/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
VORES GUPPYHANNER BLIVER SPIST
Fra : ilgp
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 07-04-06 17:34

Hejsa.Vi har 2 akvarier et stort på 350 L og et lille på 84 L.I det lille har vi guppyer gående, som yngler meget.Vi har et par gange prøvet at sætte nogle af de voksne guppyer over i det store akvarie.Men hannerne bliver spist, og det er kun hannerne det går ud over.Det er mærkeligt for vi kender nogen som har guppyerne gående i et akvarie sammen med andre fisk, men de andre fisk de har, er stort set de samme som dem vi selv har.Er der en der har en mulig forklaring på dette?
God påske til jer alle.Mvh ilgp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-06 17:49

Ja, det kommer meget an på hvilke fisk du har i det store akvarie.

Guppihanner er ikke særlig store og bliver nemt opfattet som "levende foder" og deres hale virker som en "magnet" på visse andre fisk der simpelthen spiser halen af dem.

Måske er grunden til, at de ikke bliver ædt hos dem I kender, at deres fisk måske er overfodret og dovne.

Hvad er det for fisk du har?

mvh dova

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 07-04-06 18:54

Vi har bl.a Guramier, neonfisk, plattyer, kilepletbarbe og et par sugemaller.Men vores neonfisk er faktisk lige så små som de voksne guppyhanner.
Vi har heller ikke problemer når vi får nye fisk.
mvh ilgp

Kommentar
Fra : binky

Dato : 07-04-06 19:06

Hej ilgp
Neonfisk er flokdyr. Jeg har haft en slørhale, som ikke havde slør efter samkvem med neonfisk. Jeg havde på det tidspunkt ikke gubbier. Du skal nok focusere på neonfiskene for sugemallerne er det bestemt ikke.
mvh
binky

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-06 19:28

Barberne er rene rovdyr.

Når man sætter nye fisk ind er de faste beboere tilbøjelige til at opfatte dem som foder. Det går bedre hvis de har gået længe sammen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-06 19:46

Alle de du nævner der, undtagen mallerne, er nogen der gerne vil plukke i halen af guppier.

og jeg har på fornemmelsen, at det er sådan det går til:
Guppierne mister halen og dør, og bliver derefter ædt.
For der er ikke umiddelbart nogen af dem du nævner, der er i stand til at æde en levende guppy.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 07-04-06 20:33

Tak for svaret dova.