/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Savner i foråret?
Fra : mangorossa
Vist : 1214 gange
120 point
Dato : 22-02-06 22:14

Eller, hvilken årstid nyder du mest?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-06 22:22

Savner foråret, det kan du tro, kan næsten ikke holde mørke og kulden ud mere. Den bedste årstid er efter min mening foråret, alt vågner op på ny, bliver dejligt lysegrønt, der kommer dufte, farver og fuglefløjt

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 22-02-06 22:26

Vinter vinter vinter... det er min favorit!
Der kan man klæde sig på for at holde varmen... om sommeren kan det blive for varmt...og selvom man går nøgen rundt, så er man stadig ved at dø af hedeslag (kunne jeg forestille mig)... - tror også mange ville miste jobbet, hvis man troppede op som nudist.

Vinter er koldt og når man går udenfor i den friske luft, så giver kulden indimellem mig sådan en dejlig frisk følelse og glæde. At trække den kolde luft ned i lungerne virker levende for mig. hmm... svært at forklare.
Forår og efterår er også fint nok..det er optrækket til sommer og vinter... og naturen har smukke farver. Men men men... Vinter er nu det bedste.. alle er lige blege og lige proppede i deres vinter outfit.

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-02-06 22:38

Hej Mango.

Ja, jeg savner foråret MEN afgjort ikke sommeren, jeg er til VINTER - men helst uden sne.
Som tokeren skriver ovenover - man kan klæde sig efter kulden men man kan ikke afklæde sig efter varmen - i hvert fald ikke så jeg kan holde et ud.

Men *suk* forår

Jeg har netop i dag været ud og hente en fin buket vintergækker ind, jeg lurede på om der mon var erantis...måske små gule hoveder der tittede frem et eller andet sted men desværre ikke endnu.

Det er ellers det smukkeste syn jeg kender til - at se små søde varme gule erantisansigter titte op fra den hvide sne, spejdende efter vintersolens stråler. Da kan man næsten høre dem hviske 'Kære sol, vil du ikke nok snart smelte sneen så vi kan komme rigtigt frem og nyde dine stråler? Vil du varme os så vi kan springe ud og vise det sande spirrende forår og på den måde gøre menneskene glade, thi det er den opgave vi har, den opgave vi, hvert eneste år udfører til glæde for alt og alle'.

*suk*

Vinterknus til dig! Hils Perlevuffen

Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 22:39

Ja, det er spændende at høre...kommer egentlig til at tænke på om det har noget at gøre med hvilken måned man er født i ? Altså, jeg ælsker foråret og er også et majbarn...

Jeg synes ikke der findes noget mere vidunderligt, end den første forårsmorgen man vågner hvor fuglene synger om kap og der er den umiskendelige duft af forår..ååh kan næsten ikke vente

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 22:42

Tak Dorthe...jeg giver hende lige en ordentlig krammer, hun ligger sødt og sover her ved siden af.
Vi har jo haft besøg af dejlige Hanne (Camillasmoster) idag og vi har rigtig hygget os.

Vi laver jo snart et kandutræf...ca midt i marts..der må i altså komme alle sammen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-06 22:42

Efterår og vinter!

Starter mit træningsforår allerede i januar, så jeg kan være klar til det rigtige forår, som plejer at være noget skidt for mit vedkommende.

Kæmpeknus
Hanne

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 22-02-06 22:57

Hvor var det smukt og poetisk Dorthe. Jeg vil væk fra mit opgaveskriveri en tur og ud og finde vintergækker i morgen.

Jeg er født i november og er meget facineret af efteråret og alle de dejlige varme farver, men også foråret, hvor livet starter på ny og man får en energi indsprøjtning.

Hej Sus og Hanne. Kunne det blive i en weekend denne gang? Så tror jeg, der er mange flere, der har mulighed for at deltage. Men det lyder godt og jeg glæder mig til at møde jer. Nu skal bilen dæleme holde denne gang. Den er jo næsten helt ny....og så er den forårsgrøn...mmmmm, men den dufter desværre ikke af forår blot af bil.

Vivi

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 22:57

Ja, efteråret er egentlig også aldeles pragtfuldt...det sidste efterår var faktisk ret lækkert...fantastiske farver, roen, travlheden med at samle forråd, en stille hvisken om, at nu skal der hviles..joeh..han er også skøn, den kære hr. efterår.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 22:59

Vivi, ja det var faktisk også ihvertilfælde min plan...ved ikke hvad Hanne havde tænkt på...men det er nok en ret god idé, at holde det en weekend.

Sidder og kigger lidt i kalenderen...hvad med lørdag d. 18 marts?

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 22-02-06 23:04

Måske det HAR noget at gøre med den årstid, man er født i, som Mangorossa skriver... det har jeg slet ikke tænkt på.. jeg er som sagt til vinter...og er et af de dejlige vinterbørn.

Tokeren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 23:06

Tokeren...jeg ved ikke om det forholder sig sådan..men det kunne da være sjovt at lave en lille miniundersøgelse

Når du siger vinter, hvilken måned er det så?

