/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sko med plads til tæerne...
Fra : Birgitta
Vist : 11188 gange
300 point
Dato : 01-04-06 20:59

---Pudsigt, at kandu ikke har en kategori for beklædning...

Jeg søger en skoforretning, hvor man kan købe damesko i store numre, -vel og mærke fodformede eller noget nær. Ikke travesko, men lettere sko. -Uden hæl.

Jeg har kikket på Hallgrens hjemmeside, men jeg synes, at deres udvalg af lette fodformede damesko i store numre er ekstremt lille, -der er vist to modeller, og dem har jeg allerede. Dem købte jeg for over 10 år siden...

Det må meget gerne være en butik med hjemmeside, men med udsalg i København eller omegn. For jeg har ikke lyst til at købe sko uden at prøve dem først.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-04-06 23:39

hejsa..

har du prøvet ecco..

http://www.eccoamager.dk/category.asp?mid=2

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-04-06 23:39

sko wolther i århus, mums for en forretning. mener, at de stadig har en hjemmesside.
og så er de ikke nær så dyre som hallgren.
der ligger også en i øh, rødovre? jeg spør' lige min datter i morgen.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-04-06 23:40

Fodformet, så er ecco jo i top, men hvor feminine de så lige er ja det er jo en smagsag.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-04-06 23:43

http://www.skowolter.dk/
hjemmesiden har de, nå da sikke svar der allerede kom. det var da godt for mig osse.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-04-06 00:33

Dine nye sko er måske her ?

http://www.perfectsko.dk/
http://www.storesko.dk/ -----> ved ikke om du kan se dem på adressen ?

En fortælling om skokøb i Sverige.
http://users.cybercity.dk/~nmb1957/side11_17.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-04-06 14:14

Hejsa, og tak for jeres svar.
Nu har jeg kikket de forskellige links igennem.

Eccos damesko går kun til str.42. Jeg bruger 43.

Skowolter ser rigtig god ud....... mennøøh, jeg kan ikke finde nogen butik i Rødovre eller andre steder i nærheden af Kbh.
Perfect sko kan jeg slet ikke komme videre end til startbilledet, så jeg kan ikke se, OM de har store fodformede sko, og hvor mange... --Det er IKKE "transvestitsko", jeg er ude efter.

Store Sko har tre forskellige modeller i str. 43... Og jeg kan på billedet ikke se, om nogen af dem er nogenlunde fodformede...

Så har jeg været inde på Mariannes hjemmeside.. Og der er nævnt en række skoforretninger, som kunne være muligheder... Det er bare svært at se, om det er noget for mig... Det er ikke nok, at de har "sko i store numre" --der skal osse være plads til tæerne... -og uden hæl.. --Marianne er godtnok transsexuel, men de sko, hun købte i Sverige ser da ganske fornuftige ud på billedet. Butikken er bare for langt væk for mig.

Men jeg har printet Mariannes liste ud og kikker på, om der er nogen af butikkerne der ligger nogenlunde opnåeligt for mig i Ballerup (uden bil..)

---Tak for hjælpen indtil videre, --kom endelig med flere input hvis I har nogen...

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 300 point
Dato : 02-04-06 18:57

- jamen lille skat da osse, det ligger jo i nærum, og de har en hjemmeside. og jeg har selv vær't der
OG DE HAR UDSALG!!!!
nærumvænge torv og de er bare så søøøøde, jeg var der for tre år siden.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 18:58

- hva' med de grønne støvler, lever de endnu?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-04-06 19:14

aase, er det "perfect sko" du taler om?

Den hjemmeside kan jeg ikke rigtig få gang i... Der STÅR, at der er udsalg, og at de nye sko kommer på siden fra midten af februar.... Men jeg har klikket på ALT.... Jeg kanikke komme videre.. HJÆLP!!

