/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Mask Layers
Fra : USJ9
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 08-03-06 15:07

Har PSP 9

Har prøvet at flytte noget "en person" fra et billede til et andet. Har fulg det tip i PSP hjælp (Mask Layer Basic).
Ingen problemer, har også fundet ud af det med lag osv. Men - Men, hvordan ændre man størrelsen på det man flytter fra et billede til et andet.
Har med "free Hand" skåret en person ud og kopieret det - man kan ikke finde ud af og ændre det valgte - til en størrelse, som kan bruges i det nye billede. Kan sagtens ændre lys, farve, mv. men ikke størrelsen.
HJÆLP - HJÆLP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-06 15:12

du går op i image og vælger rezise ( her kan du gøre det større eller mindre) - husk der er fortrydknap indtil du har fundet den rigtige størrelse

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 08-03-06 15:21

tak for det Miritdk.
Men det ændre hele mit billede. Jeg er kun interesseret i at ændre det udsnit, jeg har valgt med "free Hand". Det er det jeg vil have til at passe til mit nye billede. Måske jeg bare ikke forstod dig rigtigt.

Accepteret svar
Fra : akselsonne

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-06 17:44

i resize skal du vælge _IKKE_ at resize'e alle lag, men blot det lag som du har din frehand selection i.
Du skal have det du vil rezice i et seperat lag.
Du skal fjerne et hak i en boks som hedder noget i retning af "Resize all layers" i resize dialogboksen

Godkendelse af svar
Fra : USJ9

Dato : 08-03-06 19:31

Tak for svaret akselsonne.
Jep, det var lige det der manglede for at det virkede korrekt.