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 22-02-06 23:09

Mangorossa: altså vinter..det er jo december, januar og februar... ik'? Jeg er januar-barn, hvis det er det du mener

Tokeren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-02-06 23:14

Tokeren..jo det var det jeg mente..ja..januar er absolut hardcorevintermåneden...brrrr..den har været barsk.
Jeg har heller ikke noget imod kulde, men en masse sne og blæst..så er jeg den der må holde mig indendørs.
Ellers er sådan en frostklar, solrig vinterdag, nede ved stranden, da absolut balsam for sjælen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-02-06 23:30

Forår og sommer (naturligvis)
April går med klargøring af båden.
I maj stuves øllerne og hustruen ombord og så er der bare afgang.
Hjemkomst engang i september (til en have hvor græsset står meterhøjt)
Alle årstider har jo sine smukke og skønne sider, meeen--sommeren og fornemmelsen af frihed tager for mig prisen, en smuk solnedgang for anker i en stille bugt eller vig med en kold øl, så må i godt beholde sne og is for min skyld

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 23:47

vinterbarn her - men det er for mit vedkommende kun starten på vinteren der føles godt ...

forår - favorit så absolut -

sommer - ikke for varmt så er det fint (trods allergi)

efterår - vemodigt men smukt

og lige nu sner det a h til her - øvøvøvøvøv

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 23-02-06 07:09

Jeg er født sidst i september og efteråret er min absolutte favoritårstid, så jeg passer åbenbart ind i statistikken
Men lige nu, længes jeg efter forår, solskin og varmere vejr, her ligger også et fint lag sne over det hele, og jeg har helt sikker fået min lyst efter sne og kulde styret nu. Men jeg går da ud fra at vejrguderne retter sig efter, at foråret officielt starter på onsdag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-06 08:04

Hov, jeg faldt ud af statestikken, er født i september, og forår/sommer er så absolut mine favoritter, elsker varmen (men ikke hedebølge) og de lyse nætter/morgener, at sidde i haven og hører fuglene stå op, stå op midt om natten og tage på nattergaletur, medbringende kaffe og så sidde musestille og lytte, det syntes jeg er livet

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 23-02-06 08:29

Årstiderne

Der er årstider nok,
men af alle, der gis,
vil jeg tildele foråret
første pris
for i dén bliver jo sommeren til som forgår og gir plads for det dejlige efterår,
som indvarsler vinterens tid, som er dén,
hvor der ikke er længe til forår, igen.
(Piet Hein)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 09:18

Iih altså, hvor er i dejlige..man bliver jo helt blød indeni....

ElseR, ja det er smukt beskrevet af ham Piet Hein...

Nordstedt, jeg husker første gang jeg hørte nattergalen, det var en sommerdag i 1989, hvor vi boede langt ude på landet. Vi havde lejet et husmandssted, hvor der var 24 hektar med skov, søer og eng...det var vidunderligt...tænk sig, jeg vågnede for at gå på wc, synes pludselig jeg hørte noget og gik så udenfor...det var altså magisk..helt stille var der, med nattergalens musik et stykke fra huset...Jeg måtte ind og vække min mand og tage ham med ud, der stod vi med armene omkring hinanden og bare lyttede i den stille nat...............................

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 120 point
Dato : 23-02-06 09:24

Mango.... tænk engang, min mand har taget med på "nattergaletur" kun for min skyld, han har først for nylig fået hørerapparater, så i år, skal han selv for første gang i mange år hører nattergalen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 09:42

Wauuuw, det bliver spændende hva?

Åhh hvor er det bare fedt...du må glæde dig vildt til at dele det med ham?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 23-02-06 10:06

Hej Sus

Jeg kan godt den 18. marts

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 10:29

super vivi...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-06 10:30

Jeg er helt klart et sommermenneske... Der, hvor varmen kommer helt ind i knoglerne og fortrænger kulden fra vinteren... UHMM...

Foråret nyder jeg til gengæld i fulde drag. Det højeste jeg kan nå er, når jeg for første gang hører solsorten synge godnatsang. Det er SÅ smukt og dejligt og giver mig fred helt ind i sjælen.
Og den duft, der er i luften om foråret er fantastisk. Der dufter bare af LIV allevegne.

Vinteren er også meget smuk - specielt har denne vinter været fantastisk, synes jeg. Der har været masser af lys, en god omgang sne, ikke så meget regn og tåge. Sådan skal en vinter være - men jeg er altså ikke god til kulde. Jeg fryser i mine knogler og venter på sommeren.

Et langt efterår er noget af det smukkeste, men i min bevidsthed desværre også en forberedelse på mange måneder, hvor kulden og blæsten hiver og slider i min energi. Heldigvis bliver brændeovnen, stearinlyset og de lange bukser introduceret igen, og sjovt nok, giver det mig en umiddelbar tryghed, som jeg helt ubevidst har savnet sommeren igennem....

Men - ligegyldig hvilken årstid er der altid noget smukt at se på, hvis man ønsker at se det. Man kan hive og trække smuk energi ud af et træ, der er dækket af et tykt lag rimfrost, spæde lysegrønne blade, mangfoldige efterårsfarver, eller kraftige saftspændte grønne blade, der strutter af liv...

Nå ja - Livet er sgu herligt - uafhængigt af årstiden...

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 10:40

smukt vaxen...meget smukt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 12:46

Jeg kan også den 18. marts

Neil Diamond har begået en fortolkning af Septembre Septembre af Michel Le Grand - Septemper Mor'n med flotte orkester arrangementer. Den har SÅ mange skjønne efterårs stemninger.

