/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra 98 til XP.
Fra : jes65
Vist : 320 gange
20 point
Dato : 11-03-06 15:13

Hej, jeg er ny på denne side,men vil høre om jeg kan installere xp på en harddisk jeg i forvejen har win98 på? Selvfølgelig uden at miste alle de ting der ligger derinde...kan det lade sig gøre håber jeg på en udførlig "brugsanvisning" da jeg ikke er for hård til det hersens.

Håber i kan hjælpe mig...
Er desværre ny herinde, så der er ikke så mange point at få!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-06 15:42

Nej du kan ikke skifte til XP uden at miste alle data, har du ikke mulighed for at brænde over på en CD eller flytte data over på en memory stick, en anden mulighed er at sende dem "ud af huset" med mail og så hente data tilbage når du har Windows XP instaleret

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-03-06 15:48

Du kan godt opgradere din 98 til xp, men det er ikke, at anbefale, en ren ny indstallation er, at foretrække.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-03-06 16:07

Du kan lægge dine vigtige filer her, baer send dem til dig selv.
http://www.yousendit.com/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 16:29

Jo det kan du godt.
Men du skal først købe et program der kan, og det hedder Partition Magic 8 til Ca. 600 kr.
Så hvis der ellers er plads på din harddisk kan man have op til 4 styresystemer på een harddisk.
Med PM8 følger også en boot manager som giver dig valget under opstart.
Når du har programmet, så startert vi derfra.
Fortæl lige hvor stor din HD er og hvad din win 98 fylder.
Du kan se det i denne computer ved at markere C:
.
Ps. det er ligegyldigt med point.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 12-03-06 09:41

Hej jes65

Man kan sagtens opgradere sin W98 til XP uden problemer, blot der er RAM nok.
Der tabes ingen data - jeg har i hvert fald ikke set det endnu i de tilfælde, hvor jeg har gjort det.
Betingelsen er, at du gør det fra en CD med det originale XP-program.
Du kan derimod ikke bruge W-98 mere, men det ér kun en fordel.
Dine egne data og programmer bliver ikke berørt af transaktionen - men husk du skal have masser af RAM. Hvis ikke - så overvej at udskifte maskinen.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : jes65

Dato : 17-03-06 20:37

tak for jeres hjælp allesammen, men jeg har valgt at købe en ny istedet...så jeg lukker!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-03-06 21:47

Jah-det er jo altid en udvej.

Kommentar
Fra : sofus.dk