/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Indendørs katte, hvor længe ?
Fra : Trine08
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 18-03-06 19:14

Hej

Ang alt det fugle influenza halløj.

De siger vi skal holde vores katte indendøre, men hvor længe skal vi det ?

Skal kattene fra nu af til at vendes til at være indedørs katte ?

Hvad gør i andre, lukker den inde, eller lade den komme ud trods alt ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-06 19:44

den debat er i fuld gang allerede her:
http://www.kandu.dk/Spg84694.aspx

mener foriøvrigt at foreløbig er det kun i visse områder - men hvem ved hvor længe det varer.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-03-06 19:52

Selv lader jeg kattene få lov til at færdes ude som inde, som de lyster. Så længe man ikke bor i et karanteneramt område, er dette fuldt forsvarligt, men man skal så afgjort regne med fugleinfluenzaen breder sig. Derfor er det klogt at få indhegnet et område i haven, med overdækket tag, så er man garderet når smittefaren kommer i ens eget område, og kattene kan til en viss grad færdes udenfor og nyde forårsdufterne som de lyster. Dette vænner de sig hurtigt til.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-06 19:54

Trine, det er kun folk i specielle områder tæt på findestederne, der skal holde kattene inde... Så hvis du bor i det øvrige Danmark, så kan du stadig lukke katten ud.

Vi får sikkert besked, når man mener, at fugleinfluenzaen er overstået. Ligesom "menneskeinfluenza" så er det jo kun en periode. Det går over igen.

Denneher side giver en masse information.

http://www.fugleinfluenza.com/forside.htm

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-03-06 20:31

Jeg bor netop i et farefuldt område (sydfyn)

Nå men jeg kigger på linksne,,tak :)

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 18-03-06 20:41

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-06 20:54

Det er synd for dig og din kat..

men det kan hurtigt komme til at gælde de fleste af os, -hvis det er nogen trøst...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-06 21:03

det er da synd for alle vores firbenede pelse af den race - jeg gruer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-06 21:09

---Og min lille vuffer skal måske i snor..............

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-03-06 23:19

Birgitta< nej,, det er absolut ingen trøst,,,tværdigmod ;-(

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-06 12:04

Ja det nærmer sig. bor kun ca 15 km udenfor karantæne området som er lavet ved sydfyn