/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kandu - ”tips” en positiv ånd!
Fra : arnely
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 09-03-06 14:33

Jeg sad lige og kørte igennem de mange indlæg på ”Tips”

Hvor er der dog mange negative kommentar til de mange indlæg. Indlæg gående lige fra gode vittigheder til gode opfordringer og oplevelser.

Er ”Kandu” en samling af negative og selvcentrede personer, der kun kan lukke lort ud hvis de ikke lige selv er kommet med et tips? Det virke som om nogen har det svært med, at nogen kan score nogle point på en god historie.

Hvis man ser på de mange besøg der har været på et ”tips”, så er det ærgerligt at det kun er de negative personer, som skriver en kommentar. Det er ærgerligt, for der er mange gode tips som fortjener et rosende ord.
Jeg syntes man skulle lade være og skrive noget hvis man ikke kan komme med en konstruktiv udtagelse.

Negative historier kan vi jo se og høre i Tv-avisen hver dag, så lad os dog for pokker grine lidt sammen.

P.S Det er snart forår.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 14:48

HØRT! Jeg er i det hele taget træt af den personforfølgelse der til tider raserer herinde.

Og i ved godt selv hvem jeg hentyder til !

Men men, det eneste der hjælper er at holde sig fra de tråde...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-03-06 14:57

HØRT! Jeg er i det hele taget træt af den personforfølgelse der til tider raserer herinde.

Og i ved godt selv hvem jeg hentyder til !

LOL...
Men det er sku´ for sjovt. Jeg er nødt til at sige: Moral er godt... Dobbelt moral er dobbelt så godt. Og det er IKKE sagt for at lyde negativ!!! Derfor får I lige den her...

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 09-03-06 14:57

Jeg giver dig ret arnely, og det virker negativ med kommentarer som, du er nok nybegyndere, det ved vi da godt, velkommen i en ny verden, det er jo ikke alle der har sidet ved deres pcé i 24 timer i døjnet og fuldt med på kandu`s udmærkede forum, så hvad en superbruger syntes er uvæsenlig kan andre syntes er dejligt at blive gjort opmærksom på så tænk jer om når i bedømmer tips.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-03-06 15:02

Men seriøst: Tips´ne herinde tages meget bogstavligt, og jeg har foreslået kandu teamet at fjerne påængene og tips muligheden og forsvinder fra "Vittigheder". Så vil man af med en its så lægger man den bare ud, uden noget skal bedømmes eller gives point for. For i princippet skal man jo give sig selv påæng. Go figure.... !!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 15:03

taliskoko........... .........tak for det...ja jeg er skide dobbeltmoralsk....
Det er modtaget

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-03-06 15:26

mangorossa> Godt du kunne se ironien i den...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-03-06 15:28

For pokker hvor har du bare ret arnely!!

Det er gentaget SÅ mange gange men her er den igen:
Hvis du ikke er sikker på at du er kompetent til at bedømme et tip - så hold da din tastefinger FRA det!

Jer er en af dem der virkelig ville savne kategorien 'tips' hvis den blev fjernet! jeg har lært SÅ mange ting dér og fået SÅ mange gode råd - og det ser jeg gang på gang, at der er mange der er enige i.

Ja - der er nogle stykker som konsekvent er negative i 'tip' - jamen hvorfor skal 'de få ødelægge det for de mange' ?

Men ok - man ved jo hvem de er, så kan man jo vælge at blackliste dem, så kan de nemlig hverken kommentere i eens tråde eller bedømme eens tips.

Kategorien 'Vittigheder' under 'tips' - ja den er sørme malplaceret - for hvordan bedømmer man dog en vittighed?
Hér kunne man så bare fravælge bedømmelserne og blot lade kategorien være, blot uden bedømmelsesfunktionen.

Dit 'PS' er jeg totalt vild med!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-03-06 15:29

Stedet her hedder jo "smalltalk" og det er vel det man kan/skal forvente.
Der skal være plads til det hele også til de sure opstød. Generelt er mit indtryk dog, at de fleste "kører" en humoristisk linie og af hjertet tak for det.
At tips i andre fora på kandu ikke altid modtaget lige godt er også forståeligt - der er nogle rigtigt "tynde" nogle imellem.

