/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte "standard bruger" i XP
Fra : kaptajnkaber
Vist : 1118 gange
100 point
Dato : 13-03-06 22:54

Hey!

Er ved at gå til at raseri over min computer

Fik den kære Spyfalcon og valgte at formatere min harddisk da det var ved at være tid igen. Og så er det jo man skal til at huske alle de indstillinger man har lavet...

Mit store problem er nu, at jeg når jeg starter XP, bliver logget på den "forkerte" bruger, altså den der hedder admninstrator, som normalt er skjult. Har benyttet "control userpasswords2" for at fjerne fluebenet der gør, at man skal benytte adgangskode.
Men det gør altså, at jeg automatisk logger ind på adminstrator og kun kan skifte til min egentlige bruger ved så at logge af og indtaste kontoens navn i log-on boksen.

Puha, det blev en lang én....

Mit spørgsmål går nu på, om man kan vælge en standard bruger, som XP altid vil logge ind på indtil man beder den om noget andet..?
¨
Håber I forstår og hjælper inden computeren ryger ud af vinduet. Og det er ikk smart når man bor på 4. sal...

På forhånd tak,

KK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 23:07

start - indstillinger - kontrolpanel - brugerkonti

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 13-03-06 23:10

Jeg kan ikke se adminstrator-brugeren når jeg er logget ind som den bruger jeg benytter. Og der er der så vidt jeg ved ikk nogen mulighed for at vælge en standard bruger...

Accepteret svar
Fra : tdj

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-06 01:33

Hejsa - har kigget lidt og har ikke fundet ud af en fløjtende fis.
Jeg ANER ikke hvordan du kan skifte standard-konto.

Til gengæld vil jeg da lige sige :

Jeg formaterer også jævnligt harddisken når det er ved at være tid.
Jeg vælger altid admin som standard. Jeg har ikke haft problemer med det,
så det kan anbefales, ikke mindst fordi der altid er adgang til alt på pc'en.
Så kan du altid oprette konti hvis andre skal benytte den.
Det eneste er et par ekstra mapper og kommandoer hist og her, men det er småting.

Venlig Hilsen
tdj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 10:16

tjah - mener som tjd

der ER kun 2 former for brugerkonti - du kan så vælge at bruge enten den adm eller oprettet bruger med begrænset adgang.

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-03-06 16:29

Når man installerer xp beder den bare om at indtaste navnet på en bruger som ikke må hedde gæst, computerens navn eller adminstrator.

Den bruger jeg så opretter har også adminstrator rettigheder.

Men af én eller anden mærkelig grund begyndte den efter 3 timer at logge ind på den rigtige bruger. Aner ikke hvad jeg gjorde, men problemet er altså løst...

Nå, men tak for hjælpen til Jer begge to, da jeg jo ikk rigtig fik svar på mit spørgsmål har jeg kun givet én stjerne.

Go weekend! (Ville ønske det var nu