/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Lav website offline?
Fra : LouiseVuitton
Vist : 947 gange
20 point
Dato : 18-03-06 01:21

Hejsa.

jeg skal bruge et gratis og enkelt program som jeg kan downloade ned på min computer, så jeg på den måde kan lave en flot hjemmeside.

Der er ikke rigtig andre krav end at den som sagt skal være nem og enkelt og helst ikke koste noget.

Håber der er nogle der kan/vil hjkælpe..

På forhånd mange tak =)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 01:23

Glemte lige at skrive at det ville være dejlig nemt hvis hjemmesiden har det man kalder WYSIWYG (What You See Is What You Get)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-03-06 02:32

ER DER FLERE,,,,,,der skal have en------i nakken
Ude´n at se hvad jeg ikke kan se du/ laver
Kan du bruge en MX studie 04
Mwen den kan vel ikke lave det du vil have

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 02:53

Du kan bruge dette program http://www.nvu.com/ der er et udmærket gratis program med WYSIWYG.
Der er også Dreamweaver 8 som du kan hente i en 30 dages gratis version og prøve - det kan hentes her www.macromedia.com

Som en start er NVU et glimrende program, altså det første link.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 18-03-06 10:21

Denne her er gratis til privatbrug: http://www.webwriter.dk/

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 12:12

Citat
Du kan bruge dette program http://www.nvu.com/ der er et udmærket gratis program med WYSIWYG.

Hvor trykker jeg henne for at downloade den ?

=)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 12:13

Også det samme spørgsmål til bangsi =)

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-06 12:45

Her er et direkte link til download http://cvs.nvu.com/download/nvu-1.0-win32-installer-full.exe

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 12:57

1000 Tak for svaret bentjuul.

Lige hvad jeg var på udkig efter!

Forsæt god dag =)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 13:19

Du skulle vel ikke tilfældigvis være bekendt med det ? Har nogle små-problemer =D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 13:24

Jeg bruger selv Dreamweaver, men forklar lige hvilke problemer du har.

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 13:38

Okay =)

Altså for det første ved jeg ikke hvoran jeg sætter baggrund ..?

Så hvordan jeg linker fra den ene side til den anden?

=)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 13:48

Gå ind i meneuen i toppen hvor der står Formater - næstnederst står der "Sidens farve og baggrund" her kan du indsætte baggrundbillede.

Højreklik på det du vil lave link fra og vælg "Opret link" nu kan du skrive hvad du vil linke til.

Håber det hjælper.

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 14:00

1000 takker =)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 14:29

Det med links går ikke så godt. skulle helst have link der går fra den ene side til den anden.

:/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 14:41

Jamen du linker da bare fra den ene side til den anden side dvs. f.eks skriver du " Videre til næste side" det markerer du og så højreklikker du på det og vælger "Opret link" og her vælger du så den side der skal linkes til når en bruger trykker på "Videre til næste side" eller hvad du nu har skrevet.

Hvis det er fra et billede der skal linkes, markeres billede og så bruger du samme fremgangsmåde med højreklik osv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 14:53

Der er slet ikke noget der hedder "videre til næste side" ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 14:58

Prøv lige at læs min seneste kommentar igen
Citat
dvs. f.eks skriver du " Videre til næste side" det markerer du og så højreklikker du på det og vælger "Opret link"

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 15:43

Nårh ja sorry, men der er ingen måde at gå videre til næste side på. Så skal man lave "achtor" og det er ikke nogen side .. ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 16:15

Hvis du går ind på en tilfældig hjemmeside så skal du trykke på en menu eller et andet link for at komme videre på hjemmesiden og det er det samme skal du lave på din hjemmeside.

Det gør du som jeg tidligere har beskrevet med at markere det der skal linkes fra og så højreklik og vælg "Opret link" og vælger du så den side der skal linkes. Det kræver at du har lavet den side der skal linkes til.

