/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
proceslinje
Fra : vandrefalk
Vist : 680 gange
500 point
Dato : 06-03-06 09:19

her er nemme point
jeg ved det godt men kan ikke huske det
hvordan laver man om på teksten i proceslinjen
hvor der for denne side står Kandu.dk-

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-06 09:48

Jeg mener at det var her jeg så det en gang:
http://www.html.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 10:11

Dobbeltklikker på teksten og lav så dine ændringer

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 10:54

det er mig der sover lidt, det har sådan set ikke rigtig noget med Frontpage at gøre men prøv at hjælpe alligevel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-06 11:13

Hvor er det du vil ændre? er det øverst her på denne side, hvor der står Kandu.dk Microsoft Internet Explore?

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 11:25

ja og det samme nederst på siden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-06 11:53

Hvis nu molokyle læser med, vil han måske forklare at du kan ændre i Programmet Internet Explorer, det kan jeg ikke finde ud af, det kan også lade sig gøre i regedit, det er jeg heller ikke skrap nok til at kunne forklare, men den nemmeste mulighed er at instalere SpywareBlaster, det er et program, der beskytter din PC mod at blive invaderet af spyware og kan sættes til at beskytte din startside mod ændringer, der er også mulighed for at ændre teksten på øverste linie i Internet Explorer, der vil dog stå Kandu.dk hvis du er på denne side, men teksten der står efter, kan du vælge frit i SpywareBlaster-Tools fanebladet Misc. IE settings, har du ikke dette udmærkede program, så hent det her: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-06 12:10

Er det din egen hjemmeside du vil ændre bjælkerne på, således at der står noget bestemt - eller er det alene i din egen Browser på din computer så der f.eks ikke står kandu øverst ?

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 12:16

se her
http://www.ppo.esenet.dk/
der står ny side 2 øverst oppe, og her mener jeg at man selv kan rette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-06 12:29

Så må jeg formode det er din egen hjemmeside og det retter du her på din side hvor jeg har skrevet det.

Kode
<head>
<title> HER SÆTTER DU DIN TEKST IND SOM VISES I LINIEN FOROVEN </title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-06 12:40

Hvis du f.eks vil en tekst der scroller i nederste proceslinie kan du finde et script her http://www.html.dk/scripts/javascript/00003/

Der findes mange script på nettet - du siger bare hvad du skal bruge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-06 14:43

I din frameset index.html har du angivet en titel:
Kode
<title>Ny side 2</title>

Det er dette der vises

Hvis du vil ændre det?

Gøres det ved blot at insætte den tekst du have skal vist:

Kode
<title>HER BESTEMMER DU SELV</title>

Piece of cake...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-06 14:44

Ps. Det skrev bentjuul også her : http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=84212#926592

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 16:24

jeg kan ikke finde siden med framesettet
der skete det for et par måneder siden hed sidemappen mine websteder som gik i udu så lavede jeg en ny som hedder mit web sted som ligger i mappen mine websteder og så slettede jeg alt det gamle i mine websteder undtagen mit websted. Og her tror jeg at siden lå som stadig ligger ude på nettet, kan det lade sig gøre
svær at forklare det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-06 17:02

I dit rammesæt har du en side liggende og det er titlen på den der vises evt sammen med rammenavnet.
Hvis du har FrontPage så kan du importere det hele --------------rette----------og oploade igen.
Importere et websted i FP:
start FP
opret et websted på din comp......filer > ny > websted
Filer > importer

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-06 19:15

Din rammeside som indeholder koden:
Kode
<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>
</head>

<frameset cols="150,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="link.htm">
<frame name="hovedramme" src="kejserkobe.htm" target="_self">
<noframes>
<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

..hedder ALTID : index.htm eller index.html

..og du burde indsætte en passende !DOCTYPE erklæring: http://www.upsdell.com/BrowserNews/res_doctype.htm

..samt lidt META data : http://www.metamaten.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 20:29

problemet er at den kode ikke står på index siden, og at den måske var på indexsiden i mine web steder som nu er slettet på min disk men stadig ligger på nettet
det lyder helt vild men jeg tror det er sådan det forholder sig
til molokyle linksene fatter jeg ikke meget af

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 06-03-06 20:48

til molokyle
så faldt ti øren
men ved en fejl fik jeg klikket på 500 point, det får du ikke for dit store arbejde men 100 er fortjent
så jeg sletter spørgsmålet og opretter det igen så skriver du bare molokyle og jeg sender 100p
skriv lige ok når du her set dette

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-06 00:27

Nu må du ikke være så nærig. Gi ham de pointene du harlovet.Eller er du en gitar?
alimak

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 07-03-06 08:52

ja så pyt da

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-06 08:52

Jeg er 'bedøvende' med påængår. Du kan bare give dem til en anden

Ps. Hvis du anullerer et spørgsmål mister du alligevel en del af 'guldet'.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vandrefalk

Dato : 07-03-06 08:53

Tak for svaret molokyle.