/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
digital terrestrial receiver
Fra : aasenissum
Vist : 1893 gange
500 point
Dato : 27-03-06 18:16

vi har fået sådan en tingest med fjernbetjening foræret, men ingen aner, hvad den skal bruges til.
yderligere står der T- 1000 FTA.
spørgsmålet er sikkert sat under den forkerte overskrift, men da vi ikke aner ... osv.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-03-06 19:16

Der findes mange navne for jordbaseret digitalt tv, DTT (Digital Terrestrial TV), men DVB-T er den tekniske sendestandard.

Det digitale net begynder i Danmark den 1. april 2006 med 3 kanaler: DR, DR2 og TV 2. Der vil komme tilbud til hørehæmmede, som ikke tidligere har været muligt, og der vil komme nye interaktive tjenester. Dette signal vil du ikke kunne modtage uden en digital tuner. Man behøver altså ikke at skifte sit tv, men blot tilslutte en digital modtager til sit nuværende tv.

Hvis du ønsker at læse mere om digital TV, samt se hvornår de danske kanaler begynder at sende kan du læse mere på forbrugerelektronik's hjemmeside

http://www.forbrugerelektronik.info/Digitalt_tv_-_DTT.134.0.html

Eller læse meget mere om DR & TV2's eksisterende Digitale signal på :

http://www.digi-tv.dk/

Håber det var svar nok?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-03-06 18:37

ja, du er velkommen til at kalde mig en jysk solformørkelse, men er det en digital tuner, vi har fået?
er vist parat til at levere den tilbage til damen, deter vist noget dyrt legetøj.
skal den ellers bare tilsluttes - øh hvordan, er der noget, der kan ryge helt ud i hampen, så det hele ender i sort?
med andre ord - er det til for alm. mennesker at tilslutte, hvis det bliver aktuelt?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 29-03-06 11:29

Har du ikke fået en brugsanvisning med på hvordan den tilsluttes?
Ja det er en digital tuner..
Det skulle ikke være så svært at tilslutte..Ligesom med en reciever til en parabol vil jeg tro.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-03-06 12:25

hvad skete der, jeg ville forhøje point med 100. sender du de 350 retur?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-03-06 12:26

på den anden side sandra, hvis du nu lægger dig i selen....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 12:53

His du i dag ser Danmars radio 1 og 2 samt TV 2 fint, og ikke har brug for supplerende tegnsprog, så vil du ikke umiddelbart have noget at bruge kassen til.

Hvis de kun dårligt, eller slet ikke modtager en af disse kanaler, tror jeg du skal satse på at få en ven med lidt teknisk interesse til at sætte den op for dig.

Jeg fornemmer at det er ligegyldigt hvor meget du får forklaret. Den slags teknik interesserer dig ikke og du har valgt ikke at ville forstå det.

I løbet af en tre fire år vil du ikke mere kunne se TV overhovedet uden en fællesantenne , en satellitmodtager, et ægte digital tv eller med sådan en kasse, som du har fået.

Hvis den er fra tyskland er det ikke sikkert, at den vil kunne klare alle de danske funktioner.

Kommentar
Fra : falc

Dato : 29-03-06 14:30

Bor du i nærheden af roskilde vil jeg gerne tilslutte den for dig.falc 46353708.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 29-03-06 14:47

Hej, jeg tror du kan blive klogere hvis du kigger her:

Specifikationer:

http://test.kjaerulff1.com/pages/product_details.asp?mid=13&pid=2505&lid=3&pcid=138

Engelsk manual:

http://test.kjaerulff1.com/pages/download_file.asp?did=490

Svensk manual:

http://test.kjaerulff1.com/pages/download_file.asp?did=567

Manualen findes vist desværre ikke på dansk...

Håber dette hjælper dig og en evt. montør

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 29-03-06 15:01

hi hi Kan se at jeg ikke nåede at svare dig før de stormede til..
Jeg ved ikke noget med de point?????

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-03-06 10:20

øv, jeg skrev i går et kæmpelangt indlæg til jer, skulle sende, men ak, nul response. kunne ikke en gang komme tilbage til denne side. et par timer prøvede jeg. men nul!

bl.a. svarede jeg transor. du har ret i, at jeg står af til tider på tekniske forklaringer og brugsanvisninger. det skyldes en kronisk sygdom (parkinson). tidligere var jeg tekniske og praktiske gris. det betyder desværre også, at mine skrive evner, som lige nu, er meeeget langsomme og besværlige.
derfor bliver svaret i modsætning til i går, noget kortere, end jeg bryder mig om.
men, hjælp mig, hvordan fordeler jeg på retfærdig vis "poængern'" i mellem jer gode kanduttere.
jeg troede jo i længere tid, at sandra var eneste svar.
nej, jeg må stoppe, fingrene driller for meget lige nu.
kommer tilbage

Kommentar
Fra : falc

Dato : 30-03-06 14:19

Hvis du ikke kan bruge den,vil jeg evt.købe den af dig.tlf.46353708.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-03-06 18:09

falc, du er da en skat. men nej tak til begge dine søde tilbud.
vi har nu fået downloaded den svenske manual, og nu går det vist.
manden i mit liv er mand for også at ordne den slags. så jeg kan nok snart slutte her.
men hjælp mig nu med at være retfærdig, da jeg synes, at I alle skal være med i puljen.og hvordan gør man så lige det?
og nu fungerer fingrene igen, så længe det varer, herrrligt.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 14:14

Hej, når jeg nu selv skal sige det synes jeg da det er rimeligt jeg får points

Hvis du også synes der er andre der skal have kan du give mig points og en god score så giver jeg points videre efter dine ønsker.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 31-03-06 15:17

Tak for svaret lawitt.
da du var den hurtigste i anden ombæring og dit svar er temmelig brugbart, er det rimeligt, at det er dig, som scorer.
jeg fordeler selv til de andre, tak for hjælpen.