/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
NVU hjemmesideprogram ???
Fra : emesen
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 07-02-06 20:53

Et lille spørgsmål omkring Nvu hjemmesideprogrammet. http://www.nvu.com
Jeg har igen forsøgt at afprøve et nyt program.
Mit problem er at oprette hjemmesiden på egen comp. (som i frontPage) så det kan tages med på ferie, på min lille bærbare.
Tilsyneladende skal det tilsluttes udbyderens server.
hjemmesideamatøren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 21:02

Hvorfor mener du det.
Det er begrænset hvad jeg har anvendt det til, men så vidt jeg kan se kan du da gemme på samme måde som andre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 21:05

Når du gemmer dskal du først navngive siden og derefter kan du gemme den i den mappe du selv ønsker som html.
har lige prøvet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-02-06 21:05

Hvordan startes et websted så på egen comp (a.la. FP)

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 21:11

Du skal slet ikke tænke på det lige som Frontpage.
prøv f. eks at oprette en mappe som skal rumme det man normalt lægger på serverens public_html
Derefter opretter du din startside og kalder den index.html og gemmer den i førnævnte mappe.
Følgende sider som du selvfølgelig linker til placeres jo samme sted og jeg ville så også lave en mappe til billeder.
Jeg har arbejdet med flere forskellige før jeg begyndte med FP og da gjorde man sådan og det er vel bare en videreudvikling af at råeditere i Notepad, hvis du forstår hvad jeg mener.
Det eneste du får forærende i NVU er wysiwyg og det fungere da fint på basisfunktioner.

Jeg er ikk eekspert i det program, men kanse at det virker.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 07-02-06 21:24

Tak for svaret BjarneD. Det blev hjælp til selvhjælp.
Mine hjemmesidebegreber roterer omkring FP, og det må jeg snart lægge fra mig.
Jeg havde printet hjælpesiderne ud, og pludselig stod der "file:///C:/hjemmeside/ = på egen comp.
Så nu kan jeg indstallere den på min lille bærbare.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 21:29

Det er jo altid lidt mere besværligt for os gamle drenge at vride tankegangen.
Jeg syntes da at NVU er alle tiders program for dem der ikke vil eller kan sætte sig ind i de dybere html mekanismer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-02-06 21:34

Jeg har nu tænkt på at gøre begge dele.
først lave lidt nemt, og så rette det til med css og fornuftig filstruktur.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 21:37

Ja man kan da sagtens bruge det til at lave layout og så rette bagefter.