Den ligger fast i cd-afspillerne i septemper måned.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 23-02-06 12:56

så er vi den hårde kerne igen. Det kunne altså være sjovt, hvis der kom nogle flere.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-02-06 13:29

Jeg måtte lige ind i tråden igen, for at få lidt glad stemning, nu sner det nemlig her..igen..igen

Sommer..som skrevet er jeg vintermenneske men det betyder jo ikke at jeg slet ikke kan lide sommer, jeg kan bare ikke holde varmen ud når dne kommer op over de 22 grader

MEN - sommeren byder jo på mange muligheder for forskellige aktiviteter, afstemt efter lyst, evne og behov.
En af de ting jeg holder meget af ved sommeren er at, når manden kommer hjem fra job, så har jeg pakket så vi kan køre direkte til stranden og spise aftensmaden. Dette har vi gjort mange gange men især da børnene var små.
Det skal selvfølgelig være en menu der kan accepteres som 'strandmad' - tro mig, jeg HAR prøvet at være FOR kreativ. Det mest egnede er en god hjemmelavet (på grund af mandens diabetes) gang kærnemælkskoldskål som hældes på en godt lukket kande, tvebakker eller kammerjunkere i en plastikpose og tallerkener og skeer ligeså.
Det gør altid stor lykke!

Hmm..min, LIDT for kreative ide drejer sig om at jeg syntes jeg ville prøve at overraske med en af familiens livrettter (man er vel moAr).
Jeg lavede en god gang millionbøf med en lige så god gang kartoffelmos til, pakkede rødbeder og diverse ned....
Jeg kan kun sige at børnene syntes det var mere end PINLIGT!

Altså..varm mad dufter!.....
Mange badegæster på stranden!
Mange vovser på stranden!
Millionbøf i en kande!
Rødbeder der 'smutter' fordi man kun har skeer og nul kniv!

Et syn for guderne - og...
- En 'succes' der aldrig nogensinde bliver gentage

Næhh..men KOLDSKÅL er god strandmad - diskret og nem at spise.

Efter aftensmad bruger vi selvfølgelig lidt tid på stranden til at råhygge ovenpå en varm dag.
SÅ kan jeg lide sommeren

Vinterknus herfra.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 13:49

vil.du - hvor lyder det dejligt!

Jeg har fablet i mange år om, at jeg godt kunne tænke mig at pakke en morgenmadskurv og så stå klokken l... og gå ned til stranden og se solen stå op.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 23-02-06 13:52

Hej Dorthe

Jeg bliver altså lidt nysgerrig efter at høre, hvordan du laver den koldskål. Jeg har også diabetes og jeg kan altså ikke tåle koldskål pga. mælkesukkeret.

Hvad putter du i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-06 14:03

Eller pakke en madkurv, med rugbrød, purløg kolde øl mm tage forbi røgeriet på Hundested havn, og sætte sig i Skansebakkerne og spise, for derefter at slutte af med en kop kaffe og se solen gå ned i vandet.... godt det ikke varer så længe inden vi kan det igen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 14:07

Jeg er martsbarn og Vædder.
Og jeg har ikke noget imod vinter, -længes efter sne og kulde, når vi når hen i november-december. De hvide marker giver lidt ekstra lys som jeg har brug for på den mørkeste årstid.

Men NU!! Jeg har bare fået NOK!!! Marken er skøjteglat og fuld ag frosne hundelorte, der dukker op gennem den beskidte sne. Silke er i snor på grund af løbetid, og jeg kan ikke gå ti skridt uden at jeg er ved at falde på de knudrede isbelagte stier.
Jeg VIL IKKE MERE!!
Kun fordi det bliver forår ligestraks så lader jeg være med at gå i hi! Men NÆSTE vinter!!!

---Foråret er så dejligt. Især forsommeren med de blomstrende frugttræer. Og mælkebøttegule marker. Og alle blomsterduftene. Og Silke kan svømme i søerne hver dag, -mellem ællinger og blishøns.

---Sommeren, -med varme. Masser af varme. Sløv dvaskhed, hvor jeg bare laver ingenting og lader op og bliver fyldt med den nye energi, der skal til for at overleve NÆSTE vinter. Vi plukker skovjordbær og hindbær. -Silke plukker selv. Og vi tager friske blomster med hjem næsten hver dag, når vi går tur.

---Sensommer med stikkelsbær og solbær. Senere kommer der mirabeller og æbler. Og nødder og hyldebær. -Varm hyldesuppe med æblestykker og flødeskum på en kølig efterårsdag. Vemodigt, for den bedste årstid er ved at være slut. Verden, -og Silke- bliver våd og snavset, og søerne er plumrede at bade i... Men Silke er ligeglad... Det er bare mig, der synes, at sommeren var for kort..
---Efterår, -farverne skifter. Bladene blæser af. Dagene bliver korte og mørke. Og jeg længes efter vinteren med hvide marker og klar frost.

----------Men det er faktisk stort set OK at bo i Danmark...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-06 14:29

ÅHHH, Nordsted..... For hulen.... Jeg SAVNER Hundested.....

Hulk...

Langeland er skøn, men Hundested er altså i mit hjerte....

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 14:33

Da jeg var en lille pige - omkring 5 år - sagde jeg til min morfar:"hvor er det dejligt, at vi bor i Danmark, for vi har ikke bjerge, vulkaner, laviner og (tropiske) orkaner".

