/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Alanya i maj
Fra : metteto
Vist : 848 gange
300 point
Dato : 27-02-06 20:07

Hej

Jeg er lidt af en kylling og er lidt usikker på om man tør tage til Alanya, tyrkiet i disse tegning tider. Nogen der har et kvalificeret bud.
KH Mette

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 27-02-06 21:58

Kære Mette

Det var en svær en.

For det første, ændre tingene sig hele siden - lige nu, tror jeg egentligt ikke, jeg ville være bange for at tage til Alanya - det er en destination, der er meget "europæisk", selv om den ligger i Tyrkiet.
Men hvordan tingene ser ud i maj, er ikke til at vide - det kan gå begge veje! Skal rejsen bestilles nu? Jeg har selv en gang måtte "fake" sygdom, for at få mine penge retur af rejsebureauet, da der pludselig blev problemer i Egypten -de skød turister, og vi turde ikke tage af sted.

Så har jeg det forøvrigt sådan, at jeg synes, der er forskel på, hvad man skal risikere på sine børns vegne og på egne. Hvis jeg havde små børn, der skulle med, ville jeg nok tage til Lalandia eller Grand Canaria istedet.

Risikoberegning er forøvrigt noget pussigt noget. Risikoen for at man ikke overlever næste gang man sætter sig ud i sin bil, er vist uendeligt meget større end end risikoen for at omkomme ved et teorist-angreb i Tyrkiet.

Jeg tror ikke, man kan kalde mit bud for kvalificeret - men nu har du i hvertfald fået det.

Held og lykke med ferien -hvor end du ender.

Accepteret svar
Fra : jkl82

Modtaget 300 point
Dato : 28-02-06 10:09

Hej metteto,

Jeg tror ikke du skal have nogle bekymringer over at tage til Alanya på ferie. Jeg har to kammerater der har arbejdet dernede i den sidste måned nu, og de har fortalt at de ikke har oplevet noget usævanligt i form af forfølgelse eller andet selvom de er danskere og er i et dansk firma.

Best

J

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-03-06 08:45

Det gør mig lidt mere afklaret, men da jeg skal have mine børn på 4 og 7 med har jeg brug for lidt flere input.

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-03-06 09:39

Ups, fik ikke øget point.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 01-03-06 09:44

Ellers så prøv at forhøre dig hos den danske ambassade i Tyrkiet, de kan vel informere dig om det er sikkert eller ej.

Best

J

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-06 11:54

Hold dig langt væk fra muslimske lande. Risikoen for at du blir udsat for noget ubehageligt vil afgjort være større i disse stater, end i en hvilken som helst anden, selv om den måske er lille.

Lad være med at gamble med..... i værste fald, dine børns og dit eget liv, for at spare en smule penge. Tag til Spanien, Grækenland, Italien, Ungarn...... hvad som helst, og vis dem samtidig, at vi "vantro" ikke vil have med dem at gøre, før de har lært at opføre sig ordentligt.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 03-03-06 19:19

Jeg vil tro at du kan få mange argumenter herinde både for og imod.
Alanya er så turistet et sted, at jeg ikke tror at du vil opleve de store problemer. De mennesker, der bor i Alanya, lever jo af turisme, så de er afhængige af at give turisterne en god oplevelse, uanset hvordan nogle muslimer så end måtte gebærde sig.
Hvis det var mig, der skulle afsted, så ville jeg nok tænke, at der ikke er ret stor risiko for at komme i fare på sådan et turistmål. Men jeg ville imidlertid personligt ikke vælge at tage til et muslimsk land efter alt hvad der er sket. Så for mit eget vedkommende er det nok mere et holdningsspørgsmål end det er et spørgsmål om at føle sig utryg og i fare.

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 12-03-06 13:58

Tak for svaret jkl82.
Jeg vælger at stole på hvad man har sagt mig de forskellige steder jeg har kontakte, nemlig at man i Alanya ønsker at vise at det ikke er en holdning man deler.
KH Mette