/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Prisindex anno 2006 i usa
Fra : baker.mc
Vist : 2365 gange
300 point
Dato : 01-03-06 09:48

Hej der.
Skal afsted til Florida i juni mdr. men vil lige høre om der er nogle af brugerne herinde der evt. lige har været afsted.. Er lidt intresseret i hvad priserne ligger på.. "antal lommepenge osv" så lige et par priser på div. tin vil være særdeles velkommen.. mest intressant er jo nokbenzinen og nogle fornuftige priser på overnatninger i key westog evt. Hvor man kan få sig en helicoptertur ( søns fødselsdagsgave) uden at overtrække kortet alt for meget...

billejen har jeg fundet til fornuftige priser hos http://www.ebiludlejning.com/Home.do som nok er det billigste jeg har set inc. alle forsikringer

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-03-06 12:04

Det er dog et utroligt svært spørgsmål, du stiller (måske lidt mere værd end 100 point).
Nu skriver du jo intet om hvor lang tid du skal være i Florida, eller hvor du vil være!!!!.
Du skriver godt nok at du vil overnatte i Key West. Det bliver sandsynligvis den dyreste overnatning du kan finde i Florida!. Benzinpriserne er ca. 1/3 til 1/4, af hvad de er Danmark (de skifter jo meget i løbet af en uge). Man kan vel finde helikopterture fra en 25$ penge af og op til flere tusinde dollars, igen meget afhængig af, hvor du befinder dig i Florida. Husk Florida strækker sig over et stort område, og har Bla. 2 tidszoner.
Husk også på, at man i USA tager for givet, at du giver drikkepenge, normalt en 15-20 % af hvad regningen lyder på. Dette gælder feks. ikke hos mcdonalds, men mange andre steder. Vi Danskere er "slemme" til at glemme drikkepengene, da vi er vant til at regningen er alt incl. Husk også på at vare du ser i en forretning, er basisprisen, der kommer moms (sales tax) oveni!!!

Lidt flere detaljer, vil hjælpe.

God tur

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-03-06 12:12

Glemte lige en detalje:

Sale tax'en i Florida er 6%, som du skal huske at ligge oven i, de priser du ser!!!

MVH

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 02-03-06 01:02

Hej viskinge

Ja det er måske lidt svært men Vi skal opholde os i Florida i 3 uger så det er lidt ligemeget hvor i staten detder helflight skal foregå... Kender en del til Florida . var der i 1996 Så kender godt lidt til deres tax- og drikkepenge system.. Det der intressere mig lige nu er om der evt. var nogle der "lige" er kommet hjem derover fra og havde "friske" priser med i baghovede. Da jeg var der kostet en gallon 1.10 § og whopper samt sub´s på subways kostet en doller. MHT. Hotel så er planen at vi bare skal have en enkel overnatning i ell. omkring Key west og var intresseret i om der var "andre" "billiger" priser hvis man bare kikket forbi.. Jeg har selvfølgelig kikket div. rejse/hotel sider igennem her på nettet og Ja det lyder jo nok lidt underligt men de billigste hoteller er købt gennem danske rejsearrengør såson gate eleven (Miami 2 nætter for 720 kr) og orlando som jo er den billigste by at bo i kunne vi spare 80-100 kr pr. overnatning (180 KR pr.nat) ( www.flyprices.dk ) på selvsamme hotel som div. hj-sider kunne tilbyde..

Hilsen

Baker.mc

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-06 01:35
Kommentar
Fra : Lana_F

Dato : 04-03-06 04:01

Hej Baker.mc

Jeg bor i USA... Colorado.. tror den er en af de dyreste staterer.. så bare spør løs hvid der er noget du vil vide.

Benzin ca. $2.20 for en gallon som er = 4.8 litter .....87 oktan
whopper ca. $2 til $2.5 tror at en meal ligger på omkring $3 til $4

Jeg smidder lige et par links ind ...det er er største supermarketkæder og butikker og nok også de billigste.
http://www.walmart.com/
http://www.target.com/
http://www.kingsoopers.com/
Håber at du for en ide om prisniveauet her.
Venlig hilsen
Lana

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-03-06 04:37

Ja, ja så kan du jo sammenligne med:
- http://www.netto.dk/
- http://www.fakta.dk/
- http://www.coop.dk/show_page.aspx?iMappeID=23&sSideNavn=Forsiden
og så kan du jo tage denne med fra Danmark (hvis du tør stå ved at være Dansker)
Citat
What did the Hurricane say to the Coconut tre?
- Hang on to your nuts... this is not an ordinary blowjob

Accepteret svar
Fra : Lana_F

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-06 08:03

Ups...

Benzin ca. $2.20 for en gallon som er = 3.8 litter .....87 oktan

Sorry about that...

Lana

Godkendelse af svar
Fra : baker.mc

Dato : 09-03-06 01:23

Tak for svaret Lana_F.
Vil lige vende tilbage hvis jeg får ander spørgsmål...

hilsen bager