/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
lyden blir' væk
Fra : karin42
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 01-03-06 19:48

Vi har fået et problem med lyden . Er her en der kan fortælle os hvad denne besked her betyder :

runner error
invalid back web
appication
id 9786136.

ydermere kommer der et skilt frem i højre hjørne af skærmen hvor der står at telia 5,00 muligvis er forældet !

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-03-06 19:50

det er efter at vi har lavet nogle video - musikklip

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-03-06 20:18

i overordnet lydstyrke har vi fundet ud af at lyden " skruer sig selv ned " er det et fænomen der er kendt

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-03-06 20:18

i overordnet lydstyrke har vi fundet ud af at lyden " skruer sig selv ned " er det et fænomen der er kendt

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-03-06 20:18

i overordnet lydstyrke har vi fundet ud af at lyden " skruer sig selv ned " er det et fænomen der er kendt ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-06 09:17

Det lyder som om I har reddet jeg et 'dårligt' codec.

Visse *.wmv filer indeholder et script. Prøver man at afspille en sådan fil vil man i Mediaplayer blive mødt af en meddelese : Mediaplayer skal bruge en opdatering for at afspille denne fil. Vil du hente og indstallere disse? ..og man får valgmulighederne [Flere detaljer...] [Ja] [Nej]

I 99.99% af tilfældene klikker folk beredvilligt [Ja] ...medelelsen kommer jo fra et Microsoftprogram, men læser man [Flere detaljer...] vil man kunne se at Microsoft afskriver sig ethvert ansvar for denne funktion, hvis man vælger [Ja].

Disse scripts kan lave alskens ulykker; lige fra at overvåge din computer, til at bestemme f.eks. dine lydindstillinger. Altså en slags Spyware. Man har jo selv takket JA til skidtet, så det kan være svært at spore med div. Spywarecleaners/Antivirusprogrammer/Firewalls. Meddelsen kommer KUN 1.gang man afspiller en sådan fil, hvis man altså har været 'dum' nok til at takke [Ja].

Som man reder ...ligger man

..og jeg har ingen anelse om hvorledes man slipper af med sådanne codec? Ofte kan man dog via Kontrolpanel->'Tilføj/fjern programmer' finde codec programmet og slette det.

Når jeg nødtvungent må benytte Mediaplayer søger jeg for at alle tjenester der benytter internettet som default er slået fra i indstillingerne (...især fjernet fluebenet fra: Hent codecs automatisk?)

..og så har jeg spærret 100% for Mediaplayers adgang til internettet i min Firewall. Dette betyder at mange ting (..læs: Filmklip) jeg vil se på nettet må jeg downloade og afspille lokalt. Dette kan jeg sagtens leve med, da jeg kan se på min Firewall, hvor hidsigt Mediaplayer prøver at komme på nettet ..og hvorfor tror I den vil det?

Jeg gætter på telia 5,00 er et sådant codec?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 09:23

Ps. En 'ren' codec, som klarer de mest alm. formater kan I hente her: http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=2

Den er garanteret fri for 'snavs'

Pas iøvrigt på med gratis bundles som de fra Divx ( http://divx.com ), da de ofte indeholder Adware!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 02-03-06 11:08

Tak for svaret molokyle.
det lyder meget ( fornuftigt ) og vi vil prøve at nå ind til sagens kerne via dit råd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 13:53

Godt så..., men du havde nu ikke behøvet at være nødig at acceptere et svar; før du har fået løst 'problemet'

..men Tak alligeveller

</MOLOKYLE>