/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Findes der en hormoncreme?
Fra : Hillary
Vist : 1283 gange
130 point
Dato : 27-03-06 22:59

Hejsa... jeg har hørt en fugl synge om at der skulle findes en form for hormon creme man kan smøre sig med i lysthulen, så der blev hurtig fest og våde dage??
Er der en barmhjertig sjæl der véd hvad sådan en hedder og hvor man eventuelt... tja.. kan købe sådan én??

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-03-06 23:07

Prøv med tiger balsam

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 23:27

ved ikke om der gør..tror det ikke..men hvad er problemet?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-03-06 23:42

Har engang hørt om det i shoppen www.scor.dk

Kommentar
Fra : Sothys

Dato : 28-03-06 00:41

nej for pokker da.. IKKE tigerbalsam.. Ja jeg ville også kigge på scor.dk eller i butikken PlanE inde midt i Kbh..

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-06 00:51

Eksplorationssalve kan købes på apoteket og er effektivt. Brugte det selv for 20 år siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 10:07

Hvis du tænker på en hormon creme der skulle øge lystfølelsen, må jeg skuffe dig. En sådan findes ikke, men der skal nok være nogle smarte forretningsfolk der vil sælge dig et eller andet fup.

For nogen virker en kamferbaseret creme som tigerbalsam, love balm, mentholatum, eller lign. ophidsende, men ikke på alle og det har bestemt intet med hormoner at gøre.

Hormon cremer er som regel baseret på binyrebarkhormon og bruges til at fremskynde lægning af sår og eksem. Når man tilfører kroppen binyrebarkhormon stopper/mindskes ens egen produktion af hormonet. Derfor anbefales det som regel at man kun bruger præparatet i en kortere periode. Et eksempel på en sådan hormon creme er: Lokoid/Kutan baseret på hydrocortison.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 10:09

Ps. Hormoncremer kan kun fås på recept.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 130 point
Dato : 28-03-06 14:39

Hej, Hilary. Hvis du er over overgangsalderen og har problemer med tørre slimhinder, så kan du få nogle "stikpiller" med hormoner, som kan hjælpe dig... Men de er på recept, så du må en tur til lægen.

Hvis det ikke er sådan noget, der er galt, så kan det være nok med en god gang eksplorations-creme. Den får du -uden recept på apoteket.

Lad være med at eksperimentere med stærke cremer, som kan irritere og helt spolere fornøjelsen. Det er altså sart hud, man har dernede.

I en snæver vending kan man bruge yoghurt......... Og så ka' han.....

Godkendelse af svar
Fra : Hillary

Dato : 04-05-06 22:09

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-05-06 10:09

Tak for accepten af mit svar, Hillary. Jeg håber du fik løst problemet..

Kommentar
Fra : camillaogoco

Dato : 28-06-06 21:43

så der blev sagt en sådan ikke findes, men men men, mente at have set et oprah Show ( jaa ved det godt) hvor 2 amerikanske kvindelge læger, netop, talte om en sådan creme... og tja, efter have gransket hendes hjemmeside, kan man se, at en sådan creme findes (ihvertfald overthere) den indeholde testosteron, og er derfor receptpligtig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 22:29

Mandligt kønshormon til kvinder?

Ja, det lyder godt nok amerikansk

</MOLOKYLE>