/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benelli vil ik starte ;S
Fra : Cortx
Vist : 607 gange
29 point
Dato : 08-03-06 21:25

Hej alle sammen!

Jeg har et lidt sært problem sys jeg.
Om dagen kan jeg egentligt nemt starte min scooter (ind i mellem er deen lidt svær at få igang). Men om aftenen hvis den ikke har været tændt før 18-tiden ca, så føler jeg det er UMULIGT at starte den. jeg kan simpelthen ikke, selv jeg tramper i 15 minutter. Jeg har trykket på shoker så den får benzin.

Det er en Benelli, og skal lige siges at kickstarteren "hakker lidt over".

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-06 22:52

Den er sku da mørkeræd ....Nå!!! nej det er jo nok noget med hvor kold den er og det er jo rigtihg koldt for tiden og hvis der så er lidt snavs på tændkabel mm så har du problemerne
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 02:16

Sune har lidt ret, men den er ikke mørkeræd , den er kulderæd og dermed fugtighedsræd.
Det vil sige at alle de elektriske dele først skal varmes op, så al kulde og fugt forsvinder (ind i et opvarmet hus i 24 timer). Derefter sprøjter du alle ledninger med siliconespray. Når du nu alligevel har scooteren inde i varmen, så check lige tændrøret. Check også alle ledningerne. Er de slidte så udskift dem. Hullede(slidte) ledninger leder ikke specielt godt. Er de beskidte, så rens dem.

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 09-03-06 07:08

Jamen hvorfor ledninger? Jeg bruger kickstarter ;P

Jeg tænkte også lige på, hvis den skal ind og stå i et helt døgn, og den normalt skal stå ude altid. Er der så ikke en bedre løsning på det med fugt-ræd ? :P EN anden har sagt kaburator-sprit! :S

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 08:20

Karburator-sprit er da en god ting men: Når du bruger din kick-starter sker der jo blot det at du mekanisk drejer tændspolen rundt. Denne skaber strøm der via en ledning går til tændrøret der skaber den gnist der skal antænde benzinen. Derfor al den sank om ledninger. Når den først har stået inde og er blevet helt tør og varm og du så har rengjort alle ledninger og sikret dem med silikonespray, vil fugten ikke igen sætte sig og umuliggøre en start. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-03-06 14:42

Den vil være meget lettere at starte hvis din kickstarter virker 100% så se lige her.

http://www.kandu.dk/spg84200.aspx

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 09-03-06 15:17

arne.jacobsen - Jeg har ikke min scooter hjemme lige nu, den er inde for at få svejste udstødning så den passer ordentligt ;p ny udstødning nemlig, men når jeg får tid prøver jeg at gøre som du siger, og så bagefter vil jeg fikse kickstarteren (:
Kan du fortælle mig hvor jeg finder kaburatorsprit?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 16:52

Det kan du købe på enhver tankstation evt. også hos T.Hansen.

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 09-03-06 18:38

Okay lyder fedt. Jeg er faktisk løbet ind i ENENDU et problem nu. Mit gaskabel er sprunget.. hvor HULEN kan jeg få et nyt gaskabel til Benelli 491 ? Thansen kan ikke få det hjem!

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 09-03-06 18:39

Og kan du fortælle mig hvilket tændrør der er bedst for den? :P

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 29 point
Dato : 09-03-06 18:48

Aner det ikke men prøv at søge på Google. Sorry

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-06 22:53

Snak evt. med nogle her de ved hvor du ka få alle dele **
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-06 22:54
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-06 22:27

Hej igen. Dit spørgsmål har nu været åbent længe, uden at der er kommet flere kommentarer.
Du bør derfor overveje spørgsmålets fremtid: Du har flere muligheder:

1.   Du kan annullere spørgsmålet. Dine point ER tabt og du giver dem ikke til nogen.
2.   Du kan læse alle kommentarer igennem og så vælge den bedste kommentar som svar på dit spørgsmål.
3.   Du kan forhøje point-tallet med min. 20 point og dermed bringe det op igen så andre Kandu’er får øje på det og måske kommer med endnu bedre kommentarer.
4.   Du kan undlade at gøre noget og så vil Kandu lukke spørgsmålet for dig OG idømme dig en straf i form af point-tab.

Jeg synes at du skylder folk én eller anden form for respons. Det er IKKE pænt at stille et spørgsmål, få svar, og så undlade at vende tilbage med en eller anden form for svar.

Venlig hilsen Arne Jakobsen

Godkendelse af svar
Fra : Cortx

Dato : 18-03-06 18:03

done.. men har ikke prøvet det endnu ;)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-03-06 18:09

OK. Held og lykke med det. Skriv gerne tilbage og fortæl hvordan det gik og hvilken løsning du fandt på problemet.