/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Ftp til subdomæner hos web10
Fra : e.c
Vist : 1082 gange
200 point
Dato : 03-03-06 14:37

Jeg har et domæne.dk hos web10
jeg vil lave et subdomæne (hvis det er det jeg skal)
jeg vil lægge en større fil i en mappe
filen skal kunne hentes via ftp://..............domæne.dk
det roder rundt for mig og jeg mangler lidt viden om det.
Jeg har forsøgt at læse i vejledningen - så helst lidt viden fra en der kender web10
(Det var nemt da vi havde vores egen server.)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 14:46

Du kan oprette et subdomæne som hedder ditnavn.ditdomæne.dk med egen ftp adgang, og så kan du bare hente filen ned via ftp.

Skal andre hente filen via ftp skal de kende adgangskoden, men pas på du ikke kommer i konflikt med betingelserne hos web10.
Endelig vil en fil kunne hentes ved et direkte link på dit subdomæne til filen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 15:12

Det er mine filer eller drivere, jeg vil formidle en gang i mellem.
Ok jeg opretter et abc.mitdomæne.dk
jeg laver en mappe abc i roden af mitdomæne.dk
jeg lægger en fil i mappen via min ftp adgang
så skal den hentes af en anden..........................her falder jeg af.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 15:20

Filen kan hentes fra et link på siden abc.mitdomæne.dk - skal filerne hentes af fremmede via ftp så skal de kende koderne til din ftp adgang.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 15:43

Her er et eksempel på hvad jeg mener - jeg har et subdomæne der hedder tips - herfra kan man via siden downloade en fil http://www.tips.capricornus.dk tryk på linket.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-03-06 16:13

Hej
kan folk da ikke bare h.klikke på en htmlside

ellers start med at oprette mappen du vil lave ftp på
lav den eventuelt til et subdomæne.,
det gør du i dit kontrolpanel,
hvor du også opretter ftp-bruger, som du lader pege til mappen

ftpbrugeren får et navn, som du delvis bestemmer og et password som du bestemmer.

bagefter hedder stien ftp://ftp.ditdomæne.dk ... måske..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-03-06 16:15

ellers ftp://ftp.ditdomæne.dk/mappen/
eller ftp://ftp.mappen.ditdomæne.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 16:26

Natmaden > jeg tror at e.c. gerne vil have en åben ftp adgang og det kan man ikke hos web10.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 16:35

Næ ikke åben - men den du viser BentJuul kunne være lækker.
Problemet er at jeg ikke aner hvad jeg laver inde i web10...........for jeg har da prøvet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 16:39

Der skal jo ikke "ligge" noget bare en driver eller lignende når der er brug for det.
Men BentJuul - din var da åben.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 17:04

Det var heller ikke en ftp adgang, men en alm web adgang.

Hvis det bare er til en driver i ny og næ så laver du bare et direkte link på din side sådan her
Kode
<a href="din_fil.zip">Hent filen</a>

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 17:08

Nu laver jeg så en.
brugernavn= xxxxxx_abc Den skriver selv noget foran.
password= abc
underfolder=abcfolder
nu fortæller den at en xxxxxxx_abc ftp-konto er oprettet.
nu laver jeg en abcfolder i roden af mit domæne
og lægger en fil i den
søger på ftp://xxxx_abc.mitdomæne.dk
nu siger den fejl men stiller sig på xxx_abc.mitdomæne.dk og den er tom
så prøver jeg ftp://xxx_abc@brugernavn.dk
nu vil den ha
brugernavn=xxxx_abc
password=abc
og filen kan ses hurraaaaaaaaaaaaaaaa
men skal man virkelig aflevere brugernavnet til mit hotel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 17:19

Du kan kun tilgå ftp med brugernavn og password - derfor duer ftp ikke hvis andre skal ha' tilgang til dine filer, som jeg tidligere skrev.

Men så kan du lave direkte links på din side til filerne som beskrevet kl. 15.43 og koden kl. 17.04

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 17:22

Det var heller ikke en ftp adgang, men en alm web adgang.
Hvis det bare er til en driver i ny og næ så laver du bare et direkte link på din side sådan her
Kode
<a href="din_fil.zip">Hent filen</a>

Altså bare adressen til filen på web10 serveren i roden af mitdomæne.dk ???

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-06 17:50

Du skal sætte koden ind på den side hvor linket skal være - på samme måde som jeg har gjort. På nøjagtig samme måde som du har lavet links på dine øvrige sider.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 03-03-06 17:58

Tak for svaret bentjuul. Det vil jeg lege lidt med.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 18:02

Ellers vender du bare tilbage - så må vi finde ud af det, hvis du løber ind i problemer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-03-06 21:40

bentjuul, der er ubegrænset oprettelse af ftpbrugere, men kun adgang for 5 samtidige brugere.
ellers har jeg misforstået web10

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-06 22:24

Det har du helt ret i, og jeg skriver også i en af mine første kommentarer at der kan oprettes en ftp adgang til subdomænet, men kun med adgang via et brugernavn og password.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-06 11:03

Natmaden...............BentJuul viste mig den nemme vej.
jeg vil lave et subdomæne (hvis det er det jeg skal) .............det var jo ikke nødvendigt
så nu lægger jeg bare en henvisning til filen her på serveren
www.xxxxx.dk (det er bare en driver til et lydkort)

Og det styres nemt fra Dreamweaver

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-06 12:11

ja jeg fik sprunget et par linier over i min læsning,
og fik nok set det som noget større end der var

hvis du vil have en liste over indholdet af en mappe.
har jeg et script der gennemgår en mappe, og retunere en klikbar tabel
kan prøves her, men er ikke helt færdigt.
men virker dog.
meningen er , at du selv uploader filerne til mappen,
de kan så hentes med browseren.
http://net2620.dk/4u
skriv 'vip' og 'vap' i felterne.

en fejl er at bla. index.php kommer med i listen