/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Min egen klasse i en anden mappe???
Fra : Mirakulix000
Vist : 573 gange
50 point
Dato : 22-11-02 13:00

HER ER ET AF DE KORTE!!
Hvordan benytter jeg en af mine egne klasser der er placeret i en anden mappe???

Kommentar
Fra : klarbar

Dato : 27-11-02 19:23

import mappe.*;

inden den klasse den skal bruges i

klarbar

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 30-11-02 19:47

Ligesom når du har packages eks hvis du har en package der hedder a med en klasse der hedder B. En anden package der hedder c med din klasse D kan du skrive i en metode i D klassen a.B , hvis dette er for kompliceret så skriv lige så kan jeg måske give dig et bedre eksempel

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 02-12-02 00:51

hej MuseHatte
ja det er lidt indviklet det du skriver. Gider du give et andet eksempel??

Mirakulix

Accepteret svar
Fra : alljo

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-02 15:16

Hej Mirakulix000

her er en lille forklaring på hvad du skal gøre

i den klasse du ønsker at bruge ps skal ligge i en mappe med samme navn

package Tools; <- samme navn

public class Dato
{

....

}

I den klasse hvor du ønsker at bruge den første klasse, mappen Tools skal importeres i classPath

import Tools.*;

public class Test
{
   public Test
   {
      Dato dato = new Dato()
      .....

   }

Godkendelse af svar
Fra : Mirakulix000

Dato : 22-01-03 01:52

Tak for svaret, SUPER alljo.