/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP : Problemer med Diskette
Fra : tbayh
Vist : 603 gange
120 point
Dato : 22-02-06 10:20

Jeg har et usigeligt problem. Min A: diskette kan pludselig ikke åbne. På denne diskette ligger en opgave som vil gå tabt hvis ikke jeg kan få den åbnet. Men hver gang jeg prøver spørger den om disketten skal formateres. Det vælger jeg selvfølgelig nej til. Er der intet jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 10:36

Hvad siger den med en anden diskette.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 10:37

Hvis ikke der er problemer med andre kasetter, er der en fejl på den.
Eller også har du ikke formateret den, før du brugte den.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-02-06 10:37

Hej.

Jeg mener at du skal gå ind under Denne computter/egenskaber/hardware/enhedshåndtering fjern diskdrev, genstart så skulle det vær i orden, men hvem ved.

Venligst

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 10:37

Det kan den godt.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 10:38

Okay det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 10:39

Jamen, hvis jeg fjerner frevet, finder den det så igen automatisk?

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 10:40

mente drevet...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 10:42

Kan den læse andre disketter ?

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 10:46

Ja, det kan den godt. Det er simpelthen noget L..., da det er så vigtigt at det ikke slettes!!! Vil lige påpege at det er min kammerat som har et problem. Vil ikke selv have hængende over hovedet at jeg ikke laver backup

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 130 point
Dato : 22-02-06 10:49

Ellers kan du klikke ja for at formatere, og bruge dette program, til at hente dine filer igen
http://www.pcinspector.de/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 10:55

Hvad står der under "Egenskaber" for disketten ??

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 10:57

Har oplevet dette mange ganger.
Faktisk ret ofte på de nyere diskettene jeg har købt.
Her er lidt jeg kan komme i tanker om:

På hvilken computer har du skrevet disse data? Er det anden computer så prøv at sætte disketten i her og se om den vil læses.

Det kan give problemer hvis den er skrevet på en win 98 og du nu prøver i en win xp eller andet.
Der kan være forskel på diskettedrev. Nogle "læser" bedre end andre.

Prøv at sette den i en tilfældig computer som har diskettedrev (nabo-venner --)

Jeg vil anbefale dig at købe en USB-pen (stitch) og gemme data her i stedet for.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 11:00

Den er skrevet på en XP

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 11:20

Samme computer du har problemer med at læse nu?

Ville da prøve andre computere og diskettedrev før jeg gør andet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 11:28

Her er link til PC recovery så du kan læse lidt om det.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/manual.htm

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 11:32

Sorry sofus.dk. Du har jo linket til det.
Dessuden kom jeg til at skrive fejl:
Det er selvfølgelig Pcinspector istedet for pc recovery.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 11:37

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 11:42

Har prøvet programmet, men det kan ikke finde det. Har ringet til noget som hedder MacConsult. De mener at kunne klare det. Det vil koste mellem 300 og 800 kr fik jeg at vide.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 11:52

Hvis du vælger at formatere disketten, kan du hente data med det ovennævnte program.
Det lader til du ikke på nogen måde kan åbne kasetten, før den er formateret.
Så det er sikkert sidste udvej.
Istedet for at give andre penge, skulle du hellere købe et program som dette.
Klare at hente data, fra diske der er formateret flere gange.
http://www.oo-software.com/en/products/oodiskrecovery/index.html

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 11:54

Grunden til at de programmer ikke kan hente noget, er fordi det ikke er en formateret kasette.
Med andre ord, du skal slette disken, før du kan hente noget tilbage.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-02-06 12:00

jeg har været ude for det samme, gjorde så som det er foreslået, satte disketten i en anden computer, så var det ok

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 12:02

Tbayh:
Hvis data er meget vigtige, så ville jeg også valgt den løsningen.

Pøj-pøj med det.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 12:27

Hvis du har et Bibliotek i nærheden, så gå derned og åben disketten, og send den som mail, til dig selv

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 12:39

Men jeg kan jo ikke åbne den.Nu har jeg prøvet 3 computer hvor den ikke virker.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 12:45

Så klik på formater, når du bliver bedt om det.
Og kør så programmet ovenfor.
INGEN "mig bekendt" program kan hente noget, medmindre du formaterer først.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 12:47

okay prøver

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 13:08

YES!!!!!!!!!! DET VIRKEDE TAKKER!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 22-02-06 13:09

TUSIND TAK SOFUS!!!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 13:13

HURRA_______________

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 13:16

Sådan..............