Små krukker har også store ører...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-06 14:43

Så er det sket.... En levende fantasi om en kæmpe softice fra Vaffelhjørnet med det bedste chokoladekrymmeldrys, der findes - eller en gammedags i hjemmebagt vaffel med deres helt egen chokoladeis - (den der vanilieting med chokostykker i) og jordbæris...Og så flødeskum og syltetøj...(På Langeland/Sydfyn putter de ikke flødeskum på gammeldaws... sikke et kulturchok!!!! )
Ned i havnen og lure på de andre, der lurer på havnen og et kig hen til Rørvigfærgen og alle mågerne i vandet....

AHHHHH.....

Vaxen...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 14:55

Waaah... Jeg VIL HA sommer NU!!!!!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-02-06 15:01

Hej Vivi.

Når du ikke kan tåle mælkesukker, kan du ikke bruge mælk? Hvis det er en slags mælkeallergi, kan jeg ikke hjælpe (det har jeg ikke forstand på) men hvis det 'bare' (ved godt at det afgjort ikke er 'bare', selvom mange tror det) er diabetes - gør JEG sådan: (Jeg med store typer, fordi det hele jo er individuelt og hvis dit behandlingssted siger noget andet, er det SELVFØLGELIG dém du skal høre på - og IKKE mig!):

Jeg vil lige sige at min mand er utroligt velreguleret - sikkert fordi jeg hele tiden (gennem 25 år) har betragtet det som hele familiens sygdom. Ved hver kontrol på Steno får han at vide at tingene bare kører og hans nyrer har ikke engang 'fundet ud af at han har sukkersyge' efter de over 30 år han har haft det - dette tager jeg, som står for maden, som en ros til kokken

Nå - koldskål:
Når vi spiser koldskål, så regner vi jo med kulhydraterne i mælken - de 'erstatter' det antal kulhydrater min mand ellers skulle have indtaget i form af kartofler/brød/ris/pasta osv. Han kan ikke bare spise løs af koldskålen men dén portion der svarer til ordineret antal kulhydrater tillader en pæn stor portion koldskål. Hvis han ikke er særlig sulten, så fravælger han tvebakkerne/kammerjunkerne (jeg køber sukkerfri kammerjunker som jeg så pifter op i løbet af dagen - med sødemiddel og kanel). Når han fravælger de kulhydrater der er i tvebakker/kammerjunkere, kan han spise en endnu større portion koldskål som i øvrigt er en af hans livretter

Jeg gør ellers som når man almindeligvis laver koldskål! Blot erstatter jeg sukkeret med sødestof - i dette tilfælde sødestoffet 'sød' og jeg bruger her 'strø' altså pulveret, da jeg synes det er nemmere at dosere.

Jeg kan ikke sætte kvantum på ingredienserne, da jeg laver det lidt 'på slump' - men:

Æggene over i skålen, pisk med elpiskeren som en gal.
Sødestoffet tilsættes (pas på - ikke for meget, det kan ikke fjernes igen, til gengæld kan der tilsættes flydende sødemiddel senere).
Pisk det rigtig godt sammen.
Kærnemælken tilsættes (jeg laver som regel en god portion, når jeg endelig laver det - det kan spises/drikkes et par dage).
Nogle gange tilsætter jeg lidt ymer, det gør det ekstra lækkert.
½-1 tsk. vanillesukker (her bruger jeg, efter aftale, det almindelige vanillesukker).
Nogle citronskiver i, så de kan flyde rundt og se tekniske ud (læs: ikke nødvendigt - men pynt).

Det er såmænd det hele.

Nu ved jeg ikke hvor mange år du har haft diabetes men min/vores erfaring siger at man kan leve med en god sund og normal kost som diabetiker, hvis blot man 'tør' kaste sig ud i gammelkendte opskrifter - og så bytte lidt rundt på det hele, tilsætte nyt og fjerne gammelt.
Efter mange års kokkeri her, er jeg kommet frem til at man næsten kan erstatte alt - blot ikke farin og flourmelis, når man tilbereder diabetesmad.

Når jeg prøver noget nyt og det går helt galt, så er skraldespanden min ven

Lige en kort men sjov historie:

Vi havde besøg af min, nu afdøde, mor, jeg lavede appelsinfromage (sukkerfri selvfølgelig) - for første, sidste og eneste gang, gik det hele galt med husblassen - det blev en væmmelig flydende masse som var på vej i skaldeposen, min mor råbte STOP og så gik denne gamle husmoder i gang:
Skidtet blev siet!
Hun væltede ingredienser i (hun var god til det sukkerfri - forkælede mig mand meget) - hun smaskede i 'appelsinvæsken' : mælk, æg, kokos, kanel, kardemomme, mere sødestof, hakkede mandler bagepulver og hvad hun ellers kunne finde i mit køkken i, og så sluttede hun af med at putte mel i. Hele denne, nu ret velduftende, masse, blev hældt i en smurt bageform og så bagte hun den mest vidunderlige appelsinkage
Det er den eneste appelsinkage vi har smagt opskriften var jo ikke skrevet nogen steder og jeg har ikke mislykket en fromage siden

UNDSKYLD jeg lige lånte din tråd Mango - det løber altid af med mig når jeg skal skrive - sorry sorry.

Nogen der kan lære mig at fatte mig i korthed??

Nu er jeg væk, jeg går den vej ----------->

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-06 15:02

Hørt hørt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-06 15:12

UNDSKYLD på forhånd, mango, for nu blander jeg mig liiige lidt i koldskålen..

Vivi, hvis du kontakter det mejeri, hvor du normalt handler mælk, kan du spørge dem om de har noget laktosefri kærmemælk.
Hvis den er syrnet på den gammeldaws maner, har mælkesyrebakterierne nemlig spist mælkesukkeret... Og så er I jo ude over det

Er surmælksprodukterne produceret ordentligt, er der ikke noget laktose i dem - men nogle gange går tingene jo lidt hurtigere end naturen tillader og så bliver det ikke helt som det burde

Prøv at spørg hos mejerierne... kan absolut godt forstå, at I gerne vil have koldskål!!!

Vaxen

UNDSKYLD igen Mango

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 23-02-06 17:07

Tak for jeres gode råd. Nu er jeg blevet lidt klogere på diabetes kost. Jeg har haft diabetes i 10 år og er langt fra færdiguddannet. Det er kompliceret, og der er mange faktorer der påvirker blodsukkeret.

Jeg har ikke altid været velreguleret. Jeg havde et meget stressende job med dead lines, der faldt på trælse tidspunkter af døgnet. Dengang var blodsukkeret ustyrligt og jeg var syg konstant. Hospitallet gav stresshomoner skylden, og det endte så med en revalidering til skolelærer.

Det er desværre ikke kun kosten, der styrer blodsukkeret, men det betyder meget, at den er iorden.

Jeg vil prøve, at finde frem til den gammeldaws kærnemælk og gøre forsøget. Efter ti års forsagelse af mælkeprodukter med undtagelse af ost, bliver det et svir med koldskål til sommer....uhmmmm.

Tak for lån af din tråd Sus. Jeg vil oprette spørgsmål til vil.du og vaxen med point.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 21:21

Nej nej i skal dælme da ikke undskylde at i er så hyggelige...nej dette er en ægte tøsesnakketråd...der må man godt skifte emne. Det er vel også begrænset hvor lange man kan tærske langhalm på det forår...herregud- det kommer jo...altså foråret

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-02-06 22:03

sikker?

Citat
Men det er faktisk stort set OK at bo i Danmark...

JA!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 23:05

Jamen, vi danskere har i det store hele sqtte noget at klage over...

Mange har det så godt, at de er utilfredse med næsten alting(helt ned i de små ting(som jo ellers er det, der tæller)) - og ikke har overskud til at tænke på andre end sig selv - gad vide, hvad de gør, når de har det skidt???

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-02-06 23:19

Nåmen så vil jeg da også blande mig lidt....!
Jeg er født i september og jeg ELSKER efteråret. Naturen er så smuk at man kunne græde, himlen høj og blå og en svag duft af vin i luften...vel nok bær og blade der er i gang med forrådnelse. Man skal lige have en lille ulden trøje på og måske handskerne frem og de lidt varmere sko. Jo...det er dejligt. Det er også her at jeg vågner mentalt; jeg bliver altid ekstra klar oppe i hovedet og får lyst til nye tiltag og til at fordybe mig i studier af den ene eller den anden slags.
Foråret er altså OGSÅ magisk vidunderligt. Jeg har det hvert eneste år på denne tid som om jeg er ved at pakke en kæmpemæssig gave ud, bare meget langsomt. For hver dag kommer der flere erantis, lidt flere vintergækker og krokus, fuglene begynder at slå triller og naturen vågner langsomt. Når så det hele folder sig rigtigt ud i maj, er det så smukt så man kunne græde af lykke. Det er jo lige vidunderligt hvert eneste år. Man bliver ALDRIG træt af forår, vel?
Og når solsorten så begynder at slå sine aftentriller...ja så er mit hjerte ved at briste af lykke, ligesom Vaxen!
Lige før sommeren kommer ét af årets højdepunkter: Fjordrejer! Friskpillede fjordrejer på frisk franskbrød med smør og dild, citron, salt og peber og et godt glas hvidvin!!!!
Sommeren elsker jeg også...med jordbær med fløde, grillede bøffer og kold hvidvin, jazzfestival og udendørs koncerter, sol og varme og blomster og uendelig skønhed. Strand og havbade, is i lange baner, solmodne tomater, lyse nætter og solnedgange ved stranden. Picnics og udflugter i lange baner.
Vinteren er også for mig kærkommen efter mit førnævnte elskede efterår. Det bliver mørkt og man tænder lys og hygger sig, lave varme supper og gryderetter, tænder op i brændeovnen og skutter sig og nyder det inde i varmen, når det er koldt, blæsende og frost udenfor. Frosten er jeg glad for, - en masse bakterier bliver brændt af og min hunds gigt har det betydeligt bedre i frostvejr end i tøvejr.
Et STORT minus ved vinteren (når man har hund) er dog al den ækle salt, der bliver strøet på vejene samt skarpe sne- og isstykker for små sarte furunkuloseramte hundepoter.
Så jeg lider jo lidt med min hund, når det er vinter.
Alt ialt er jeg dog dybt taknemmelig for at leve i et land, hvor årstiderne skifter!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 23:22

Hmm, ja hvad er det mon?....men kan vi sige os fri for at brokke os indimellem?

Jeg bliver så glad, når jeg får fat i taknemlighedsfølelsen...åhh, det er lise for sjælen.

Vi er nok lidt forkælede, set i lyset af resten af verden, men vi fortjener det aligevel--

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 23:37

Axelise, den beskrivelse slår alt...jeg sidder her og får nye indsigter, nye følelser..dvs, jeg mærker det jeg HAR følt, men ikke påskønnet...
TAK...for en vidunderlig historie.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 23:50

Axelise - dejligt at læse, at du også kikker på fordelene ved alle årstider!

Hver gang nogle jamrer over vejret og årstiden, siger jeg altid, at vi er heldige at bo i et land, hvor vi kan finde noget nyt og hyggeligt ved hvert årstidsskift!

Pudsigt, når jeg læser i en tråd, som denne, får jeg indtryk af, at mange virkeligt tænker over de skønne ting i naturen og ved årstidernes skiften.

Men kommer man udenfor og møder folk på gaden, virker det, som om de kun er utilfredse.

Er folk bange for at dele med hinanden eller hva'?

Skal vi ikke lave en "smile kampagne"?

Vi samler en ordentlig flok herlige mennesker og går en lang tur nede i byen og bare smiler til alle folk...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-06 23:55

Hanne, ve du hva...det skal vores kandukomsammen starte med...en smilekampagne..vi deler smil og glade budskaber ud...ååhh du er bare så fuld af skøre gode ideer..

(internt) hvilket husnummer taler vi om imorgen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 08:37

Hvad sker der den 18 marts?

</APRILBARNET>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 09:14

Hej Molo

Da skal du til Kandu-traf.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 09:26

Hanne, det er jo nemt. Vi skal bare tænke på at være nyforelskede. Dengang klistrede smilet sig jo til ansigt på os og var umulig at fjerne, selv med varmt vand og sæbe. Alle dårlige sider af livet gled af i det fedtede smil og forelskelsespsykosen ville ingen ende tage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 10:00

Hos dig mangorossa ...går jeg ud fra?

Min mor fylder 70år d.1-3 og min lillebror og jeg har splejset til en bærbar (Ja, det ønskede hun sig sgu, det gamle liv) ...såeh finanserne er i bund i Marts

...men mon ikke min rige bror kan låne mig lidt rejsepenge til d.1-4 ?
Joeh... det ka' nok la' sig gi' sig

Idag holdes der fastelavn på skolen her. Kan I gætte hvad jeg er klædt ud som?

Crack crack crack....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 10:25

Jeg er også nød til at komme med mit bidrag til årstids debatten. Og på mig passer det perfekt, jeg er født midt i maj og for mig er foråret den aller bedste årstid, alt er skønt når det er forår, lyset som er fantastisk, duftene af jorden, træer og de første blomster når den første varme rammer, fuglene der jagter hinanden og finder partnere, solsorten der synger morgen og aften, den dejlige luft der strømmer ind når vinduet åbnes, og så har foråret den stor fordel at der endnu ikke er insikter, ingen fluer, alt føles rent og frisk, bladene er sart lysegrønne, senere bliver de mørkegrønne og man ligger ikke så meget mørke til dem mere og så er der ALTID godt vejr på min fødselsdag
Hvis jeg må ville jeg forfærtelig gerne med til træf d. 18 marts.
Men det er måske kun for piger ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 10:41

Det er for alle piger, drenge, socialister, liberalister, ateister, katteelskere, motionister, computernørder, hundevenner, faldskærmsspringere, fraskilte, gifte, hjulbenede, skønheder, svampeeksperter, naturvejledere....find selv på flere.....eneste krav, men skal være kanduer.

Er det ikke sådan, det er Sus?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 10:56

Så må jeg da kunne komme med, jeg passer da hvis ind flere steder: drenge, katteelskere, computernørder, hundevenner,gifte, skønheder og kanduer.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 10:58

Hvor er det i grunden, hvilken by ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 11:08

Monsen1234 -> Ligner jeg måske en pige?

..og mangorossa bor ikke langt fra Odder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 11:16

nej </MOLOKYLE> jeg så først dit indlæg efter jeg havde skrevet, jeg var bare lidt nervøs for det kun var det stærke køn, så ville man jo føle sig lidt ved siden af

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 11:20

Nu har vi jo aldrig set dig MOLO, så det er svært at sige, hvad du ligner , men du har da ofte påstået, at du er af hankøn.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 11:24

Momsen nu er der to drenge og tre piger

Mangorosa
Camillasmoster
Molo
Dig og mig

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 11:48

Det lyder som det kunne blive rigtig hyggeligt og det kan endda være der er flere der melder sig til, jeg glæder mig i alt fald

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 11:53

Måske vi skulle oprette en selvstændig tråd til til meldelse? Vi skal lige have tilladelse af mango?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 12:05

Ja, det kunne jo godt være det var bedst hvis hun lige er med på det, går der nu hen og melder sig 750 pers. skal der jo lidt af et hus til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 12:24

viviborgen -> Jeg har da vist mit grimme fjæs flere gange her på kandu.dk

1.) http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/molokyle.jpg
2.) http://members.fortunecity.com/molo4/d17.html
3.) http://frip.dk/molokyle/temp/charlottenlund.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-06 12:46

Jam, den er helt i vinkel! Mango og har aftalt dette, så ved I hvad - jeg laver lige den tråd - ved at mango ikke er ved pc'en lige nu.

Medmindre, hun har fået én i bilen - kun indstillet på KANDU...

molo - lad os se et billede af dig, når du har fået kostumet på!

Jeg skal til at sy et kostume til mango's datter - skie skægt!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-02-06 12:48

Nej du er da hvis ikke en pige ;-D

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-06 12:53

og jeg

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 13:06

Okay, molo. Jeg tror dig. Du er en mand.

Hanne, hils Sus, når hun når frem og sig, at vi ind til videre er 63 tilmeldte men at vi nu vil til at gøre en aktiv indsats for at få flere med.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 13:12

Hanne! Hvor dælen er den tilmeldingstråd?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-06 15:09

med meget små bogstaver: undskyld........

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-02-06 16:04

Så er jeg på banen....

Det lyder jo fint med 63 tilmeldte vivi

MOLO, du skal sgu komme den. 18 marts...nu går den altså ikke længere, vi har udskudt det én gang pga dig...så må vi sgu splejse til en billet.

Forøvrigt har jeg hørt om noget med nogle orange billettter til omkring 150 kr..er det ikke sandt.
Du må sælge nogle flasker!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-06 17:01

mango - check lige kandukomsammentilmeldingstråd'en æ ou.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 17:19

mangorossa -> Behøver jeg virkelig at gentage mig selv?

Hvad jeg lover...? Dét holder jeg !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-02-06 18:31

Her er linket til tilmeldingstråden

http://www.kandu.dk/spg83708.aspx

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 01:39

Vivi - skær' du det ozz uj i pap?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 25-02-06 11:56

Eller bøjer det i neon. Det ska' ikk' komme an på det, da.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 13:52

Fin service, Vivi!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 13:54

Hør Vivi, må jeg nasse på din fine service og køre med dig fra Århus?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 25-02-06 20:58

Selvfølgelig. Det ville være en ære

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 02:45

Ooohhh, kommer du i limousine, så?

Med privatsjawfør?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 26-02-06 09:41

Nej da, det er en sæbekassebil og du skal skubbe

Andre der vil med?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 10:59

jajajajaja, få nogle fler' mæ'! Så behøver jeg nemlig ikke at skubbe - dét har vi folk t'!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-06 12:00

I er edermame skøre i kvindfolk...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 15:03

Ja!

Pas nu på mango - du skal have hjemmebag i eftermiddag - og varm cacao...

Nååårh, jeg tænkt bare, at det ku' være, at I var interesserede i at høre, hvad vi skal have - altså hjemmebagte boller og varm cacao med skum (piskeskum - elsker ellers flødeskum hmmm)

Det vi mister på gyngerne, må vi tjene på karussellen....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-06 20:45

Og det var himmelske boller og den cacao..mums, det ka hun osse hende Hanne..sig mig egentlig...hva ka du ikke Hanne?

Og vi har hygget os...Hanne tinitus blev stærk forværret efter vores besøg...undskyld Hanne, ka ette gøere foeret........ææælsker altså at snakke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 08:29

Snakke? Jamen, gå I bare i skarp træning, hvis I har tænkt jer at følge med mit mundtøj

Hørepropper og en smule angstdæmpende medicin ka' ta' det værste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-02-06 09:19

Det er da bestemt rart at være forberedet. Jeg husker lige at tage mine piller.

Er jo vestjyde af oprindelse, så jeg grynter bare af og til

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-06 11:21

vivi - grynter af og til

Jeg har mit smukke høreværn - neon orange og grøn. Er lidt faldefærdigt, men ikke mere end, hvad brunt pakketape kan klare................ c'est manifique!

Jeg tror, der er en dybere mening med, at mango og jeg ikke bor dør om dør - og at molo bor heeeelt overthere

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-02-06 11:38

Jah, det her nok aldrig været guds menig, at forholdene skulle være helt umulige, blot tilpas besværlige.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-06 11:47

Nemlig - prøv at forestille jer, at Vorherre hører på ALT..........

Jeg skulle snakke tinitus.......

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-02-06 13:15

Jamen Hanne, så kan du da levende forestille dig, hvilket helvede det må være for ham

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 13:48

Tjaeh... jeg har altid snakket for døven øren i min tid som konfirmant-elev/aspirant !!!

...måske man ska' la' vær' at råbe?

...når man beder 'Vor Herre' om opmærksomhed på den finansielle front?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-06 16:52

molo, du har garanteret store ører!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 18:39

Mostergætter -> NEJ ! Jeg har faktisk yndige små drenge øren

..men jeg har en skarp hørelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-02-06 19:16

Jeg tror, at jeg forstår dig molo. Jeg blev atesist, da jeg fandt ud af, at det hjalp mere at bede verden om hjælp end vor herre.