FORÅR: Udenfor mit vindue ligger 20 cm sne - solen skinner - rent postkort - MEN forår, næh den går ikke endnu. Med en lettere omskrivning af et gammelt eventyr: INTET FORÅR I DAG FØR I MORGEN.

- trods alt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 15:33

Kan kun give dig ret, men mon ikke i selv er temmelige negative selv.
Flere her har bedømt mine tips, med nedladende bemærkninger.

Lidt at tænke på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-03-06 15:34

Det var nok en ide at tage pointsene helt væk for tipsene. ---Ja, måske endda helt væk fra kandu

Som det er nu, så KOMMER der altså mange ret dårlige tips.

Jeg har flere gange prøvet at åbne et tip i en positiv ånd, men når jeg så står og skal bedømme det, så ER det bare for ringe til at jeg vil give mere end en enkelt stjerne. Eller ingen.

Hvis det af overskriften fremgår, at det er om et emne som jeg ikke er interesseret i, -ja så blander jeg mig ikke.

Det har sguda ikke noget med personforfølgelse at gøre... Jeg kikker knapt nok på, hvem der har lavet tippet.

Men jeg vil altså heller ikke gi stjerner bare fordi vi skal være ÅÅåhh så posetive..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 15:37

Tråde som denne fastslår entydigt at man ikke må være kritisk over for Tip.
Kan man så ikke lige så godt give nogle point til de hungrende der absolut må af med et eller andet.
Hvis man bedømmer et tip lavt og begrunder hvorfor så er der ikke mere at diskutere om det emne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 15:39

Der er mange tips, jeg ikke deltager i.
Da jeg ikke har en pind forstand på det.
Dermed kan en anden bedømme i stedet for.
Sådan burde flere gøre det, tips burde bedømmes af brugere der har forstand på det.
Ikke bare for at hente lidt point

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-03-06 15:45

Ja der er godt nok meget negativ respons..
Havde ellers tidligere skrevet at jeg ikke ville lægge tips ind..Men havde dog et at jeg synes skulle med (se evt tips om gratis B film) men lagde det dog ikke ind før at jeg havde søgt ½-1 time på kandu for at se om det var bragt tidligere syntes ikke at kunne finde noget så jeg tog Chancen og fik meget positiv respons hvilket var en rar ting..Jeg synes også at man lige skal give de forskellige tips en chance, det kan jo være at der er andre der kan bruge dem..Men der er selvf. også nogle der er fuldstændigt ubruglige..Jeg husker blandt andet et hvor der stod (overskrift) "Mangler du et program..." (Tip) ...Så find det..Tror at det er pga sådanne tips at der er kommet "straf point" på..
Jeg vil dog så småt begynde at lægge tips ind men tænker mig lige om inden at jeg gør det og bruger lidt tid på at søge på det først..

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-06 16:02

Har selv lagt et tips, der for mange sikkert var ubrugeligt, men fik PM, med megen stor tak for at jeg havde fundet det.
Med andre ord, hvad der ikke lige passer dig, KUNNE jo være var noget for andre.
Men herinde, skal et sådant tips, åbenbart bedømmes af en der ved det, og ikke har brug for at vide det engang mere.
Har selv haft megen glæde af tips, der har fået bundkarakter.

Og så er det skægt, at de der bedømmer, til tider selv skriver, at de ikke kender noget til det, men bedømmer alligevel, uden have prøvet tippet efter.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-03-06 16:38

Enig; Vi skal snakke pænt herinde. Men jeg vil måske også sige, at vi skal lade være med at tage os selv så pisse højtideligt!!! Det er et forum; Og et tip om temperaturen på badevandet i marts mdr. i et nordvest vendt rum med skråvindue klokken 1523 om eftermiddagen; Pas på vandet, det kan være varmt. Her vil mange nok vælge at himle op, men... Skåret ind til: Kan du bruge tippet: Fint. Kan du ikke: Så hold kaje.!!

