/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Bøde til politiet
Fra : jangchr
Vist : 1046 gange
100 point
Dato : 06-04-06 10:03

Hvis man skylder en bøde til politiet,kan den så blive forældet(5 år)???

Og jeg mener ikker en fartbøde eller andet færdsel,det er en bøde for sagsomkostninger og hvad der ellers høre til

Er der nogle der har et svar på det

P.S jeg har ikke hørt noget fra politiet eller andrer instanser siden 1.jan 2001 omkring bøden

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 06-04-06 10:14

så kan den, alle også offentlige instanser er underlagt rykker krav, så er der gået mere end 5 år siden de skrev sidst, er den forældet.

Peter

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-04-06 10:16
Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-06 12:16

Man får ikke en bøde for sagsomkostninger.

Men du er sikkert blevet dømt til at betale nogen sagsomkostninger i forbindelse med en sag om en bøde eller noget andet der har været i retten.....er det ikke rigtigt?

og sådan noget bliver ikke forældet.

mvh dova

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-04-06 13:13

Citat
Man får ikke en bøde for sagsomkostninger.

Men du er sikkert blevet dømt til at betale nogen sagsomkostninger i forbindelse med en sag om en bøde eller noget andet der har været i retten.....er det ikke rigtigt?

og sådan noget bliver ikke forældet

Det var ikke i en sag om en bøde,jeg blev idømt 4 mdr fængsel foer noget som jeg ikke gider at skriver om her og det var i den forbindelse at jeg skulle betale et beløb og jeg har faktisk været i fogedretten om det og fik lavet en aftale fra den 1 jan 2001,men jeg har aldrig hørt noget siden

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-06 13:46

Ja, men så er det også som jeg foreslog, sagsomkostninger i forbindelse med en retssag, og sådan nogen bliver ikke forældede, på et eller andet tidspunkt skal det nok dukke op.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 06-04-06 13:53

Tak for svaret dova.

Det er bare mærkligt at man ikke høre noget fra dem i over 5 år