/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Hotel resv. med kreditkort??
Fra : palle22
Vist : 1089 gange
300 point
Dato : 15-02-06 21:55

Hej
Jeg er ved at reservere hotelophold til sommerferien i Portugal. For at gennemføre reservationen kan jeg vælge enten at betale 50% af opholdets pris i depositum, eller at maile mit kreditkortnr, udløbsdato og kontrol cifre til hotellet. Jeg har ikke umiddelbart pengene til at betale for halvdelen af opholdet nu, men er det sikkert at maile sine kreditkort informationer til et portugisisk hotel?
Håber I kan hjælpe mig, da jeg skal gennemføre reservationen snarest.
Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-06 22:08

Hvis det var mig, ville jeg oprette et betalingskort kun med dette beløb på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-06 22:17

Hvis det var mig, ville jeg oprette et betalingskort kun med dette beløb på

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 22:23

Hvad kan Palle22 bruge "hvis det var mig..." til ? Lad dog være med at svare på sådan et spørgsmål, medmindre du har noget konkret at byde på !!!!

Til Palle22: Når du reserverer et hotelværelse, må hotellet gerne hæve dine penge med det samme. I modsætning til når du køber en vare. Så må pengene først hæves på din konto, når den afsendes. Jeg har netop været i Rom, hvor jeg havde købt hotel hjemmefra. Det fungerede fint, men der er selvfølgelig altid en risiko for, at du mister dine penge, hvis hotellet er krakket når du skal på ferie. Kan du ikke finde et hotelbureau at booke igennem ?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-02-06 22:25

Du kan uden problemer bruge dit visakort. Det er den mest almindeligeform for betaling på hoteller nu om dage. Jeg har ofte selv lavet den form for reservationer. I dag er det sådan, at der faktisk bliver set skævt til en, hvis du ikke reserverer og betaler med kreditkort, det er stedets sikkerhed form dit ophold.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-02-06 23:05

hvis det var mig - så ville jeg også bruge visa!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-06 23:07

laksepote..... jeg syntes selv det var et konkret svar, idet jeg ikke ville føle mig tryg ved at udleverer mine kontooplysninger!!

For mig lyder det som om palle22, spørger fordi han selv er usikker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-06 23:15

palle22

Citat
For at gennemføre reservationen kan jeg vælge enten at betale 50% af opholdets pris i depositum, eller at maile mit kreditkortnr, udløbsdato og kontrol cifre til hotellet. Jeg har ikke umiddelbart pengene til at betale for halvdelen af opholdet nu, men er det sikkert at maile sine kreditkort informationer til et portugisisk hotel?

Uanset hvilæken måde du vælger at betale på, så skal hotellet have de samme oplysninger.

Hvis du ikke har beløbet stående på din bankkonto bør du tale med din bankrådgiver om det er ok, at du laver et overtræk.

Du kan evt. få en kassekredit.

Det ville jeg gøre, hvis det var mig.

Har du et link til hotellet?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-02-06 07:24

Fremgangsmåden er helt alm. ved reservationer også i udlandet. Hotellet skal jo have en garanti for seriøsiteten af din reservation.
Det ligger helt på linie med f.eks. rejsebestilling, hvor der jo også skal erlægges depositum.

MEN

Du må under ingen omstændigheder maile dine kortoplysninger til stedet. Hvis du gør det, er oplysningerne ikke beskyttet og som sådan tilgængelig for enhver.
Denne fremgangsmåde (pr mail) bliver - af bankerne - anset for at være lemfældig omgang med dit betalingskort, og du er derfor ikke dækket af bankernes garanti ved misbrug af dit kort.
Hvis hotellet ikke har en sikker betalingsgateway på sin hjemmeside (som f.eks. i danske netbutikker) må du lave en bankoverførsel.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-06 08:59

http://www.hotelmiramar.pt/index2.html

Her er linket til hotellet. Problemet er jo netop at de vil have oplysningerne sendt pr. mail.
Jeg kan desværre ikke sætte 350 euro over på deres konto, så stort overtræk kan jeg ikke lave...
Er det helt sikkert at det er ulovligt at sende oplysningerne pr. mail?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-02-06 09:46

Nej, det er skam ikke ulovligt - det må man/du da selv om !!!

Du er bare IKKE dækket af bankernes garanti (med selvrisiko) for misbrug af dit kort, hvis du selv "spreder" oplysningerne på dit kort pr. email, som på en eller facon jo er offentlig tilgængelig.

Men hvad er problemet ? - Hvis du oplyser dine kortdetaljer til hotellet, trækker de vel depositum med det samme og så har du overtræk alligevel.

Få dog en aftale med din bank om et bevilget overtræk og lav så en bankoverførsel, så du kan sove roligt om natten indtil din ferie.

ps. Hotellet ser rart ud

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-06 10:51

De vil bruge mit kortnr. mm. som en sikkerhed, hvis vi ikke dukker op. De hæver altså ingen penge, før vi er på hotellet. Hvis vi ike dukker op, hæver de penge for en enkelt overnatning. Men hvor stor er risikoen for at kortet bliver misbrugt, hvis jeg mailer mine oplysninger? Er det noget folk normalt gør, når de skal booke hotel?
Mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 11:42

palle22

Tal med din bank, de kan fortælle dig om risikoen ved at maile dine kortoplysninger.

Hyggeligt hotel.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 300 point
Dato : 16-02-06 11:50

Citat
Men hvor stor er risikoen for at kortet bliver misbrugt, hvis jeg mailer mine oplysninger? Er det noget folk normalt gør, når de skal booke hotel?

Tja, vel lige så stor, som chancen for at møde en lommetyv i Lissabon.
Du skal huske, at dine oplysninger ligger på en PC, der formentlig er tilgængelig for en lang række mennesker. Og det KUNNE jo være, der var nogle, der føler sig fristede.
Jeg har booket i mange hoteller gennem tiden, men alle disse har haft en sikker betalingsgateway, hvor betalingen/depositum kan erlægges.

ps. Jeg håber sandelig ikke, at det er noget folk gør "normalt" (for deres egen skyld)

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 16-02-06 14:50

Tak for svaret brokke44.