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-04-06 19:53

HEJ!
på amagerbrogade tæt på sundbyvester plads ligger butikken Highway, hvor en høj kvinde sælger tøj til høje piger - som oftest også har længere fødder. Butikken er lille og med et lille udvalg - men måske kan butiksejeren hjælpe med at finde ud af hvor man finder rummelige sko i den størrelse også. Hun har i øvrigt en T-shirt i vinduet af og til med teksten "No I am not playing basketball".
ellers har skoringen i amagercenteret damesko i hvert fald op til størrelse 44.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-04-06 20:35

Hvis du eventuelt allerede har et favorit skomærke kan du prøve at søge på navnet på google på mærkets hjemmeside finde ud af om skoene forhandles i danmark - der er muligvis en mailadresse du kan stille spørgsmålet. Jeg prøvede at søge i google med ordene "damesko ekstra vidde" , men fandt kun siderne: 1) www.jaco.dk med meget få smarte vidde damesko men tjek det lige - de forhandles overalt i danmark, 2) www.rundogdejlig.dk også med få sko, da det er en tøjbutik for runde piger - adressen er i høng.

Men husk du har altid 14 dages returret på postordre og varer købt pr internet. Det er altid bedst at betale via dankort, da din bank må trække pengene tilbage, hvis du slet ikke modtager varen. Varen skal vistnok leveres indenfor 30 dage fra ordremodtagelsen (jeg er ikke helt sikker på dette punkt).

På engelsk kan du søge på google med ordene "women shoes extra wide" og måske finde navne på sko du kan lede efter i danmark ved at gå ind på nogel af de hjemmesider der dukker op.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-04-06 20:51

Det er ikke specielt brede sko, jeg er interesseret i, -så kan jeg lige så godt fortsætte med herresko...
Jeg har laaange tæer, og de er ikke vant til spidse sko. Det skal bare være almindelige damesko, men fodformede, altså med plads til en storetå, der vokser ligeud, ---og så skal det være størrelse 43... eller måske 42½. Mine fødder er ellers ikke specielt brede.

Det er så vigtigt, at skoene er den rigtige facon og størrelse fordi jeg efterhånden er ved at nå en alder, hvor mine fødder kan invalidere mig hvis jeg ikke passer på dem... Og på grund af min højde skal mine fødder helst kunne bære en ret stor vægt (godt 80 kg) i mange år endnu.

Jeg har ABSOLUT ikke lyst til at købe sko uden at have prøvet dem først. Når jeg endelig finder sko, der er værd at prøve, er det kun måske et par ud af ti, jeg føler mig tilpas i.. Jeg HAR vanskelige fødder.

Hvis ikke der er andre muligheder kan jeg jo som sidste udvej gå i Hallgren og købe sådan nogle, som jeg har i forvejen (godt slidte) Det ville bare være rart med lidt afveksling, -dem jeg hae er som sagt over 10 år gamle.

Jeg synes, at det er utroligt, at det skal være så svært, for der er da mange unge piger, der har lige så store fødder. De er i hvert fald lige så høje som mig.

Jeg håber, at aase kommer på banen igen? Aaaase!!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-04-06 00:23

http://firma.eniro.dk/query/what/cs_getinfo/ax//company_id/1620804/timba_id/24420/customer_type/1/header_code/30427

tak birgitta, og jeg er jo lige her.
det viser sig, at det både er skoringen og perfect - men prøv da at ringe derud. det er måske ikke så langt væk fra dig. på den anden side, vores fødder har brug for det bedste af det bedste, de skal holde et helt liv.
jeg har lige en go' en her på godnatfalderebet:

din yndlingsstol og dine sko, skal du købe med lukkede øjne. SÅ kan I lære det..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-04-06 14:28

Nåjah, når jeg bare ikke skal finde derhen med lukkede øjne...

Der er ikke rigtig liv i deres hjemmeside, -så jeg kommer nok til at hanke op i mit krakskort og begive mig ud i verden... Det er efterhånden MEGA-sjældent, jeg kommer udenfor Ballerup...

