/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
usb porte er væk
Fra : hhmj
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 10-03-06 23:59

jeg kan kan ikke længere finde nngle usb porte . jeg ver på et tidspunkt inde og rode i regedit
og slette slette nogle ting med navnet seimens og nefter deet gik mit wnidows ned jeg har imellen tiden været nødt til at investere i en ny da jeg ikke havde en cd opg den har jeg nu instasleret bnmen mine uisb porte er stadig væg de er ikke at finde under adnministrator/ enhedshåndtering
under tastatur i rækken er der igenting jeg har opdateret både xp og bios der er ingenting der hjælper minm bundkort er hvuist noget der hedder kt600-al der har jeg prøvet at hente bios opdat
men pc reagerer ikke på det hvordan bios opsætningen skal se hved en ikke vi har rodet der måske er den sat forkert jeg vil gerne ha soja i rullen hjælp hjælp voldsom problem

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-03-06 00:07

Hej, prøv først denne artikel:

http://support.microsoft.com/?kbid=310575

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-06 08:56

Fjern alle dine USB ting (ikke mus og tastatatur)
Start computeren
Sæt en enkelt USB ting til
Fortæller XP nu at der er tilsluttet noget ??????????
.
Hvilket USB grej har du -- printer/harddisk/kortlæser/scanner/camera/eller hvad.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-03-06 09:26

Det kunne se ud som om det er en komplet ny installation af XP, da der vist er blevet rodet så meget at det ikke er let at redde.

Hvis jeg var dig ville jeg gemme alt hvad der skal gemmes og så installere det hele forfra.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-03-06 09:28

Når du siger diu har været nødt til at inverstere i en ny, hvad er det ny så lige ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-03-06 09:28

Når du siger du har været nødt til at inverstere i en ny, hvad er det ny så lige ?

Godkendelse af svar
Fra : hhmj

Dato : 11-03-06 10:07

Tak for svaret e.c. men det har jeg prøvet der er slet ingen porte på systemet
under admistation / enhedshåndtering der skal de stå aller nederst under tastatur
der er intet at finde. jeg har trådløs mus/tatatur printer/scanner digikamera
jeg har også en usb strømskinne den virker godt nok men det er nok fordi den bare tjekker om der støm i usb (skærm,,, lampe højtaler, mm, er sat i den) mvh hhmj

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 10:26

Printer/ scanner/ digicamera skal alle have indstalleret drivere/programmer før de sættes til.
Er det HP - så skal bruganvisningen følges nøje.
Xp har selv nogle drivere til dit grej men passer ikke helt til.
Du skal evt ind og fjerne driverne og tage dit gej fra og så een tiing ad gangen.
Har du hafte det hele tilsluttet samtidig med indstallation af XP kan der godt blive lidt rod.
Har du lagt sp1 eller sp2 ind.
Ps. Dit styresystem ligger vel på C:

Kommentar
Fra : hhmj

Dato : 11-03-06 10:40

jeg har lige lagt en helt ny win xp pro ind hentet alle opdateringer i systemet kan man slet ikke nogen usb porte devises hub m.m jeg kan kun se com port 1+2 der bliver foreslået at fjerne dem
det er ikke muligt da de ikke er der det hjælper heller ikke at instalere drivere for dem skriver der ikke tilsluttet nogen enheder (com1/com2) mvh hhmj

Kommentar
Fra : hhmj

Dato : 11-03-06 10:40

jeg har lige lagt en helt ny win xp pro ind hentet alle opdateringer i systemet kan man slet ikke nogen usb porte devises hub m.m jeg kan kun se com port 1+2 der bliver foreslået at fjerne dem
det er ikke muligt da de ikke er der det hjælper heller ikke at instalere drivere for dem skriver der ikke tilsluttet nogen enheder (com1/com2) mvh hhmj

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 10:46

Ja du har lagt XP ind men du mangler at lægge drivere til dit bundkort.
Ellers kommer der ikke nogen controlerdrivere til Universal Serial Bus (USB)
.
Har du en cdrom som hører til din comp

Kommentar
Fra : hhmj

Dato : 14-03-06 08:08

løsningen på mit problem default settings under bios vupti så var de der igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-06 15:24

- computerens veje er uransagelige.