/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
fra video til dvd
Fra : kommen
Vist : 631 gange
500 point
Dato : 19-02-06 19:37

Hejsa.
Der skulle vel ikke være nogle af jer kloge hoveder, der kan løse følgende problem:
Vil overspille VHS film til DVD. Afspiller fra videomaskine til dvd-optager. Alt fungerer perfekt, undtagen 1 ting:
Hvis har lyst til at se et tv-program imens, den overspiller til dvd, optager dvd`en det pågældende program, jeg ser på tv.
Da det drejer sig om mange bånd, er det irriterende ikke at kunne se noget andet end en masse gamle film.
Har installeret efter div. instruktionsbøger, video-instruktioner osv og maskinerne er tilsyneladende forbundet korrekt.
Er der nogle, der kan løse problemet eller henvise til et sted, hvor det er skåret ud i pap???
På forhånd tusind tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 19:39

Adskil video og dvd fra det øvrige udstyr, se fjernsyn i ro og mag.

Kommentar
Fra : ikazoo

Dato : 19-02-06 19:41

Du kan bare tage antennestikket og sætte direkte i tvét

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 26-02-06 17:32

Det hjælper desværre ikke, at sætte antennestikket i TV`et.

De 2 apparater er forbundet således, når der skal kopieres fra video til DVD:
Afspillevideo kaldet AS og optage DVD kaldet OP

Er forbundet således:
1. scart mellem AS (i ”AV1” in/out) og OP (i ”EXT2”)
2. scart fra TV (i S-video ind/audio/video ud) til OP (i ”EXT1”)
3. antennekabel fra TV til OP (udgang)
4. antennekabel fra AS (udgang) til OP (indgang)
5. kabel TV-antennestikket i AS
Hvis tager antennekabel 5. og flytter hen på TV, skal 3. tages ud. Der er kun 1 stik. Når gør det, optager OP det TV-program, vi ser og ikke fra AS.
AS – ser videobilledet på TV
OP – står på ”prog.” EXT1 for at optage

Der er et ”30 cm” problem, siden man ikke kan få lov at se TV sideløbende med afspiller fra video/optager på DVD.

Huge problem……. håber meget, der er klogt hoved, der kan løse det..

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 05-03-06 23:57

hvorfor kan man ikke forøge pointtallet ?????

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-06 00:07

Hej kommen

Håber du kan bruge noget af det jeg har sendt til dig, og at du får dine forbindelser til at virke.

M.h.t. point tror jeg at du har ramt loftet for pointgivning

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-03-06 07:14

Jeg mener der findes et omvendt scart kabel til kopiering mellem 2 maskiner. Du kan så forbinde afspilleren og optageren direkte uden om TV´et.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : kommen

Dato : 07-03-06 23:21

Tak for svaret helge.t.

Endnu engang tusind tak. Arbejder på sagen ind i mellem de øvrige gøremål. Det MÅ lykkes en skønne dag....!
mvh