/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Frigør hukommelse til CM 01-02
Fra : Breunski
Vist : 5079 gange
50 point
Dato : 18-02-06 15:15

Jeg har fundet et ældre PC spil frem fra skuffen; Championship Manager 01-02. Jeg plejer bare at kunne kopiere mappen ind på PC'en, og starte op. Programmet starter også fint nok op, men når jeg vil starte et nyt spil, kommer der en meddelelse i spillet om, at der ikke er nok systemhukommelse til at oprette spillet, og at jeg skal frigøre mere hukommelse. Hvordan gør jeg det, og kan det være rigtigt eller skyldes det en fejl i spillet?

Accepteret svar
Fra : thewolf

Modtaget 60 point
Dato : 18-02-06 15:40

Samme problem har eg hatt, eg løste det ved å auke pagefila på den partisjonen spillet låg på.

Høgreklikk på min datamaskin, deretter egenskaper - avansert - så innstilling knappen under ytelse- deretter knappen avansert. Helt nede i det nye vinduet, klikk på endre knappen. og øk størrelsen på pagefila på den partisjon som cm ligger på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-06 16:51

Citat
Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Indstillinger under Ydeevne under fanen Avanceret.
Klik på Skift under Virtuel hukommelse under fanen Avanceret.
Klik på det drev under Drev [Disknavn], som indeholder den sidefil, du vil ændre.
Klik på Brugerdefineret størrelse under Størrelse på sidefil for det valgte drev, og skriv en ny størrelse på sidefilen i megabyte i boksen Størrelse ved start (MB) eller Maksimal størrelse (MB), og klik derefter på Indstil.
Hvis du mindsker sidefilens startstørrelse eller maksimale størrelse, skal du genstarte computeren, før de pågældende ændringer træder i kraft. Forøgelser kræver normalt ikke en genstart.

Bemærk!
Hvis du vil have Windows til at vælge den bedste sidefilstørrelse, skal du klikke på Systemadministreret størrelse.
For at opnå den bedste ydeevne skal du ikke indstille størrelsen ved start til mindre end den anbefalede størrelse under Samlet størrelse på sidefil for alle drev. Den anbefalede størrelse svarer til 1,5 gange mængden af RAM på systemet. Normalt bør sidefilen have den anbefalede størrelse, selvom størrelsen kan øges, hvis du regelmæssigt bruger programmer, der kræver en masse hukommelse.
Hvis du vil slette en sidefil, skal du indstille både størrelsen ved start og den maksimale størrelse til nul, eller også skal du klikke på Ingen sidefil. Microsoft anbefaler på det kraftigste, at du ikke deaktiverer eller sletter sidefilen.

det er hvad mikroblød mener

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 18-02-06 17:35

Tak for svaret thewolf. Du først med det rigtige svar. Jeg gjorde som du skrev, men måtte prøve mig lidt frem med størrelsen på pagefilen.