt.
det er en super side aner blot ikke hvor jeg starter og ender for at downloade den bios, men de rigtige hænder kan , jeg tror ikke jeg tør
hans