/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke modtage mails
Fra : Gin
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 27-02-06 15:37

Vi har lige anskaffet en bærbar computer. Har i forvejen 2 desktop computere, med hver sin mailadresse på men med samme abonnement. Disse har fungeret helt fint.
Jeg har nu lagt de samme configurationer ind under outlook express på den bærbare, som dem der var på den ene computer. Problemet er, at jeg kan kan sende mails på den bærbare men ikke modtage.
Vil være glad, hvis nogen kan give et hint.
Den bærbare kører med XP home samt Outlook Express 6. Jeg har ret til 10 mailadresser, så det er ikke det der stopper.

Med venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 27-02-06 15:40

Jeg vil lige sige, at jeg kører med Zonelabs firewall, og har prøvet at lukke for mailbeskyttelsen, men det hjalp ikke.

Gin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-06 15:43

kontroller lige at din opsætning er korrekt i funktioner - konti - fanebladet post - og egenskaber

hvilken udbyder har du ???????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-02-06 16:17

enten har du sat forkert mail server (indgående mail POP3)
eller forkert brugernavn/adgangskode

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-02-06 16:21

Funktioner - Konti - Fanebladet post - Egenskaber - Fanebladet Servere - Indgående post: Pop3.mail.dk (de fleste tilfælde) - Udgående post: Smtp.mail.dk (de fleste tilfælde) udfyld derefter de andre punkter nedad helt korrekt med brugeravn mm.

Clou

lidt en fortsættelse af miritdk's svar

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-02-06 16:24

hallo igen

Imellem pop3 og mail skal der sikkert være et punktum også et punktum mellem smtp og mail.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 17:18

Fortæl lige hvor du har din mail liggende tdc/hotel/eller hvad
Altså hvad er dit mail-efternavn................. eks. @mail.dk / @privat.dk
Du skal ikke srive hele din mail-adresse her.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 27-02-06 19:00

Kære alle svarere,

Jeg har udfyldt alle felterne akkurat med de samme betegnelser, som på den computer, der før blev brugt til mailen. Der virkede det fint - på den bærbare virker det ikke. Det er da også mærkeligt, at jeg kan sende mails men ikke modtage. Den eneste forskel på computerne er at desktop computeren kører med Windows 98 med Outlook Express 6. Den bærbare kører med XP home og Outlook Express 6.

Jeg har abonnement hos Tiscali i Frankrig, idet jeg bor her. Under fanebladet generelt:
Valgt navn på mailkontoen
Navn på brugeren
Udgående mailadresse og indgående mailadresse er ens

Fanebladet server er sat til:
POP3
Indgående post POP.tiscali.fr
Udgående post smtp.tiscali.fr
Brugernavn hos Tiscali
Password.

At den ikke kan modtage mail er højst mærkværdigt.

Med venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-02-06 19:09

Når det er en POP3 konto, mener jeg, at der også i indgående post skal stå: POP3.mail.tiscali.fr måske gør der også det, men du skrev det ikke, derfor dette svar!

Clou

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 19:37

Har du set her: http://resources.tele2.dk/tiscali/
(jeg har en gratis hotmailkonto som jeg henter via Outlook Express - ok.....men
jeg kan ikke oprette den samme konto i Outlook Express mere)
Det kan være at dine gamle konti bare kører derudaf, men at du ikke kan koble på mere.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 27-02-06 20:21

Til Clou,
Nej der skal ikke stå POP3.tiscalimail.fr - når jeg skriver dette melder den fejl.

Til emesen,
Der er ikke noget med gamle konti - jeg betaler til min udbyder og bruger på de andre computere mine mailkonti helt normalt.

Det er også mærkeligt, at når jeg efterlyser mail, går den ind og søger, og melder ikke fejl men bare, at der ikke er nogen ny post.

Hilsen
Gin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 22:26

Og du har vel prøvet at sende til dig selv.
Hos mig:
abc@gmail.com
POP3
pop.gmail.com
smtp.gmail.com
og vores egen på et købt hotel
abc@xxx.dk
POP3
mail.xxx.dk
Bare så du kan sammenligne.
Men jeg har en liste her som siger:
Tiscali: smtp.wol.dk
Tele2: smtp.tele2.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 22:33

Prøv lige at kig i dine desktopcomp
Outlook Express
funktioner > konti > marker din tiscalimail > egenskaber > fanen avanceret
er der nogen steder der er lavet [ V ] som du ikke har på den bærbare
det samme i fanen generelt (medtag denne konto)
fanen servere "log på med ......." eller "min server kræver....."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-06 23:10

NÅ.. nu sad jeg lige og skrev en større arrig smøre og så strejkede kandu

Men... jeg tror du skal henvende dig til tele2 -(hvis tiscali også er overtaget i frankrig - tiscali eksisterer jo faktisk ikke mere (her i dk i hvertfald)

ps. der må da være en mail opsætning online du kan se på

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-06 12:13

ps - har du samme adgangskode - eller forandret en af dem så driller det

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 28-02-06 13:18

Tak for svaret miritdk. Det hjalp på tingene.

Mine bedste hilsener fra det franske

Gin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 18:42

jamen hilser da tilbage på helt dansk