Men ikke destro mindre er der altså nogen tip, hvor man ryster på hovedet.!!! Også repost tip. Tjek dog lige om der er tippet om dét 123 gange før.!!!!!!!

Problemet er at vi er mere eller mindre overladt til selvjustits herinde. Kandu.dk har jo ikke en moderator for hvert rum til at holde ro og orden. Det burde de msåke have.????

Og se bare på skolebørnene og Arto. De er ikke en skid bedre... Eller rettere VI er ikke en skid bedre.!!!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-03-06 16:51

Citat
Og et tip om temperaturen på badevandet i marts mdr. i et nordvest vendt rum med skråvindue klokken 1523 om eftermiddagen; Pas på vandet, det kan være varmt. Her vil mange nok vælge at himle op, men... Skåret ind til: Kan du bruge tippet: Fint. Kan du ikke: Så hold kaje.!!

- hold da helt fest, dét tip ku' jeg godt bruge! Jamen det er da meeeget vigtigt at vide at vandet kan være varmt?

Spøg til side, jeg ved godt hvad du mener og er helt enig

Men når I/vi nu er inde og kommentere på kategorien 'tips' kan I så ikke lige prøve, samtidig at fortælle om I er tilhængere af at 'tips' helt forsvinder - eller ej?
Jeg ved at nogen arbejder på at få 'tips' fjernet helt fra kandu og det ville jeg, personligt, være meget ked af - ergo - jeg er ikke tilhænger af at det fjernes.

Mvh Dorthe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-06 17:06

Altså - min nysgerrighed påbyder mig at glo på mange ting.
Så vidt muligt bedømmer jeg tips ud fra det som det handler om..........eller som jeg tit gør, hopper ud igen uden at gøre noget.
Usandheder/salgsfremstød/kædebreve/pyramidespil - kan godt få en hård medfart, fordi jeg ved at der mange svage sjæle som hopper på limpinden, og dem vil jeg "redde".
Tidligere gav jeg mange stjerner når jeg kunne se (troede), at der lå en idé eller en for vedkommende god opdagelse.
Det er jo rigtigt at mange af os gamle rotter, kender til mange tips og fif......men det gør alle ikke.
Denne røffel bør have ****

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-03-06 17:21

Den med vandet kan jeg godt bruge - kom med det - jeg vil derhen - NU.
Min træbriketteleverandør er lige løbet tør - mine brændeovne og jeg fryser

Og nu skal jeg ud at hugge brænde - i 20 cm sne

Men ovenover alting skinner moder

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 18:52

Godt med en brændeovn, træet giver varme flere gange.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-03-06 20:27

Jeg er så luksuriøs, at jeg har fjernvarme

Nu til emnet:

Teori om to af grundene til dårlig bedømmelse af tips:

Jeg tror, der foregår megen zappen/jappen rundt - osse i dette forum - bare se på alle de tastefejl, der er..... derfor tror jeg også, at de, der har denne zappe/jappe mentalitet, ikke får kigget ordentligt på det tip, de er rendt ind i til bedømmelse...

Sammen med den egoisme, der er hvermands eje (i disse for vort land så svære tider ), som gør, at hver især mener, at når de skal bedømme et tip, skal det absolut vedkomme dem selv - Ellers er det et dumt tip pr. definition.

Mere respekt for sine medmennesker, mindre egoisme og mere seriøsitet er et stort ønske fra mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-06 22:48

Jeg er så en af dem, der næsten er holdt helt op med at bedømme tips.

Og hvorfor så det

Jo, netop fordi jeg synes det er drønirriterende, at når der har været nogen rigtige skod"tips", så dukker der altid sådan en tråd op som denne her, hvor folk skal bebrejdes for, at enten egne eller andres "tips" ikke lige blev opfattet som GULDKORNET, så tipskriveren måske ender med strafpoint.
Og sådan nogen tråde vil jeg ikke medvirke til at fremprovokere, og derfor kommenterer jeg kun enkelte tip jeg synes er gode........og dem er der meeeeeeget langt imellem.

