/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp til formular
Fra : klanger
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 20-03-06 11:37

Hej Ved ikke om det er for meget og spørge om, men....
(har tilladt mig, at spørge her også! Spørgsmålet er også under HTML, men der er vist ikke så mange der læser der...!)

Prøver at indsætte følgende kode i en prøvehjemmeside jeg er ved at fremstillle.
Har ikke en sk.. forstand på HTML men har fået denne kode og.....
Ville gerne have den sendt oplysningerne til min email adresse som jeg har ved TDC.
Er det sådan man gør eller.....
Håber en vil hjælpe. På forhånd tak.
Her koden:
<p>&nbsp;</p>
<form onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" action="--WEBBOT-SELF--" method="post" webbot-onsubmit="" name="????????">
<!--webbot bot="SaveResults" u-file="_private/inforeq.htm"
s-format="HTML/DL" b-label-fields="TRUE"
s-builtin-fields="Date Time REMOTE_NAME" startspan --><input type="hidden" name="VTI-GROUP" value="0" /><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43374" endspan --> <input type="hidden" name="Produkt eller tjenesteydelse" value="In -Deko - Produkt 1" />
<h3>Formular til bestilling af materialer</h3>
<p>V&aelig;lg det &oslash;nskede emne, og angiv derefter, hvordan vi kan kontakte dig.</p>
<p><input type="checkbox" checked="checked" name="SendProduktoplysninger" value="on" /> Send produktoplysninger<br /><input type="checkbox" name="SendFirmaoplysninger" value="on" /> Send firmaoplysninger<br /><input type="checkbox" name="KraeverSaelger" value="on" /> Jeg &oslash;nsker at blive kontaktet af en s&aelig;lger <br /></p>
<table>
<tbody>
<tr>
<td align="right"><em>Navn</em></td>
<td><input size="35" name="Navn" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Titel</em></td>
<td><input size="35" name="Titel" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Firma</em></td>
<td><input size="35" name="Firma" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Adresse</em></td>
<td><textarea rows="5" cols="35" name="Adresse"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>E-mail</em></td>
<td><input size="35" name="E-mail" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Telefon</em></td>
<td><input size="35" name="Telefon" /></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p><input type="submit" value="Send forespørgsel" /> <input type="reset" value="Nulstil formular" /> </p>
</form>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 12:09

Du kan ikke bare bruge det der til en form mail.
Du skal have serveren til at behandle forespørgslen og sende mailen og det kræver enten cgi, perl, php eller at serveren på anden vis er sat op til formålet f. eks. med FrontPage extensions.

De fleste webudbydere tilbyder enten scripts som er forberedte på deres server eller adgang til at man selv kan installere dem. Altså ikke bare lige.
Hvor og hos hvem skal det anvendes?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 20-03-06 12:31

Jeg var næsten klar over det ikke bare kunne bruges.

Men det var da et forsøg værd Og HTML og mig...ja...!!!!!!!!

Min server er ved DanDomain i et såkaldt WebLight hotel og det rtor jeg ikke understøtter dette her?

Jeg går iøvrigt også med tanker om, at skifte webhotel, da jeg b.la har fundet B-One som både er billigere og ud fra mit kendskab.... tilbyder så godt som det "hele". Men jeg er jo (igen) "bundet" af en indgået aftale...!!!!!

Men hvis der er mere, at arbejde på (BjarneD) hører jeg det da gerne.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 12:39

Jeg syntes, at du skal nøjes med mail link af den type som Molokyle angiver i dit andet spørgsmål.
Jeg kan ikk ese noget om dit webhotel hos Dandomain, men prøv at se hvad de tilbyder:
http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=support&page=/support/formmail/formmail.asp

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 20-03-06 12:42

Tak for svaret BjarneD. Jeg "nøjes". Tak for du tog dig tid. Go' dag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 12:48

Selv om du nøjes så prøv aligevel at ofre lidt tid på at læse Dandomains anvisning for selv om det ser uoverskueligt ud så er det ikke så slemt.

Den simple kræver bare at du indsætter din email adresse i stedet for: Deres-email@Deres-navn.dk

Kode
<form action="http://scripts.dandomain.dk/formMail.asp" method="post">

<input type="hidden" name="DToMail" value="Deres-email@Deres-navn.dk">

Scriptet indsættes i body sektionen af din HTML side hvor den skal vises.