/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Makine genstarter ??
Fra : Andersen
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 05-03-06 15:18

Har et problem med en maskine der insisterer på at genstarte når jeg vælger at lukke den ned ?!

Når jeg klikker på start-->luk computer--> luk, så lukker den fint windows ned og skærmen bliver sort, men sekundet efter starter maskinen op igen. Hvad kan der være galt ? Er der et sted jeg kan sætte den til ikke at gøre det??

Jeg skal sige at det er en maskine jeg ikke før har haft fingre i, så jeg ved ikke hvor længe problemet har været der og hvad der evt. har forårsaget det. Den kører windows xp professional, servicepak 2, på en pentium4.

På forhånd tak for hjælpen
\\Andersen

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 05-03-06 15:23

Det lyde som om du har fået virus. Har du et antivir-program som du har opgraderet og prøve at køre?

Skroeder.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 15:28

Skroeder: Ja det er tjekket og intet fundet dèr. Den opfører sig helt fint, lige bortset fra ovennævnte problem.

\\Andersen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 16:07

Hmm? Prøv lige at højreklik på Denne Computer, gå ind under egenskaber >Avanceret og klik på indstillinger under Start og genoprettelse. Fjern flueben i genstart automatisk!

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 16:25

Tedd: Hmmm... det er nu gjort, men resukterer i at når windows lukkes ned så kommer der nu en blå skærm med tekst om at "der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren" IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hvad pokker det så end betyder ??

... teksten siger alt muligt om at jeg skal sørge for at alt nyt soft- og hardware er korrekt installeret, og teksten sluttes af med linien:

*** STOP: 0x0000000A (0x000002D4,0x000000FF, 0x00000000, 0x804E35E9)

Giver det mening ? eller skal jeg sætte flubenet igen og finde ny løsning ?

\\Andersen

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 05-03-06 16:38

Min kære svigermors PC gør det samme og har altid gjort det - fra først dag, hun købte den i Computercity. Problemet er aldrig blevet løst, og hun må hver gang, hun slukker via skærmen trykke på tændknappen på kabinettet og holde den inde i 5-7 sekunder for at forhindre, at dyret starter op igen.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 16:43

Wasabiwoman--> Det er lige netop hvad jeg også er nødt til - men da det er min søn der skal overtage skidtet bliver jeg nødt til at fån fejl fikset.... ellers går det da først galt

...men jeg kan så trøste mig med at jeg ikke er alene om problemet, men har din svigermor med på linien

\\Andersen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 05-03-06 16:57

Ja det gir da en hel del mening! Har du roxio easy cd maker eller directcd installeret?

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 05-03-06 17:38

Den (roxio easy cd maker) tror jeg måske, jeg har set hos svigermor.

Hun bruger forøvrigt storetåen! til at holde knappen inde med og har lært at leve med det

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 17:48

tedd--> Jeg har Adaptec Easy CD Creator 4 installeret, men ikke dem du nævner. Kan det være det program der driller da ?

\\Michael

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 17:54

tedd--> Ser lige, ved hjælp af RegCleaner, at jeg har directcd installeret. Har slettet den, men uden at det hjalp.

\\Andersen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 18:04

-->tedd: Har nu fjernet alt hvad der har med Adaptec brænderprogram at gøre - har aligevel tænkt mig at bruge et andet - men desværre uden at det klarede problemet

... andre idèer ?

\\Andersen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 18:09

-->tedd: Jubiiii.... ser nu aligevel ud til at det klarede problemet. Skulle åbenbart lige ned og vende et par gange. Nu har den i hvert fald lukket ned korrekt tre gange i træk, så jeg satser på at den er der nu

Mange tak Tedd.... du er en knag

\\Andersen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 18:11

Der skulle være en opdate til roxio der skulle kunne ordne problemet! Ellers se lige her (på engelsk) hvad du måske kan gøre med roxio http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;311806

Kan osse være et bios problem eller et strømstyringsproblem under winxp! Nåh ok det var åbenbart roxio Godt!

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 05-03-06 18:11

Endnu engang Tak for svaret tedd - det fik guidet mig i den rette retning.

... undrer mig dog stadig over at dette program laver det skidt

\\Andersen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 18:16

Jeg tror det er winXP's indbyggede brænderprogram der osse er fra roxio der laver en konflikt!