/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
billedfiler til iconfiler
Fra : akselbo
Vist : 1747 gange
100 point
Dato : 13-03-06 13:40

Jeg vil gerne gøre skrivebordet ´mere personligt´ vil lave mine egne iconer. - Jeg har hørt, at der findes små programmer, der kan konvertere billedfiler til iconfiler = *.ico
Har nogen gjort gode erfaringer med tilsvarende ?
Er der noget, jeg skal tage mig i agt for ?
Jeg beder om forslag til sådant lille konverteringsprogram

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-03-06 13:46

En trial-version har jeg anvendt med stort held http://www.snapfiles.com/shareware/gmm/swicontools.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 14:18

Det kan XP da klare.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-06 14:25

http://www.jansfreeware.com/

painter 25 har blandt mange andre brugbare funktioner også netop den nemme måde at lave ikoner i ico - ikke så ringe et program

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-03-06 14:30

Med XnWiev kan du konvertere et billede til en *.ico Du finder programmet her http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/enhome.html

Du markerer dit billede og så går du ind i menupunktet Tool/Værktøjer og vælges Multi konverter og i boksen hvor der står Output vælger du "ICO - Windows icon" og trykker start og din icon bliver creeret.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 14-03-06 06:41

det bliv miritdk´s forslag, der ´kom i spil´ - og det virker. Tak for svaret miritdk.
mvh - akselbo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 10:07

godt du kan bruge det det er så dejlig nemt - og tilmed gratis - god side at bruge når man lige skal binde an med noget man ikke vil ofre penge på før man ved hvad osv ... jeg har selv brugt den siden den i sin tid pludselig dukkede op