/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
indavl/undulater
Fra : Toupie
Vist : 1394 gange
50 point
Dato : 29-11-02 10:03

Jeg er blevet bedt om at stille følgende spørgsmål:

Kan undulater tåle at blive indavlet??
Spørgsmålet er opstået fordi der i nogle bøger står at det kan de godt, og i andre at de ikke kan. Er der nogen der har erfaring med dette?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-11-02 15:12

Hej Toupie

Det er med undulater som med alle andre skabninger: Der sker næppe noget ved, at to søskende får unger sammen, og der sker højst sandsynligt heller ikke noget ved, at ungerne får unger med hinanden - men jo længere man fører rækken ud, jo større er risikoen for, at det før eller senere går galt.
Da jeg selv havde undulater, nåede jeg ikke længere end til at lade to søskende formere sig - og det fungerede problemfrit.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-02 15:15
Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 29-11-02 21:40

Tak for svaret Rellom.
Jeg vil fluks give det videre

// Toupie