Og jeg må jo nok hellere tage den store pengepung med, -for det bliver ikke et sted, jeg liige kommer forbi hver anden uge..

Du nævner "skoringen" osse? De har da ikke store damesko, har de???

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-04-06 17:01

da jeg kiggede under "skoringen" (som min datter mente, at butikken hed), dukkede også perfect sko op. prøv at google den.skoringen, og kig under nærum
jeg smutter noget så hurtigt, var bare lige inde og kigge.
nåja, skoringen og min bare, har du føddrene osv. vås, de har sjældent 42, så det passer ikke, du har helt ret.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 06-04-06 09:56

Hej jeg gik forbi butikken Design Forum i Nørregade (ligger lige over for butikken Notre Dame) i København den anden dag (aften efter luketid). De har nogle sko der ser gode flotte og fodformede ud også i modefarver som turkis. Men de er nok dyre. De mærker jeg kunne se fra vinduet var:Think, Gidigio og Camper. Måske kan du finde dem på nettet for at se hvilken type sko det er. Hej hej igen. Arbejdet kalder.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-06 14:45

hej sismofyt.
Jeg kan ikke finde noget med "design forum" og sko på google -uden at ryge til norge... Og DET er alligevel nok for langt væk..
Og problemer er jo ikke kun at finde fodformede damesko, men damesko, der BÅDE er fodformede og str. 43.....

Men jeg tog til Nærum i går for at kikke på de der Perfecte sko... To busser, samlet køretid ca 45 minutter. Og på grund af min S..... hjerneskade, så når jeg kun lige frem, før jeg længes kollossalt efter at komme hjem igen.
Nå, men bussen holdt på en motorvej, men næsten lige ved butikken, jeg kunne faktisk næsten se den med det samme, da jeg stod af. Og jeg kunne se, at stoppestedet med "hjem" bussen var ovre på den anden side, -jeg skulle bare lige op over en bro over motorvejen.

Så jeg tøffede ind i butikken og prøvede alt, hvad de havde i min størrelse -i fodformet. Og det lykkedes mig da også at finde et par sko og et par sandaler, som jeg nok skal få glæde af sommeren over. ---Et par ganske almindelige fodformede snøresko måtte jeg opgive at finde. De havde kun ecco, -som altså overhovedet ikke er fodformede.
Og de ER søde i den butik. Ekspedienten fulgte mig ud af butikken og halvvejs over broen for at sikre sig, at jeg kunne finde bussen. --Jeg var lige ved at komme for sent til den, fordi jeg ikke nænnede at afbryde hendes forklaringer..
Men det er bestemt ikke sidste gang, jeg handler der.

---Jeg har kikket på linket til Jaco-sko. Men selv Jaco sko er ikke fodformet mere. Dog tror jeg, at de stadig laver de oprindelige Jacoform sko, som jeg osse gik i i mine unge dage. Og de har forhandlere lige hernede i Ballerup. --Det bliver så herre-snøresko, men der er vist ikke så stor forskel på de modeller, og skoen kan snøres ret godt, så den sidder nogenlunde fast på foden.
Jeg vil i hvert fald prøve sådan en når jeg kommer ned i Ballerup igen..

Nå, men det her med at lukke spørgsmålet, det må jeg osse hellere gøre noget ved.
Jeg siger tak for hjælpen til alle, men det må være aase, der gav det endelige skub til at jeg rejste til Nærum. Tak for det.

Men vi kan jo ikke komme uden om, at jakjoe var først med linket til perfect sko, så jeg opretter lige et spørgsmål med ekstrapoints til dig.

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-06 14:49

Tak for svaret aasenissum. Men der var altså ingen grønne støvler...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-04-06 16:09

jamen, en dejlig overraskelse i et vejr, som kræver grønne støvler (jeg ved de findes til str. 48, gnækgnæk) om de egner sig til måneskin, tjae??
men tak for det - og så den fine gestus til jakjoe, gåtgået birgitta.