/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bærbar hvor skærmen slukker?
Fra : plb
Vist : 1264 gange
250 point
Dato : 01-03-06 20:28

Hej

Jeg har en toshiba bærbar hvor der er installeret winxp sp2 på.
Når jeg tænder den sker det normale, den viser et toshiba logo og windows begynder at loade,
men når den er færdig med at loade så bliver skærmen sort.
Jeg har prøvet med en anden skærm, men den bliver også bare sort.
Inden dette skete prøvede jeg at opdatere diverse drivere, men så fryste pc'en pludselige og jeg måtte genstarte manuelt.
Er der nogen måde jeg kan komme ind og ændre på pc'en uden at der bliver slettet noget som helst på pc'en? der ligger flere vigtige dokumenter og billeder som skal gemmes.
Jeg håber nogen kan hjælpe!?

mvh PLB

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-03-06 20:50

Hvis jeg nu bootede på min winxp cd, ville jeg så ikke kunne reparere windows og dermed også måske fjerne driverne? uden at ændre på nogen af de filer eller mails jeg har liggende i outlook?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-03-06 21:19

Når jeg forsøger at starte i "safe mode" går den i stå, der hvor alle de der "stier" (eller hvad man skal kalde det) kommer frem. Den stopper ved WINDOWS/system32/DRIVERS/agp440.sys så det er vel meget muligt det er en driver fejl på agp porten? men hvordan søren ændre jeg det når skærmen går ud?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 01-03-06 22:28

du skal starte i vga mode, så loades standard display driveren

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 01-03-06 22:34

i vga mode skal du så afinstallere display driveren - og se om den så kan genstarte normalt.
Hvis den kan det skal du installere den nyeste display driver du kan finde hos grafikkort leverandøren.
Det skulle fikse problemet

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-03-06 22:55

i vga mode? hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 01-03-06 23:05

Under opstart af Windows trykker du F8 flere gange indtil der fremkommer en menu. I denne kan du vælge at starte i vga mode.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-03-06 23:11

jeg kan kun vælge mellem safe mod og safe mod with networking og så en til slags safe mode og windows normalt?? er det noget med opsætningen af min bærbare?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 01-03-06 23:17
Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-03-06 23:50

Jep jeg har fundet den.
Men stadig kun sort skærm.
Nogen der har forslag? jeg tror ikke det er en hardware fejl eftersom jeg har prøvet med en linux live cd og det kørte problemløst.

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 02-03-06 00:02

Måske du kan være heldig at du kan restore til en tidligere gemt konfiguration, der virkede. Du må starte computeren i safe mode med command prompt. Følg instrukserne her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304449

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 02-03-06 00:11

Måske skal du i gang med System file checker. Tjek her:

http://smallvoid.com/tweak/winnt/install.html#SFC

og her

http://support.microsoft.com/?kbid=310747

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 12:00

jeg har prøvet alle dine 3 forslag nu, men jeg kan hverken komme i safemode eller normal windows. når jeg forsøger at starte i safemode stopper den når den loader "system32/drivers/agp440.sys
og inden i windows bliver skærmen bare sort.
Nogen der har nogle forslag?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 12:06

Vil det sige, at når du går i safe-mode command prompt går den også i stå?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 12:11

Den kommer aldrig ind i safemode med command prompt, imens den loader divers driver og alt det går den i stå.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 12:13

Men jeg tænkte på om det ikke var muligt at finde ud af hvad driveren hedder og så kopiere den over den der ikke virker, fra et andet styresystem??

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 12:17

Jo men det kan du kun gøre i safe-mode.

Når du trykker F8 flere gange under opstart (lige efter bios teksterne) kommer der så ikke en menu hvor du kan vælge start i fejlsikret tilstand med kommandpromt eller en menu der hedder start med den sidst kendt virkende tilstand?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 12:23

Jo det gør der. og når jeg så trykker på safemode eller safemod with command prompt, så loader den diverse drivere inden den går ind i safemode. Imens de drivere loader går den i stå ved system32\drivers\agp440.sys

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 12:23

Jeg har fundett følgende til løsning af problemet:
Problems when Windows XP tries to load the Agp440.sys service

og det lyder jo som dit problem. Du skal gøre følgende:

1.   Insert your Windows XP CD-ROM into the computer CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer from the CD-ROM.

Note Some computers may require that you modify the basic input/output system (BIOS) settings before you can start the computer from a CD-ROM. For information about how to modify the BIOS, see your computer documentation.
2.   At the Welcome to Setup screen, press R to start the Recovery Console.
3.   Press the number key that corresponds to the installation that you want to repair, and then press ENTER.
4.   Type the password for the administrator account of that installation, and then press ENTER. You receive a drive:WINDOWS> prompt, where drive is the drive on which Windows XP is installed.
5.   Type listsvc, and then press ENTER.
6.   Make sure that the Agp440 service is listed, and that the startup type is set to "Boot".
7.   Press ESC.
8.   Type disable agp440, and then press ENTER.
9.   You receive a message that the registry setting for this service was found, and that its current startup state is "service_disabled".
10.   Type exit, and then press ENTER.
11.   If you are prompted to start in Safe mode or Normal mode, start in Normal mode.
12.   Log on to your computer.

Lykker til.

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 12:30

Når/hvis du så kommer ind i window, er det med standard vga drivers. Du skal så afinstallere dine display drivere, hente de senste bundkort og display drivere hos din pc leverandør, dit bundkort leverandør og/eller din display chip leverandør. Gå evt ind på Toshibas hjemmeside og find drivere til netop din pc.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 12:50

Nu ved jeg slet ikke hvad der sker! når jeg prøver at Boote på windows xp cd'en siger den:
STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\SystemRoot\System32\ntdll.dll

Så nu kan jeg ikke en gang starte op på min windows cd åbenbart?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 13:13

Det var vidste bare cd'en der skulle renses

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 13:25

Okay, når jeg prøver at starte i safemod med command prompt stopper den nu ved system32\drivers\mup.sys?
og når jeg prøver at starte i windows normal bliver skærmen bare sort .. igen

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 13:35

Kan jeg måske ikke kopier Mup.sys over fra min windows xp i den der recovery console? og nogen der ved hvordan det gøres?

mvh PLB

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 13:40

Fik du disabled Agp440 i recovery comsole?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 13:43

jep. det var efter den er disabled at den så siger fejl ved Mup.sys

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 04-03-06 13:48

Nogle der har lignende fejl, kom over det ved at tage alt (ALT) USB udstyr fra PCen. Har du noget USB tilkoblet, mus, kb, webcam osv?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 14:09

Det eneste jeg har sat i min bærbare er et strømkabel, men fejlen dukker alligevel op.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-03-06 14:13

Kan jeg ikke disable Mup.sys ligesom jeg gjorde ved agp440.sys?

Accepteret svar
Fra : gertes

Modtaget 250 point
Dato : 04-03-06 14:21

Du skal disable alt BIOS level virus protection. Gå ind i din BIOS ved opstasrt og disable BIOS virus protection (vælg evt default settings). Prøv så at genstarte. Hvis ikke dette er nok kan du gå ind i recovery console og skrive:

disable MUP

Lykke til

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 08-03-06 14:49

Det endte med jeg måtte formatere, eftersom der bare blev ved med at komme nye fejl.
Men tak for support gertes.