/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp pro - lyd/driver
Fra : cornax
Vist : 475 gange
79 point
Dato : 23-02-06 18:25

Jeg har lige installeret windows xp(cracked).
Jeg har bare et problem med at jeg ikke kan hører musik.
Inde under kontrol panelet kan jeg heller ikke trykke noget?
Normalt plejer det bare at virke og jeg har ogsåhøjtallere

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 23-02-06 19:38

hej cornax.
Har du installeret driver til dit lydkort + set efter om der gult mærke i systen/hardware ved lydkort.
mvh hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 23-02-06 19:39

hej
der skulle stå system/hardware

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 23-02-06 20:15

Nej det har jeg nok ikke.
Men den plejer bare at virke når jeg installere windows

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-06 20:58

Som allerede nævnt er der nok installeret den rigtige driver.

Kig i enhedshåndtering efter gule spørgsmåltegn ved lydkort. Hvis der er gule spørgsmålstegn er dribveren enten ikke installeret eller også er det den forkerte.

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 11:47

Jamen den gule spørgsmålstegn er der, men den kan ikke rigtig installere den.
Der er fejl. Derfor forøger jeg lige med 29 point haha (:

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 12:13

Og jeg har installeret en driver.
fejl - code 28

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-02-06 14:53

The drivers for this device are not installed (Code 28)

Det vil sige du har den forkerte driver.

Hvilket lydkort har du? Er det integreret med bundkortet, så skulle det ligge på driver-CDén til dit bundkort.

Er det et indstikskort, så prøv at finde ud af hvilket det er.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 15:36

det er integreret på bundkortet. og det hedder VIA AC'97.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-02-06 16:45

Så ligger den på den driver CD rom der fulgte med bundkortet/computeren.
Hvis ikke du har den, så opplys hvilket bundkort du har. Så kan den hentes på producentens hjemmeside.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 17:05

model: vt8371

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-02-06 17:42

Det er navnet på din NorthBridge. Ikke bundkortet.

Hvis du kigger ned på dit bundkort, skulle navnet stå et eller andet sted.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 18:02

har ledt efter bundkortets navn i et stykke tid nu på bundkortet og kan stadig ikke finde det!
Kender du en anden måde man kan finde det på når man heller ikke har manualen :/

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-02-06 18:06

Hej.

http://www.softwarepatch.com/utilities/viaac97.html

Jeg lavede lidt søgning på den NorthBridge, og fandt hvilket chipsæt det hørte sammen med.

Ovenstående driver, skulle gerne kunne bruges.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 24-02-06 18:10

Den der har jeg prøvet, men den virker ikke.
Jeg tror det er noget med windows at gøre.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-02-06 18:14

ØV......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-06 20:07

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

hent Lavalys ovenstående link og instalkler det der fra vil du få at vide hvad hardware der er i pcen. såsom lydkort og bundkort m.m. Der er endda link til producenternes hjemmesider hvor du så kan hente de rigtige drivere.

Annuller spørgsmålet
Fra : cornax

Dato : 24-03-06 17:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål