/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SSE extented instructions set
Fra : pylle
Vist : 628 gange
66 point
Dato : 21-03-06 09:07

Har lige fået fat i et videoredigeringsprogram(Tsunami Mpeg DVD Author), som ikke vil starte op og kommer med denne fejlmeddelelse: mangler SSE extented instruktions set: Har fundet ud af, at det bruges i Pentium og AMD ikke har det indbygget; jeg har AMD. Kender I en måde at løse dette problem. Kan man få en tilføjelse til programmet eller til bundkortet ?
Isak

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 66 point
Dato : 21-03-06 11:21

De nyeste AMD CPU'er understøtter SSE 2 http://www.tommesani.com/InstructionSetCPU.html
Så en muliglig er at opgradere CPU'en hvis bundkortet tillader det, ellers er der ikke noget at gøre ved det!

Kommentar
Fra : pylle

Dato : 21-03-06 12:39

Tak for det. Har checket linket. Min CPU er en Athlon, så der er ikke noget at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : pylle

Dato : 21-03-06 12:41

Tak for svaret tedd.