Man bliver sgu aldrig hørt, og det er også en utrolig lav svarprocent, han holder sig. Jeg synes, han er en ualmindelig dårlig far, der tager sig elendigt af sine børn, ham Fader Vor.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 19:23

Jeg har på fornemmelsen vi har meget at tale om ..når vi snakkes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-06 21:24

molo, du må da have store ører, for din lærer har garanteret rykket i dem mange gange i løbet af en skoledag

Det er ikke småting Gud har fået skyld for!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-06 07:33

Møssemoster -> I min skoletid foregik det således: Læreren/lærerinden kom ind i klassen og spurgte om vi havde læst på lektien. Mere skulle der sådan set ikke til før jeg var sat igang med et længere referat, af hvad vi skulle lære resten af året. Læreren/lærerinden kunne putte vat i ørerne, læne sig tilbage og tænde sin pibe/cigaret. (Ja, der måtte ryges i klasselokalerne dengang) ...en gang imellem tog læreren/lærerinden så vattet ud og bad mig tie stille ...hvilket som regel blot betød at jeg begyndte at diskuttere hvorfor? Jeg svarede jo blot på spørgsmålet? Læreren/lærerinden opgav ...og puttede vattet tilbage igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 28-02-06 11:36

Mange tak for de gode overlevelsesråd til en kommende lærer.

molo, husk nu, at jeg er vestjyde. Vi grynter bare af og til, men hør godt efter for betoningen i gryntet er vigtig.

..men de skid' kjøvenhavner' de snak'er og æ røv den går.

Jeg tror sgu, at der er dømt kultursammenstød

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-02-06 15:49

Vivi, du bliver populær...netop fordi du ikke siger så meget...så kan du altid lytte ikke?

Ja i kan vente jer...han overdriver OVERHOVEDET ikke...i skal være godt udhvilede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-06 17:21

Jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe jappe ...

Jubii...

Endelig ka' jeg kom' til orde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-06 17:57

..og så er jeg bleven beskyldt andetsteds; for at ville 'bage' på Camillasmoster

..og det passer slet ikke !

Jeg vil bare kysse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-06 19:36

molo, din lille strik!

ps! Jeg er bløwen inviteret til barnedåb, så nu går jagten på lækre dåbsgaver ind!

Godt, min far har træk på bilen!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-02-06 21:26

Hanne...træk på bilen..er du vimmer mand...jeg vil godt vide hvad du har fundet når den tid kommer?

PS: Hanne, undskyld jeg ikke har ringet, men jeg har været lidt sløj idag...har nok en eller andet flotlydende virus..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-06 22:31

Du er tilgivet, my dear - jeg kunne jo også bare ringe til dig, igå'?!

Bette pus - god bedring!!! Så hører jeg til dig i morgen, æ ou'...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-02-06 23:30

Citat
..og så er jeg bleven beskyldt andetsteds; for at ville 'bage' på Camillasmoster

..og det passer slet ikke !

Pladder med dig Molo, det gør vi sqda allesammen.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-03-06 00:05

Hov hov - jeg er alså kun til mænd

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-03-06 01:02

Ja, er det ikke ærgeligt....tænk at være bi, så var der dobbelt så mange muligheder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 01:30

Bi, bu eller bæ ?

Tjaeh... hver sine lyster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-03-06 02:02

Helløw igen....

Ihh altså.....tsk tsk.....

Kan I sove godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 03:01

Nighty night...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-03-06 10:18

vil.du, vil.du, vildu vildu vildu ikk' med mig i skoven gå... tralalalala

Dertil kan jeg kun svare: "NÆJ!"

Så skal molo da med, for at passe på mig

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 01-03-06 13:22

Jeg tager også med og passer godt på dig, man ved jo aldrig med de 2, men mig kan du stole på ! tror jeg da

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-03-06 16:00

Tak monsen - det glæder mig - tror jeg nok

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-03-06 18:34

Naaaah...tak, jeg vil ikke i skoven i dette her forb...... snevejr

Jeg kan ellers godt li' at komme i skoven men jeg tror at foråret er aflyst eller har meldt afbud

Jamen sne sne sne sne sne...er det da ikke snart nok? Hvad gør min små fine vintergækker derude? Og hvad med de små gule erantis, skal de ikke snart ha' lov til at titte frem.....

Vinterhilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 19:57

Her er der både Vintergæk og Erantis

..de 2 første Krokus er blomstret ..og der er Hyacint & Påskeliljer på vej

</FORÅRSKÅD>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 19:57

Her er der både Vintergæk og Erantis

..de 2 første Krokus er blomstret ..og der er Hyacint & Påskeliljer på vej

</FORÅRSKÅD>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-03-06 20:51

Hyacinter og påskeliljer? Det har jeg da osse......henne i blomsterforretningen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-03-06 22:36

Jamen, Dorthe dog.....

Sne er da også romatisk!

Det knirker under ens sko og drysser stille og roligt ned

Træer og buske er SÅ smukke, når de er dækket til med hvidt vat eller pudder.

Jeg sætter lige et smukt vinterbillede fra min gårdhave ind på min hjemmeside - så der følger et link om lidt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-03-06 22:43
Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-06 20:18

Tak for svaret Nordsted1.
kys din mand fra mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-06 21:17

Selv tak, så skidt pyt da, det gør jeg så

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-03-06 08:06

godt Nordsted, altså det var kun et venskabskys

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-06 09:39

mango har nok forårsfornemmelser, hva'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-06 09:42

ups... sådan et kys er jo ikke til at "trække tilbage", det skulle du have sagt straks

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-06 21:04

Ja, jeg er da ikke misundelig............................................

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-06 22:20

smask..... det var til dig Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-03-06 01:23

Nordsted1 - taaak for smasket!