/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
P5GD2 Basic "Varme"
Fra : netkoen
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 30-03-06 18:44

Kære Brugere af Kandu.dk

Jeg har et P5GD2 Basic bundkort fra Asus. Jeg har fornyligt formateret mit system og efter formateringen valgte jeg at opdatere bundkorts Bios til Version P5GD2B05.

Mit problem er nu at min CPU pludselig er hoppet godt og vel 10 grader opad.
Inden formateringen og opdatering kunne min CPU holde sig på 45 grader når den bare står, nu ligger den på godt og vel 54 grader.
I spil rammer den vanvittige grader på hele 74 grader, før kunne den lige holde sig på 68 eller sådan noget. Forskellen er mindre ved stor ydelse hvilket også undre mig til.
Har prøvet at downgrade Bios´en, men programmet Asus Update er gået helt i fisk.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Netkoen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-06 20:54

Ja Asus har problemer med at læse teperaturproben ordenligt! Tror ikke du behøver at bekymre dig!
Er det en AMD cpu slet ikke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:54

mangler lige et m i teperaturpropen!

Kommentar
Fra : netkoen

Dato : 30-03-06 21:36

Jeg aflæser varmen i Asus Probe, har dog også prøvet at kigge i bios og der viser den præcis det samme.
Har du mulighed for at finde bevis for dit argument? Ville gerne læse lidt mere om det hvis det var muligt.

Hilsen Netkoen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-06 13:02

Hvad er det for en bios du har opgraderet til?

Godkendelse af svar
Fra : netkoen

Dato : 02-04-06 10:34

Tak for svaret tedd.