/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV optagelse t. HD
Fra : Smukke_Ole
Vist : 512 gange
205 point
Dato : 12-03-06 12:22

Jeg kører XP PRO og har lige fået sat et TV kort i apparatet.
Med kortet fulgte Nero 6.0
Jeg har prøvet at optage et TV program. Det gik for såvidt meget godt, bortset fra at 2½ times optagelse ikke kan brændes over på 1 skive. (DVD-R)
Er der eet eller andet sted man kan stille på opløsning el. lign. så det optagne ikke fylder så meget ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 12-03-06 12:34

Ja der burde ligge en funktion et sted i det program du bruger til at optage med..
Jeg bruger win dvr hvor man kan vælge mellem god bedre og bedst når jeg bruger bedre er det fin kvalitet og fylder ikke så meget..
Ellers kan det være at du kan komprimere din optagelse med DVD shrink
Hentes her:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 205 point
Dato : 12-03-06 13:44

Du skal bruge Nero express, den kan krympe din film.
ligger i Nero, du skal bare udvide rammen til venstre på program billedet.
Så dukker det op.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 13:45

Den tilpasser selv filmen til skivens størrelse

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-03-06 20:18

Tak for svaret sofus.dk.