/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
kalender
Fra : Dejligbjerg
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 09-03-06 00:02

Jeg skal lave en aktivitetskalender på www.dch-hjoerring.dk. Er der mon nogen som har en god ide til hvordan. Jeg vil gerne at der bliver vist en form for en kalender på siden. Det skal kun være webmaster som skal skrive i den.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 04:17

Siden kan ikke ses.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 05:59

Du kunne lave noget i denne stil.
Ikke særlig køn, men en smagsprøve.
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/kalender/noname2.htm

Kommentar
Fra : Dejligbjerg

Dato : 09-03-06 07:13

Der har sneget sig et punktum ind efter linket, det er grunden til at siden ikke vises. Prøv igen her www.dch-hjoerring.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 07:30

Ja, der passer mit ikke ind.
Men også kum et eksempel,

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-06 16:49

Jeg ville lave en tabel som kalender og lave links i de datoer hvor der sker noget.
Evt så aktiviteten popper op med mous over.
Med sideskift pr. måned.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-06 21:22

Man kunne jo lave den som en aktivitetsliste, der datostyres, så kun aktuelle emner fra NU og fremover bliver vist.
En sådan side lavede jeg en gang til en lokal beboerforening, men desværre kan jeg ikke finde den i mit righoldige arkiv. (Hvis jeg finder den, skal jeg nok sende den til dig!)

Jeg havde også et program, der kunne generere et månedsblad, hvor aktiviteterne var indskrevet på datoen, og virkede som link til en mere informativ side.
Desværre var det kun en prøveversion, og det var heller ikke det mest flotte design. Men det kunne der naturligvis rådes bod på.

Så lige her og nu, har jeg ikke noget at byde direkte på! - Men lad os nu se, om der ikke dukker noget brugbart op!

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-06 22:06

Hvis du går ind på det her link kan du hente en kalender i Excel-format...

http://lars.greve.person.emu.dk/2006kalender.xls

...som du så kan kopiere over på en html-side.

Hvad der så er lidt smart (synes jeg), er at der er en makro i regnearket, som gør at du senere kan opdatere kalenderen til et andet kalenderår.

Jeg har brugt kalenderen her:

http://www.dch-haderslev.dk/index_aktiv.htm

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 08:30

Det er vel nok en flot og overskuelig side du har der Helge.T

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 11-03-06 21:30

Tak for de pæne ord e.c

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : Dejligbjerg

Dato : 12-03-06 13:00

Tak for svaret helge.t.

Det var lige sådan jeg havde tænkt løsningen skulle være

Hvordan kører du den makro når vi når til 2007

Hilsen Helle

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 12-03-06 15:11

Når du har åbnet kalenderfilen i excel går du ind i menuen Funktioner - Makro - Makroer...
Her markerer du makroen "GenerateCalendar" og klikker på Afspil.

Når du har indtastet årstallet og klikket på Ok, skulle det køre af sig selv.