/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Manual til bundkort
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 1987 gange
150 point
Dato : 28-02-06 18:05

kan nogen hjælpe mig med at finde manualen til dette bundkort:

Oplysningerne jeg har er følgende fra bagsiden:

Pao Shen
E206922 PS-1

Problemet er, at jeg ikke kan se, hvordan frontpanelets kabler såsom Power, Reset osv. tilsluttes på bundkortet. Jeg har de ni ben, men hvordan kablerne skal sættes ved jeg ikke.

Kan nogen finde manualen eller fortælle hvordan de skal sidde?

MVH
Lars

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-06 18:15

. .
.
Den øverste ventre=HD+, lige under =HD-, de 2 under den er reset
På højre side er den øverste powerled+, lige under=powerled-, de 2 under er power

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 28-02-06 21:33

Hej peet49

Tak for dit svar.

Jeg tjekker det hurtigst muligt.

Hvis det virker, får du pointene.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-03-06 08:49

Reeset/Powerswitch skal kun kortslutte, så det er lige meget, hvordan de vender.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 01-03-06 09:05

Hej peet49

Jeg kan ikke få det til at virke, men stikkene fra frontpanelet ser også anderledes ud:

POWER LED (3 BEN)
POWER SW (2 BEN)
RESET SW (2 BEN)
H.D.D. LED (2 BEN)
SPEAKER ( 4 BEN)

Jeg ved godt, at speakeren nok skal sidde et helt andet sted. Det er også mindre vigtigt.

Kan du ud fra dette fortælle hvordan disse skal sidde?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-03-06 09:09

Du er nødt til, at klippe powerled, da et 3 bens stik er til ældre systemer. Power SW skal sidde, som jeg sagde. Prøv evt. kun med power SW, så skal systemet starte, hvis du ellers har monteret det store ATX stik fra strømforsyningen.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 01-03-06 15:35

Hej peet49.

Maskinen startede med kun power SW monteret.

Hvad mener du bortset fra med at "klippe" Power LED over?

Skal den knækkes i to, og i hvilken ende? Det er måske lige meget?

Mange tak for din hjælp - jeg accepterer svaret efter svaret på dette.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 150 point
Dato : 01-03-06 15:38

Der sidder kun en ledning monteret på de yderste stik, du klipper det i midten, så kan det sidde på 2 pinde.

Godkendelse af svar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 01-03-06 18:23

Super - mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-03-06 19:20

Selv tak.