Prøv også at gå op i menupunktet hjælp - der kan du finde løsningen på meget.

Desværre skal jeg gå nu, men hvis du ikke finder ud af det, kan jeg i morgen vise dig det med nogle billeder, men det kan jeg ikke nå i dag.

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 16:25

Bare iorden . Tak for hjælpen =) Så må jeg selv sidde at rode med det ;)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 16:58

Jeg blev pludselig i tvivl om det er en dansk NVU version du har. Hvis den er på engelsk kan jeg sende dig den danske version når jeg kommer hjem, send mig en mail hvis det er nødvendigt.
Du finder min mail under min profil.
Der har tidligere været en dansk side, men den virker desværre ikke mere.

Fortsat god fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 18-03-06 18:06

Må du meget gerne =)

Og ja du har ret, det er den engelske jeg har fået =D

Jo takker

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-06 14:08

Hej igen
Jeg skal lige høre hvor langt du er kommet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 19-03-06 15:04

Ikke så langt =)

Du ville sende den danske version? Prøvede at finde den i går og downloade den, men det ville den ikke . Fandt den dog ..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-06 16:01

Jah det er rigtigt at jeg igår skrev
Citat
Jeg blev pludselig i tvivl om det er en dansk NVU version du har. Hvis den er på engelsk kan jeg sende dig den danske version når jeg kommer hjem, send mig en mail hvis det er nødvendigt.
Du finder min mail under min profil.

og da jeg ikke fik en mail fra dig, så havde jeg ingen steder at sende filen hen.

Dvs at du fortsat har problemer med links ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 19-03-06 16:56

Okay det synes jeg slet ikke jeg har læst det sidste ? :S

Men ja, stadig problemer.

Skal jeg skrive til din mail, synes du ? Så gør jeg nemlig det =)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-06 18:00

Næh det behøver du ikke - det var jo kun fordi hvis jeg skulle sende dig den danske version af NVU.

Nu har jeg lavet en guide til dig hvordan du laver links via NVU du finder den her http://bentjuul.bsjh.dk/Link/

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 19-03-06 18:06

Kanon! 1000 tak =) Nu ved jeg også hvad jeg gjorde galt =)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-06 18:36

Selv tak - så regner jeg med at vi er færdige med dette spørgsmål - og god fornøjelse med din hjemmeside.

//bentjuul

PS. Guiden bliver fjernet igen om en uges tid.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 19-03-06 18:53

Ja takker. Hov forresten har jeg en lille ting mere. Bare hurtigt hvordan jeg sætter siden på nettet?

Ved hvor jeg gør det henne, men den vil ikke rigtig. Hvad kan jeg gøre forkert?

Det er kun hvis du lige har tid, ellers må jeg finde en anden at spørge =)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-06 19:16

Du må forklare hvad du gør - ellers er det umuligt at finde ud af hvad du gørforkert !!

Hvad hedder den fil der skal starte din hjemmeside ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 19-03-06 19:51

Det er det her jeg ikke ved hvad jeg skal skrive:

Sitename:
Page title:
Filename:

Ved ikke hvad jeg skal skrive i den der hedder filename!

Prøver at skrive noget, men af en eller anden grund skriver den Troubleshoot?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-06 01:36

Jeg bruger selv et ftp program til at uploade mine sider med, hvor jeg i det ene vindue har mine websider på comp. og i det andet vindue selve webstedet.

Så jeg er ikke helt med, men når du gemmer en side du har lavet i NVU på din computer, må du ha' givet siden et navn f.eks. index.html og det må vel være lig med Filename:

//bentjuul

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 21-03-06 13:38

ja men alt det du siger der kan jeg godt kende. kan heller ikke se hvad jeg skriver forkert. Men alligevel skriver den troubleshoot.

Skal jeg "publish" en side af gangen?

Eller er der noget jeg skal gøre inden jeg sætter min side på nettet?