/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bedømmelser på Kandu
Fra : ampere
Vist : 773 gange
20 point
Dato : 12-03-06 15:38

Efter at Kandu er blevet opgraderet, har vi nu mulighed for at se de enkelte profilers karakterer og gennemsnittet heraf. Endvidere er man ikke længere "anonym" når man bedømmer tip.

Jeg spekulerer på - har disse ændringer medført at man bevidst/ubevidst giver én bedømmelse frem for en anden. Undlader man eksempelvis at bedømme et tip - eller fortsætter vi brugere bare som hidtil? Giver vi en bedømmelse på en kommentar der ligner den besvareren har som gennemsnit, i stedet for en ringere hhv. bedre bedømmelse?

ampere

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 15:45

Det tror jeg altså der er meget forskelligt fra bruger til bruger....men først og fremmest tro jeg at man belønner udfra, hvor brugbart besvarelsen er for en selv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-06 16:02

Ja hvem ved.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-03-06 16:06

Enig at det er forskelligt fra bruger til bruger. Jeg tænker bare på, om vi ændre opførelse pga. ændringerne. Jeg er selv mere tilbageholden med at bedømme tip end tidligere, fordi det lægger optil at man skal give feedback - bedømmelsen er ikke længere nok, og forummet lukker hurtigt for andres og egne kommentarer til bedømmelserne.

ampere

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-06 16:15

Tjaaaaa....
Jeg har altid undladt at bedømme tips, hvis det drejede sig om noget,
jeg ikke havde en stand forskid på.
Nu er jeg helt holdt op med at bedømme tips.
Hvis jeg får svar på et af mine spørgsmål, som jeg kan bruge, udløser det automatisk 5 stjerner.
Jeg kan altså ikke finde ud af, hvornår jeg kan bruge et svar 20, 40, 60, 80 eller 100 %.
Enten kan jeg bruge det eller ikke.
Det, der tæller, er det lille ord "tak",
Gambrinus
Ud med det pointsystem !

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 12-03-06 16:59

Ja, det kunne være rigtig spændende at prøve et kandu uden points... Hvad er begrundelsen for at fortsætte med points? Er man bange for, at der vil være for få brugere?

Personligt tænker jeg nøje over, hvad jeg skal give for et tip. Jeg vil helst give 5 stjerner, men det har jeg vist kun gjort én gang. --Til gengæld har jeg været nede på nul et par gange...
Jeg kikker kun på tips, som i overskriften fortæller, at det måske er noget, jeg kan bruge. Eller det er noget, jeg ved noget om.

Men når jeg så har lukket et tip op, så bedømmer jeg det også. Hvis overskriften siger én ting, og tippet en anden -så er opretteren selv ude om at tiltrække de "forkerte" dommere. Og hvis et tip er hjernetomt, -f.eks et link til ondsindede "vittigheder", -ja, så giver det nul!

--Men om det har ændret sig efter omlægningen af kandu?? Det ved jeg ikke..... -Jeg TROR det ikke..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-06 17:23

I må ikke ta' mine point væk .........................
I øvrigt er dete et godt tip. *****

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-06 17:54

Jeg undlader at bedømme tips, for det meste.

Det sker en enkelt gang imellem, hvis det er et rigtigt godt tip, eller hvis der er tale om, at et tip der gives enten er direkte fejlagtigt eller skadeligt/uhensigtsmæssigt.

Og grunden til, at jeg ikke bedømmer ret mange tips, har ikke noget med point, anonymitet eller noget at gøre, men kun fordi, at i den senere tid, har der været lavet bunkevis af spørgsmål/tråde om hvorfor tips generelt vurderes så dårligt.

og da de fleste tip efter min mening, er noget skod, gider jeg ikke give dårlige karakterer og dermed være medvirkende til alle de tråde om hvorfor det og det tip ikke fik flere stjerner.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-03-06 18:21

det er med nul besømmelse af tips, er da værd at overveje....
godt tip

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-06 18:50

Dova har allerede udtrykt sig på mine vegne

Men tak for tråden. Jeg samler på dem - og sender på et tidspunkt kandu en hel bunke af slagsen, med en forespørgesel om ikke det snart er på tide med en pointfri tipsektion. Jeg tror det er den eneste måde, hvorpå man undgår tråde som denne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 20:07

Hvordan skulle man så vinde brødristeren?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 20:26

Antal indlæg?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-06 21:05

Jeg har ikke ændret på min bedømmelse af tip.

Både før og efter det nye kandu har der været "tudetråde" hvis en bruger ikke har opnået max point for tippet.

Men at fjerne point/bedømmelse af tip vil ikke ændre på meget af det skod, der bliver skrevet i tip.

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 12-03-06 21:07

De kunne jo bare skrotte brødristeren sammen med pointsystemet. Så sparede de også de penge.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 22:41

Nå ja katrin

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 22:42

Så ville dem der var elendige til at svare jo heller ikke blive vist! Klart socialistpædagogik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 22:47

Eller dem der af uanransagelige grunde altid lige får 500 points af deres venner bare de er enige? Jo der er skam muligheder

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 22:58

Ja, de point er årsag til meget ballade i børnehaven.

Jeg læser ikke tips mere. Jeg har aldrig bedømt dem. Jeg synes der er for meget shit i den bunke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 23:29

Nu får man jo slet ikke points mere for at bedømme tips! Men man får stadigvæk points ( nogle får negative) for at stille dem! I spørgsmål kan spørgsmålsstilleren give under 3 stjerner så den man "belønner" kun får halvt de point, man "burde" få for et ordenligt svar! Man kan blackliste hvis man ikke bryder som om nogle kommentarer! Alt i alt giver man "idioterne" for mange muligheder og "de" bruger dem selvføligt. Om det er bedre eller værre end det gamle Kandu vil tiden kun vise!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-06 23:30

Nu mangler vi blot man "vinder" brødristeren med minus 500 points

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 08:33

Jeg deltager ikke i tipperiet før det drejer sig om en Senseo kaffemaskine.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-06 16:26

Et par lækre stjerner ville heller ikke være så dårligt.

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 25-03-06 15:02

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-06 15:10

Tak for de mange stjerner og accepten af mit svar, ampere.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-03-06 08:57

Det var så lidt

ampere