/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
"Hoved" til ny hjemmeside
Fra : klanger
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 15-04-06 10:09

Jeg har været så letsindig og love min datter og svigersøn og prøve, at lave en hjemmeside til dem!

Kan godt lave nogle rimelige hjemmesider, men....

Selve "hovedet" på en sådan side, ja der mangler jeg et par lære dage endnu i Photoshop.

Hvad kaldes egentlig et sådan "hoved" til en hjemmeside... header eller?

Nå til sagen...er der en der gider prøve, at lave et forslag til et sådan "hoved"

Jeg forestillede mig det i ca. 800X100 pixel

Er det et "normalt" format til sådanne ting?

Firmaet, hjemmesiden skal laves til (hold fast) Fragtmandscentralens Restauration og Cafeteria
Dejligt mundret navn, ikke...! Men der står desværre i deres kontrakt, at det skal benyttes.

Så har jeg fin tænkt.... Vil evt. kalde det (domænenavnet) froc.dk...smart ikke?

Så et logo med navnet froc...ville være fint også!

Undskyld men det er sg'u svært, at forklare det her kort.....!

Men lad mig prøve i noteform:

Daglig cafeteria til chauførerne og personale på fragtmandscentralen i Århus
Selskaber/møder om aftenen i weekender o.lign. med plads til ca. 70 mennesker.
Mad ud af huset.
God mad (kan jeg stå inde for)

Deres farver er hovedsaligt i blå nuancer.

Håber det kunne bruges, og der er en der "gider" lege lidt med det?

Jeg kan desværre ikke love den store "løn", men skulle du bo i eller omkring Århus eller gider køre til dem, kan jeg nok få min datter til, at gi' en god frokost eller lignende.

Jeg har nogle få billeder liggende på min PC som måske kan bruges.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 15-04-06 10:17

Der var jeg lige hurtig nok..!!!!

Dænenavnet froc.dk var selvfølgelig optaget......

Så gode forslag til et kortere logonavn modtages også med glæde!!!!

Ja, ja jeg skal jo lave hjemmesiden Så.....

Nej, jeg har set og ved hvor mange kreative mennesker der er her på Kandu.

Accepteret svar
Fra : renekure

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-06 10:24

Hej.

Jeg vil godt hjælpe, men har først tid til at se nærmere på det på mandag.
Hvis du kan vente så længe, så kan du sende mig en mail på kure@kure.dk.

Men hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det et billede til toppen af siden, du gerne vil have lavet, ikk´?

Men er du sikker på at deres domæne er www.froc.dk ?
for mig at se, så er det domæne optaget.

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-06 10:37

Mht. hvad et 'hoved' hedder er du ikke lang fra at ramme rigtigt: På dansk hedder det 'sidehoved' og på engelsk 'header'. 'Sidefoden' (afsnittet nederst på siden hedder på engelsk 'footer').

Det du tænker på er nok et 'banner' (..et stykke grafik med eller uden linkfunktion) der som regel placeres i sidehovedet.

Hvorledes man opdeler en side i sidehoved, indhold og sidefod er der mange metoder til. I forbindelse med hjemmesider bruger man normalt tabeller; <table> ... </table> eller CSS.

CSS løsningen er den foretrukne løsning blandt webdesignere.

Her kan du læse mere om layout med CSS : http://webdesign101.dk/

En fin begynder sider om ALT, omkring oprettelse af hjemmesider finder du her:

http://www.hjemmesideskolen.dk

Hvis du har specifikke spørgmål om kode og layout, kan du spørge her på kandu.dk i kategorierne:

HTML
XHTML
CSS
Javascript
ASP
PHP

,,hvor jeg som regel altid er parat med en 'hånd', så langt evnerne rækker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-06 10:49

Ps. Der skal nok være nogen der hopper på denne:
Citat
Jeg kan desværre ikke love den store "løn", men skulle du bo i eller omkring Århus eller gider køre til dem, kan jeg nok få min datter til, at gi' en god frokost eller lignende.

..men vid: Nu om dage laves disse ting af fagfolk (Webdesignere, grafikere, programmører mv.), præcis som en bil bliver lavet af en mekaniker og et badeværelse laves af murere, tømrere, VVS'ere, malere osv.

..så du averterer faktisk med 'sort' arbejde, hvilket måske ikke er fikst?

Rent personligt ville jeg forlange tariffen, hvis jeg skulle kode hele eller dele af en side for en forening eller en virksomhed, hvilket vil sige omkring 300 kr. i timen.

Hér på kandu.dk deltager jeg med glæde, når og hvis jeg har tid og det passer MIG, ganske gratis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-06 10:51

Pps. Jeg bor på Ama'r, så det ville blive en dyr frokost !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 16-04-06 11:07

Tak for svaret renekure.

Jeg bliver nødt til, at stoppe indlægget her!

Og inden Molokyle går helt i selvsving

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-06 11:29

Held og lykke med projektet

</MOLOKYLE>