/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
fejl i æ,ø og å på tastatur
Fra : gitthu
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 11-02-06 19:18

Hej jeg er ny FrontPage bruger og ville sætte et hyperlink på hjemmesiden, derefter gik
tastaturet i sort og vil nu ikke vil skrive æ ,ø, å osv. er der nogle der har en forklaring
mvh
gitthu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 19:59

du har valgt dansk i sprog og sprogindstillinger ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 20:57

Du må på mystisk vis have aktiveret en eller anden genvej.
Kontrolpanel - International - Landestandarder
Der skulle du kune fortælle at her snakker vi dansk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 21:36

mulighed for at der er etableret filtertaster er jo til stede .

Kommentar
Fra : gitthu

Dato : 11-02-06 21:56

Det er kun i FP den er gal, i Word osv. virker tastaturet ok. Det kom da
jeg valgte indsæt, hyperlink, mailto: og skulle skrive min email adresse
og kunne ikke få @ og de andre taster frem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 22:05

Prøv at klikke på Funktioner - sideindstillinger- Standardskrifttype i FP.
Den skal stå på amerikansk/vesteuropæisk
eller Filer - Egenskaber - faneblad sprog

Kommentar
Fra : gitthu

Dato : 11-02-06 22:17

Den står på Amerikansk/vesteuropæisk
proportionalskrifttype Times New Roman og neden
under skrifttype Courier New

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 22:22

Så Funktioner - Webindstillinger - faneblad sprog, skal stå på Dansk
Kan kun indstilles når du har åbnet det websted du redigerer i.

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-06 22:46

Prøv at tryk "Alt + left shift", - når du er i frontpage. Hjælper det mon ikke?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 22:58

Måske da det er en af de mulige genveje der gør det som jeg skrev kl. 20.57, men den burde da ændre i det hele.

Godkendelse af svar
Fra : gitthu

Dato : 11-02-06 23:18

Tak for svaret epidedymittis.
Tusind tak det var lige det der skulle til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 23:18

Det er faktisk rigtigt, at man kan styre tastur i FP med: Kontrolpanel - International - Landestandarder
og på Windows XP og Windows 2000 er der som regel et Blå ikon i proceslinien hvor der står DA, der kan sprogstandarden ændres.
Hvis DA ikonet ikke findes i proceslinien kan det aktiveres samme sted i Kontrolpanel.

Jeg vil tro, at du ikke har afprøvet det jeg foreslog eller ikke har gjort det korrekt, men du kan aktivere fejlen med den genvej epidedymittis beskrev, men det er ligegyldigt hvilken skift knap du bruger sammen med Alt og du kan deaktivere med samme genvejsfunktion.
sådan vil de se ud:;;;[[[''''

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 23:22

Ja det var det du gjorde, men du har godt nok ikke gjort hvad der blev foreslået af mig som det første (det er nemlig nøjagtig det samme der sker). Spild af tid.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 12-02-06 00:54

Selv tak du. Go weekend!