Citat
Hvis man ser på de mange besøg der har været på et ”tips”, så er det ærgerligt at det kun er de negative personer, som skriver en kommentar

Det tror jeg så heller ikke på, men snarere at det er noget L... der skrives i tip de fleste gange, så det simpelthen ikke kan lade sig gøre at finde begejstring nogen steder fra

mvh dova

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-03-06 23:23

Camillasmoster.

Jeg har også fjernvarme - det er formentlig på Bali eller fjernere endnu.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 23:48

Her er dejlig varmt..vi har anskaffet os en pillebrændeovn..det kan anbefales..nemt, billigt ...dog støver det en del..men det kan vi leve med.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-06 00:02

jow

Men her er det altså en nix-pille, for der er ikke noget at komme i - før jeg får hugget det fordømte brænde, der ligger i størrelser bedre egnet til kraftvarmeværket på Avedøre Holme.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 01:10

Under sydens palmer, på en udendørs restaurant, 22 grader kl. 22.00 - med en stor flot borg helt deroppe øverst på bjerget i baggrunden, helt oplyst......OOOHHHHH (skeløjet smiley)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-06 01:32

Jeg er enig i at der tit kommer meget negative kommentarer til tip, selv mener jeg det er bedre end ingenting at skrive, det er en ret, ikke en pligt at bedømme tip, derfor er der mange tip jeg læser men går ud af uden at bedømme, er tippet en annonce giver jeg 0 stjerner og skriver en bemærkning om at kandu ikke er en annonce avis, det kan opfattes negativ, men er ment som en vejledning til profilen om ikke at sætte annoncer i tip, selv har haft gavn af mange tip, så jeg ville savne tippene hvis de forsvant, i nævner også vittigheder, det er straks mere vanskelig at kommentere, smag og behag er forskellig, nogle vittigheder har jeg fået et godt grin af, andre ikke så det er helt tilfældig om ens humor er lig med dem som bedømmer, muligheden for ikke at give stjerner til vittigheder kan jeg godt tilslutte mig, og jeg mener kategorien bør bevares, er der en af os der har en god vittighed og brænder for at fortælle den videre, skal muligheden være der også her i forummet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-03-06 09:34

Det ville være synd at fjerne "TIP" funktionen helt fra kandu.dk

Det er os medlemmere der skal tage os sammen. Det jeg ikke forstår er, at folk bedømmer et tip de IKKE kan bruge til en fjert, og så hagler det ned i processen. Lad dog folk der har brug for og måske bedre forstand på tippet komme til!!!

Man får jo ikke påæng for at bedømme tip mere, kære ven-så hold op med at bedømme - bare for at bedømme!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 09:54

Citat
Man får jo ikke påæng for at bedømme tip mere, kære ven-så hold op med at bedømme - bare for at bedømme!!!

Lige mine ord!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-06 10:44

Alt i alt tro jeg vi er enige mange af os. Og hvor er det dejligt og se så mange komme frem med deres meninger.
Vi er kommet meget rundt i dette indlæg, her et par ex.
Bade temperatur i et fjernt verdens hjørne.
En er løbet tør for brænde:
En taler om fjernvarme, (dejligt for dem der har det)
Lidt om pilebrændeovne.
Lidt om Bali.

Jeg tro mange af os savner det varme forår.

Jeg lukker nu denne tråd og giver mine point til sofus.dk.

Sofus jeg syntes du siger det lige ud af posen, og på den rigtige måde.

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Har selv lagt et tips, der for mange sikkert var ubrugeligt, men fik PM, med megen stor tak for at jeg havde fundet det.
Med andre ord, hvad der ikke lige passer dig, KUNNE jo være var noget for andre.
Men herinde, skal et sådant tips, åbenbart bedømmes af en der ved det, og ikke har brug for at vide det engang mere.
Har selv haft megen glæde af tips, der har fået bundkarakter.

Og så er det skægt, at de der bedømmer, til tider selv skriver, at de ikke kender noget til det, men bedømmer alligevel, uden have prøvet tippet efter.

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 10-03-06 11:02

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 11:13

Det var så lidt.
Bare klø på.